[Tajfutas] pályaadatok

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2012. Okt. 9., K, 15:02:43 CEST

És még valami: Szombat déli kezdés esetén is nyugodtan lehetne 2 normális
(azaz normáltávú) versenyt rendezni minden hétvégén. Ha mondjuk fél 3 körül
van az utolsó rajt, és egy gyenge F21-es versenyző kihasználja a lehetséges
3 óra versenyidőt, akkor annak lejártakor, fél 6-kor még nincs sötét még
most októberben sem. Márciustól szeptemberig pedig, amikor a legtöbb
verseny zajlik, még később kezdődik a sötétedés.

Arra már csak az idősebbek emlékeznek, hogy eredetileg a váltóversenyeken
is az egyéni versenyekhez hasonló pályaadatok voltak. Tehát F21-ben 3x
(vagy korábban 4x) 60-70 perc körülire volt tervezve a váltóverseny. Nem
egyszer indultam ilyen váltóversenyen, megyei váltóbajnokságon F21-ben,
mert szenior váltóbajnokságok még nem voltak a 80-as években. Normál méretű
pályán futva, a jó futók 60-70 perc körüli idejénél gyengébb, 100-120 perc
körüli időket töltöttem el a terepen.

Akkortájt sokkal jobban szerettem váltózni, mint a mai egyre kurtábbra
szabott váltóversenyeken, amiket sok esetben csak muszájból rendeznek meg a
rendezők a kiemelt rangsoroló versenyekre vonatkozó előírások miatt.

Üdv:
Gerzson