[Tajfutas] gyászhír

Bozán György bozan.gyorgy at gmail.com
2013. Dec. 30., H, 10:51:12 CET

Ki volt Rettentő?

*Borosznoki Ferenc 1947 - 2013.*

Nővére Márta 1958-ban hozta le a Bp. Spartacus Természetjáró
szakosztályába, ahol hamarosan csapattagként, aztán csapatvezetőként a
tájékozódási versenyek résztvevője lett.  A '60-as években kezdtek ifi
egyéni versenyeket is rendezni, ahol kiváló fizikai adottságai és
versenytapasztalatai révén kiemelkedett a mezőnyből, ezért kapta a
Rettentő nevet.
1962-ben, 15 és fél évesen biztosan nyerte az országos ifi egyéni
bajnokságot Dobogókőn. Ezt követően már inkább felnőttben versenyzett,
1964-től az újonnan alakult Bp. Honvéd Tájékozódási szakosztályában
Skerletz Iván, Ribényi Imre, Thiering György, Tóth István társaságában.
Még mindig ifiként, de már felnőtt országos I. o. versenyen is tudott
győzni. Tagja volt a Bp. Honvéd OCSB bronzérmes csapatának. Jóképű,
szálfatermetű megjelenése, barátságos, megnyerő, derűs személyisége
révén a mezőny egyik legszimpatikusabb figurája volt. Messze nem érhette
el egyéni képességei eredményes kibontakoztatását, úgy 21 évesen
abbahagyta a versenyzést, vidékre költözött.
Valamikori sporttársaival a '70-es években még a Dunavarsányi
edzőtáborban találkozhatott, ahol szakácsként dolgozott.
Tájfutó pályafutásának szép emlékeit nem felejthette el, 2012-ben még
eljött a Spartacus 60 éves jubileumi összejövetelére. Mi se feledkezzünk
meg róla.

Bozán György