[Tajfutas] rendőrök büntettek meg egy MTB-st

Kovalcsik István kovalcsik.istvan at gmail.com
2011. Május. 26., Cs, 15:25:23 CEST

2011/5/26  <dani at shivling.hu>:
> És mégis, milyen tanulságot lehet levonni az esetből?
>
> Hogy a szentendrei rendőrök nem ismerik a Kreszt,

Most nem azt akarom firtatni, hogy a rendőrök ismerik-e, de például én
sem ismerem rendesen minden szándékom ellenére. Lehet találni olyan
kivonatot, ami a bringásokra vonatkozó összes szabályt foglalja össze
anélkül, hogy a buszokra, teherautókra... vonatkozó szabályokat is át
kellene olvasnom?

> de azért nagy arccal
> büntetnek? Mert lakott területen belül igenis szabad főútról bringával balra
> kanyarodni, főleg, hogy ott kanyarodósáv is van.

Na például ezt se tudtam. Jó lenne ezeket átolvasnom.

> Vagy hogy a szentendrei rendőrök született parasztok, mert évek óta azon
> sportolnak, hogy az országútisokat szívassák? Karöltve a szentendrei
> önkormányzattal, amelyik gyakorlatilag lehetetlenné tette a városon való
> áthaladást?

Nem a szentendreiek, de többen több helyen engem is "szívattak" már,
ráadásul amikor fotókat akartam készíteni igazam bizonyítására,
megfenyegettek, hogy elkobozzák a fényképezőgépet.
Szóval léteznek ... rendőrök, de szerencsére nem csak olyanok.

> Vagy azt, hogy az ide vonatkozó szabályok úgy rosszak, ahogy vannak?
> Szerintem aki előírta fényes nappal a világítást, a csengőt, meg azt a
> lehetetlen szabályt, hogy kötelező a kerékpárutat használni (legyen az
> bármilyen ótvar minőségű), az még életében nem próbált meg biciklivel
> eljutni valahova.

Én a csengőt fontosnak tartom. Nem csengetek rá mindenkire, de
veszélyesebb helyeken szoktam csilingelni, vagy ha bambán ténfergő
gyalogost vagy bringást látok. (Nem közvetlen mellette, hanem már
messziről csengetek.)

> Igen, lehet, kortünet a szabályok be nem tartása, de nevezzük inkább a
> tiltakozás egyik formájának. Ahogy nagy országvezetőnk a régi alkotmányban
> nem látott semmi tisztelni valót, én meg a kerékpárra vonatkozó szabályokkal
> vagyok így. Nem is tartom be őket, és ezt büszkén vállalom. Az esetleges
> bírsággal együtt. (Arról nem is beszélve, hogy esetenként egyenesen
> életveszélyes a szabályozás, pl. egy buszsávnál, amelyet nem szabad
> használni, ergo a Rákóczin jobbról a piros hetes, balról a dupla kocsisor,
> én meg jussak el élve a Blahára...)

Na igen, az például teljes baromság. Ott én is a buszsávban nyomulok,
de a sofőrök zöme meg is szokta érteni (néhány ökör persze kivétel).

> Gerzson! A gyalogosok nagyon vegyesen reagálnak a csengőre, van, aki rögtön
> ideges lesz, és szerintem joggal, mert ez egy durva jelzés, hogy húzzon már
> el onnan, ahol egyébként teljes joggal tartózkodik. Én akkor sem használom,
> ha véletlenül van a bringán (négyből az egyiken van), inkább várok, amíg
> észrevesznek, esetleg szólok, hogy hadd menjek el.

Lelki szemeim előtt látom Danit, ahogy vár türelmesen már percek óta a
kerékpársávon traccsoló két nénike mögött ;-)

Én barom, meg eddig durván rájuk csöngettem. De tapintatlan vagyok. :-(

Ü: Is