[Tajfutas] Pénteken megjelenik a Tájoló idei első száma

ilux at t-online.hu ilux at t-online.hu
2012. Feb. 15., Sze, 13:16:20 CET

Keves Dani!
Mindig nagy elvezettel olvasom irasaidat, mert nalad megvan a kevesekben meglevo stilaris
adottsag ahhoz, hogy masok szamara is irhass. Eppen ezert nemi csalodottsaggal olvastam a
vonzo stilus ugyeben eloadott gondolataidat. Bocsass meg, de az az allitas hogy " Amúgy is, egy
nyelvnek a legfőbb kincse pont a káromkodások kifinomultsága" netto marhasag, mindeki, aki
kicsit is jaratos az irodalom barmely retegeben tudja, hogy a karomkodasok stilaris szerepe
nagyon korlatozott es celhoz kotott, ami a mai sajtoban (bulvar, vagy nem, mindegy, nem igaz,
hogy az elobbi kevesbe tragar) nem igy van. A nyelv legfobb kincse a sok irashoz erto altal
kimunkalt finomsag, osszetettseg, rugalmassag, amit az "elo nyelv" hajlamos - es ma az
igenytelenseg altal diktalt stilusromlas idejen egyre inkabb eroltet - elszegenyiteni. Ennek semmi
koze sem az eletkorhoz (esetleg annyi, hogy tobbet olvasottak esetleg erzekenyebbek a
stilusromlasra), sem a nyarspolgarsaghoz, ez egyszeruen izles es hagyomanyok dolga
amelyeket lerombolni/megszuntetni nem nehez, viszont a valtozas visszafordithatatlan. (Magam
eloszoban boven alkalmazom "legfobb nyelvi kincsedet",az  irasrol megis Gerzsonhoz hasonloan
erzek)
Udvozlettel
Ivan