[Tajfutas] Kategória összevonás

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2011. Már. 9., Sze, 14:08:59 CET

Hát, Janó, nem tudom ki az a Bokros Petya, és a matek sem volt igazán
erősségem, de amikor bevezették a szg. ranglistát, akkoriban 15-ben
(serdülő) nagyon gyakran ketté kellett osztani a mezőnyt a nagy létszámok
miatt (és 17-ben, ifiben is).

Juniorban valóban mindig elég gyík volt a mezőny, szerintem két ok miatt:
1. A java már felnőttben indult, mert ott jobb pontot lehetett futni.
2. Középiskola után, junior korukat elérve kerültek ki régi egyesületeikből
a versenyzők, és ifjú főiskolásként, egyetemistaként vagy dolgozóként
kevesebb idejük maradt versenyzésre, vagy nem találtak új klubot maguknak.

A mezőnyökről meg annyit:
Kis versenyeknél a mezőnyök komoly növekedését várni illúzió, ha a
világgazdaság állapota felől nézzük, akkor pláne.
Attila eredeti felvetése szerintem annak szólt, hogy így valami nagyon nem
jó, hogy bizonyos korosztályok hátrányos helyzetűek minősítési szempontból.
Lehet, hogy ennek az az oka, hogy a felnőtt és a szenior minősítés el lett
választva egymástól.
Én nem vagyok elég okos ahhoz, hogy ezt a nem-egyenrangúságot hogyan lehetne
megszüntetni, de jogosnak érzem az igényt.

Az is igaz, hogy tényleg sok versenyünk van, ezt vagy tíz éve mondogatjuk,
de kevesebb nem lett. Lehet küzdeni a megszüntetésükért, de akkor a jelen
gazdasági helyzetben borítékolható az össz-rajthozállások számának látványos
csökkenése.
Azt hiszem, ez nem célja senkinek.

És egy észrevétel Fischer Marika leveléhez:
Attila ugyanabban a cipőben jár mint te, csak ő még 35-ös cipőt hord. Ő
ugyanazt szeretné mint te, versenyezni a saját kategóriájában, és esetleg
minősítést is futni. De ott nem lehet, csak összevonással lehetne.

Én valami olyasmi kategória-összevonó rendszert vizionálok, ahol kis
létszámok esetén 2-3 korosztály összevont pályákon versenyez, de úgy, hogy
az adott korosztály érdekei ne sérüljenek.
Visszatérve korábbi példámhoz:
Adott három 35-ös és hat 40-es versenyző. Vonjuk össze őket egy kategóriába,
de a minősítések számolásakor a 40-esek minősítését csak a hat 40-es
versenyző eredményéből számítsuk, míg 35-ben a 6+3 versenyzőéből.
Nem érzem azt, hogy a fittebb-fiatalabb 35-ösök olyan nagy előnyhöz jutnának
a vélhetően alacsonyabb pontú 40-esek legyőzésével, de legalább elégedetten
mehetnének haza.

Természetsen ha valaki azért nevezett 40-es (vagy öregebb) létére 35-ben,
hogy erősebb mezőnyben futhasson, akkor azt méltányolnunk kell. Tehát a
minősítések szétválasztása nem életkor, hanem a kategória szerint történne,
amibe nevezett.

Igen, igen. Így több versenyzőnek lesz minősítése, de ha ez kell ahhoz, hogy
egyesek nagyobb lelkesedéssel menjen versenyre, ám legyen!

Írom fentieket úgy, hogy engem igazából nem érdekelnek a minősítések, meg
40-es versenyzőként, a vastagabb mezőnyökben nincsenek is ilyen gondjaim, de
jogos a 35-ösök háborgása. Annak idején engem is zavart.

Kovács Péter
BBB