[Tajfutas] rendőrök büntettek meg egy MTB-st

dani at shivling.hu dani at shivling.hu
2011. Május. 26., Cs, 14:42:44 CEST

És mégis, milyen tanulságot lehet levonni az esetből?

Hogy a szentendrei rendőrök nem ismerik a Kreszt, de azért nagy arccal
büntetnek? Mert lakott területen belül igenis szabad főútról bringával
balra kanyarodni, főleg, hogy ott kanyarodósáv is van. (Nem mintha
szándékomban állna máshol gyalogolni egy balra kanyarodás kedvéért, de
ez más kérdés.)

Vagy hogy a szentendrei rendőrök született parasztok, mert évek óta
azon sportolnak, hogy az országútisokat szívassák? Karöltve a
szentendrei önkormányzattal, amelyik gyakorlatilag lehetetlenné tette
a városon való áthaladást?

Vagy azt, hogy az ide vonatkozó szabályok úgy rosszak, ahogy vannak?
Szerintem aki előírta fényes nappal a világítást, a csengőt, meg azt a
lehetetlen szabályt, hogy kötelező a kerékpárutat használni (legyen az
bármilyen ótvar minőségű), az még életében nem próbált meg biciklivel
eljutni valahova.

Igen, lehet, kortünet a szabályok be nem tartása, de nevezzük inkább a
tiltakozás egyik formájának. Ahogy nagy országvezetőnk a régi
alkotmányban nem látott semmi tisztelni valót, én meg a kerékpárra
vonatkozó szabályokkal vagyok így. Nem is tartom be őket, és ezt
büszkén vállalom. Az esetleges bírsággal együtt. (Arról nem is
beszélve, hogy esetenként egyenesen életveszélyes a szabályozás, pl.
egy buszsávnál, amelyet nem szabad használni, ergo a Rákóczin jobbról
a piros hetes, balról a dupla kocsisor, én meg jussak el élve a
Blahára...)

Gerzson! A gyalogosok nagyon vegyesen reagálnak a csengőre, van, aki
rögtön ideges lesz, és szerintem joggal, mert ez egy durva jelzés,
hogy húzzon már el onnan, ahol egyébként teljes joggal tartózkodik. Én
akkor sem használom, ha véletlenül van a bringán (négyből az egyiken
van), inkább várok, amíg észrevesznek, esetleg szólok, hogy hadd
menjek el. És pl. országúton kinek csengessek? Majd ettől fog
lehúzódni a platós ifa? Ez is csak egy felesleges szabály. Kicsit több
gondolkodást, mielőtt komolyabb büntetéseket szorgalmazol...

D.