[Tajfutas] rangsor frissítés

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2011. Sze. 26., H, 15:54:55 CEST

Kedves István és Sporttársak!

Közben én magam egy kicsit megijedtem a felvetésemen, hátha
elhamarkodtam ezt a levelet, és féltem, hogy majd sokan lebaltáznak.
Hála Istennek, ez eddig nem történt meg. Szeretnék mégis még
alaposabban gondolkodni a témán. Abban biztos vagyok, hogy a jelenlegi
szisztéma nem jó, de nagyon nehéz kitalálni, mi lenne jobb helyette.
Nagyon körültekintőnek kell lenni, mielőtt hozzányúlunk.

A szenior rangsorokra vonatkozó részleten a vélemények eléggé
megoszlanak. Az F65-ös kortársaim közül többen azt szokták
bizonygatni, hogy F60-ban, F55-ben könnyebben tudnak, ill. tudnának jó
rangsorpontot, mint F65-ben, én viszont az ellenkezőjét tapasztalom.
Nagyon függ a konkrét versenytől, azon belül szerintem főleg az egyes
kategóriákba benevezett versenyzők létszámától, sőt a létszámon kívül
attól is, hogy kik neveztek. Kérdezném, hogy a fiatalabb szeniorok és
a hölgyek hogy látják?

Valószínűleg népesebb mezőnyök kialakításra volna jó törekedni,
célszerű összevonásokkal, azonos pályák tűzésével 2 vagy több korban
szomszédos kategóriának. Ugyanis 5 fő szerintem kevés ahhoz, hogy
reális pontértékek generálódjanak.

Az sem jó szerintem ebből a szempontból, hogy ugyanazon a hétvégén sok
verseny van, mint ahogy most szept. 24-25-én volt. Ilyenkor mindenhová
kevés nevező jut. A megyei versenyek szaporításának tudom az volt a
célja, hogy a megnövekedett utazási és szállásköltségektől megkímélje
a versenyzőket, de ha ennek az az ára, hogy a rendezés relatív
költsége a kevés nevező miatt megnövekszik, továbbá sok kategóriában a
kis létszám miatt nem lehet minősíteni, akkor nem biztos, hogy a
sportágunk szempontjából megéri a versenyek időben történő ütközése.

Üdv:
Kéri Gerzson