[Tajfutas] Herend Kupa

Gerely Ferenc gerely at t-online.hu
2011. Május. 30., H, 10:14:16 CEST

Sziasztok!

Egy kis erdészkedés a kidőlt kőrisfa emlékére.

Nekem a verseny tetszett, a terep valóban kihívás volt a frissen kidőlt
kőrisfával együtt (eddig még senki nem írt részvétnyilvánítást az
Erdészetnek :-))) ) Egyébként azért dőlt ki, mivel a talaj felázott és
jött reggel egy viszonylag erős szél. A pontot keresve a kidőlt fa
gyökérzetét is körbefutottam és láttam, hogy teljesen friss a felszínre
került talaj, tehát nem sokkal a kidőlés után érkezhettem oda. Ez a fa
is hatalmas lombkoronát növesztett idén a kedvező körülményeknek
köszönhetően és gyökérzete nem bírta a szélterhelést. Ha megfigyeltétek,
idén sokkal zöldebb és dúsabb minden, ami az elmúlt év sok csapadékának
tudható be. A sok eső feltöltötte a talajvíz-készleteket. A beköszöntött
melegben szinte robbant a természet. Egyébként a szegény kőris utolsó
erejével is vigyázott a pontra: a bólya, az állvány és a doboz sértetlen
volt. Ez is bizonyítja az Erdő és Tájfutás baráti kapcsolatát. :-))

Egyébként aki nyafog a terep miatt, annak el kellene indulni egyszer egy
igazi "skandináv" terepen, ahol mocsár, csatornák, kalliok és a
rezgőnyár levelek függönye miatt átláthatalan környezetben kell
teljesíteni. Ja és szúnyog is akad bőven. Nekünk medvehagymánk van és
ahogy hallom a híreket, lehet hogy már medvénk is.

Feró