[Tajfutas] FW: Önkénteseket vár a mezei EB Szervező Bizottsága

Zalaegerszegi Tájfutó Club (fehérfecó) zala.ztc at zalaszam.hu
2012. Okt. 16., K, 12:52:07 CEST

Kedves Gerzson!

Javaslataid és a tanulság levonása helyett léci ismerkedj meg a tényekkel! Ha már ott (és azóta sem) ezt nem tetted meg!

A VB-n Dosek Ágoston által felkért, az Ő vezetésével összeállt csapat dolgozott a felvezetésben, bontásban és emellett sok másban is.
Azt hiszem már a csapat vezetőjének a személye is garancia lehetett arra, hogy a felvezetés/bontás jól működjön. Én aki benne voltam – nem mint MTFSZ elnökségi tag, hanem mint megkeresett egyszerű földön futó tájfutó, örömmel vállaltam is a feladatot – sokat tanulhattam abból a munkamorálból, szakmai hozzáértésből és odaadásból amit Tanár Úr képvisel (régóta dolgozom Vele együtt, ezért jól is ismerem).
A felkért és összeállított csapat viszont rengeteget dolgozott. Neked is tudnod kell, hogy Veletek a pontőrökkel együtt a legkoraibbak voltunk a célban/terepen és volt több olyan nap amikor legutoljára jöttünk el. A felvezetés minden terepen két részletben valósult meg. A verseny előtti napon (vagyis a felvezetők még a nulladik napon és a pihenő napon is dolgoztak) az állványok lettek kihelyezve, mely komoly kihívást jelentett, hiszen a köves sziklás talajban utat találni a karónak nem volt egyszerű (nagykalapács, szúró karó). Minden nap sok pontot használtak a pályakitűzők és aránylag nagy területekre kellett pontokat kivinni. Az adott napi terepen való felvezetés/bontás és a következő napi előkészítés miatt a felvezető csapat két részre oszlott. A felvezetésben mindenki aktívan részt vett, ami után a fiatalabbak csoportja Mets Marci vezetésével a következő napi előkészületekre átvonult a másik terepre (tehát a csapat fele – volt dolguk bőven). A versenyen maradt felvezetők – ezúttal az “idősebbek” - pedig a célban segédkeztek, készítették elő a következő napi feladatot (térképek, állványok), illetve mentek a terepre – balesetet szenvedett sportoló(ka)t és kerékpárját behozni, frissítőt-élelmet vinni a pontőröknek, hibás SI dobozt cserélni, ... stb.
A gépezet jól működött!
Eddig a tények!

Az általad említett esetről meg nem nyitnék vitát. Az utolsó előtti napon valóban kevesen voltunk bontani. De ezt nagy hatékonysággal végeztük. Én például (akkor kb. 20 pontot szedtem be)vállaltam, hogy a saját személyautómmal a távoli pontokra elmegyek, hogy ne kelljen cipelni az nehéz vas állványokat és a legtávolabbi (ami Te voltál) pontőröknek ne kelljen gyalog több kilométert gyalogolni. A többiek futva és kerékpárral bontottak.
A pontőrök feladata pedig egyértelmű volt. Őrizni a pontokat. Addig amíg a felvezető/bontó nem megy érte. Ez volt utasításba adva. Független attól, mikor-hol-melyik terepen volt a verseny. A bontás meg csak a verseny lezárultával kezdődhetett meg. Azt pedig a verseny ellenőrző bírója jelzi mikor lehet bontani. Azt hiszem ebben semmi új nincs. Mi felvezetők/bontók nem henyéltünk, nem söröztünk a büfében, nem alukáltunk az árnyékban csak azért, hogy a pontőrök tovább “élvezhessék” a kánikulai meleget. Sőt! Pont az volt a cél minden nap, hogy a több órát a nagy hőségben kintlévőket mielőbb behozzuk. Mert ha a Te pontodnál nem jár senki sem, az még nem a verseny végét jelenti. Más is volt így a pontőrök közt, hogy órákig nem járt arra senki. (azt azért jegyezzük meg, hogy nem “eltávolodtál néhány száz méterre”, hanem összepakoltál és vissza indultál a célba. Ez azért mást jelent! Azt meg bontóként nem tudtam, hogy az adott pontokon ki a pontőr, kit keressek, sőt sokszor azt sem, hogy hol volt a pontőr helye, hiszen nem ismerhettem minden pontot.

De a fentieket már elmondtam Neked. De látom még mindig nagyon zavar, hogy azt tettem szóvá, hogy miért is nem kéne ott hagyni a pontokat. (mert ugye a bontó személyzetnek a pontőrrel is el kell számolnia nem csak az állványokkal, SI dobozokkal – és ha elmegy onnan az őrző, hol is keressem?) Arról nem is beszélve, hogy a többi, nem tájfutó pontőrnek milyen példát mutatsz, mutattál!

Magam is csak egy apró fogaskerék voltam egy nagy gépezetben. Azt tettem amire kértek, amit vállaltam. Próbáltam maximálisan megfelelni. Ezek szerint nem sikerült.

Talán, ha egyszer ebben az életben végig követnéd mit jelent egy verseny előkészítése, szervezése, lebonyolítása, akkor nem vádaskodnál, nem kritizálnád jogtalanul (sokszor) mások munkáját! Mert ugye mindenki hibázhat, aki dolgozik! (persze ha jogos, akkor a rendező is szívesen elfogadja a kritikát)

Üdvözlettel
Fehér Ferenc
az a bizonyos felvezető
(aki 1998-óta egy kivételével minden hazai világversenyen felvezetőként dolgozott)

ui: és a vonatodat is elérhetted valami oknál fogva!