[Tajfutas] Max. pulzus

Erdélyi Tibor etibor1 at gmail.com
2011. Okt. 26., Sze, 15:59:18 CEST

Mint írtam rendszeresen futok pulzusmérővel, az adatait letöltöm
számítógépre, így magamról nem egy, hanem meglehetősen sok méréssel
rendelkezem.

A 36 éves elit atlétára lehet, hogy a 4 képlet 1%-on belüli eredményt mutat,
de ha mondjuk az én esetemnél maradva 58 évvel számolok sokkal nagyobb az
eltérés (162, 167, 173, és 176-os érték) jött ki, és az első (220-életkor),
nem finomított képlet áll a legközelebb, mondhatni azzal számolva pont annyi
mint az én tapasztalatom.

Persze én is ismerem ezeket számítási módokat, de azt sehol sem olvasni,
milyen mérések, milyen korúak mekkora mintája alapján találták ki ezeket a
képleteket.

Azt nem tudom mi értelme lenne egy mindenkire mindig igaz "általános"
képletet találni, ha elég egyszerűen (igaz egy kis erőfeszítés szükséges
hozzá) mindenki saját maga meghatározhatja ezt az értéket.

Érdeklődéssel várom a kezdeményezett felmérés eredményét, és az is
érdekelne, milyen célból végzik?

Üdv
ET