[Tajfutas] QR-O

Zentai József jozsef.zentai at gmail.com
2012. Nov. 26., H, 12:49:09 CET

Szia Csongor, Sziasztok!
Nekem inkább az előtte lebonyolított Eger kupával voltak aprócska gondjaim.
Sajnos véleményem szerint a délelőtti sprint megmérettetés nem tájékozódási
futóverseny volt,  hanem inkább egy keresztrejtvényfejtő
terepi mozgolódás, ahol nem a tájékozódási képesség, hanem a SZERENCSE tette
sikeressé avagy kiábrándultá a futókat.(NYÍLT kategória)

Szóval, igencsak meglepődtem, egyrészt  mert két nappal a versenyt
követően Lajszi vagy a Janó még most sem záratott ki a versenyből, másrészt
ha este Szlovákiában a Tiko éjszakai után nem tekintem meg a Sramkó
Tibortól kapott pályás térképet, melyet még az Eger Grand Prixen használtak,
akkor elfelejtem az egészet.

...Komoly színkülönbségek voltak, főként a sárgában a két térkép között.
A nyílt pálya egy kezdő számára szerintem élvezhetetlen és követhetetettlen
volt.
Ennek legfőbb oka az
M 1:5000 méretarányú térkép pici területére (táv 1.3
km) bezsúfolt 18 ellenőrző pont elhelyezése volt!
A rendezői ravaszság(3. pont) csak akkor lett volna korrekt, ha ezt minden
olyan más részen is megteszik mint az volt pl. 13-14. közötti átmenetnél.
Szerintem a problémák nem merültek volna fel, ha a terepi helyesbítés
során javasolt M 1:4000 méretarányban kerül kinyomtatásra a térkép.
Kár érte, mert ebben terepben egy 4000-es méretarány esetében sokkal
olvashatóbb térképen, sokkal élvezhetőbb versenyt lehetett volna
lebonyolítani, legalábbis a Nyílt
kategóriában, de szerintem az összes többiben is.(Érdekes, ott a hosszabb
távoknál előfordult, hogy kevesebb ell. pontot kellett felkeresni-tehát a
jobb olvashatóság mellet egy pár percig lehetett művelni a valódi
tájékozódási futást)
Sebaj, majd jövőre.
Üdv: Popey

......megpróbálom a két verseny, két kezdő versenypályáját azonos dpi-ben
lebutítva, csatolni.