[Tajfutas] múlt (szigorúan csak kutatóknak!)

Bozán György bozan.gyorgy at gmail.com
2011. Jan. 1., Szo, 10:39:15 CET

Szia Janó!
Nagy örömmel töltöm le az általad felrakott térképeket, mivel az utóbbi
időben magam is sokat foglalkoztam régi fotótérképek rendezésével (sok
száz van belőlük, 1950-ig visszamenőleg).
Eltökélt szándékom, hogy Zetor segítségét kérem. Szeretném, hogy a
beazonosított térképek időrendben kerüljenek fel a fotótérképtárba.
Így kissé más szemmel nézem ezt a Fehérkút környéki térképet, mint azok
akik most látnak ilyesmit először.
Nálam az első befotózott térképek 1961-ből valók.
Mégpedig a Jávorka-Kővári által rendezett Földes ev., amikor először
jöttek finnek Magyarországra, illetve a Bárány Lászlónéné Tilda által
készített térképek (pl. a Nov7. II.o. térkép is, az első osztályúak
maguknak kellett berajzolniuk!), ő már korábban is készített befotózott
vezértérképeket a rendezőknek, de versenyzőknek akkoriban feladat volt a
rajzolás (az országos egyéni bajnokságon még 1966-ban is rajzoltunk!).
Továbbá az ő példájuk nyomán készítette az 1961-es Mátra kupa befotózott
térképét Fehér Miklós, aki fotós is volt (újságoknál is helyezett el
képeket).
Szóval szerintem valószínűtlen, hogy az 1958-as Baranya  megyei
Felszabadulási versenyen már befotózott térkép lett volna.
Ha viszont mégis, akkor - talán Medovárszky segítségével - érdemes
jobban rákutatni a dologra.
Ki, hogyan, miért csinálta, mert akkor *ez lehet az első ilyen
befotózott térkép - talán az egész világon!*
Üdvözlettel: Boxi

2010. 12. 29. 18:16 keltezéssel, Kelemen János (netquick) írta: Szia Zetor,
Ez a térkép tán 1958 -ban készült (Ekkor tájt születtem.) vagy 1962-ben.
Felszabadulási Kupa III. forduló Baranya megyében.
A terület nyugati része a mindenki által jól ismert "Vízfő" terület. A
10. pontot Pavlovics Gabi most is kistekkeli a WMOC 2011 selejtező
futamára. -:))
Akkor még "töbör csömör" nélkül.
Indító és célhely - Fehérkúti turistaház, az ez évi Mecsek Kupa 1-2.
napi Kereszt kunyhójának közelében található.
A térkép hátoldalán jól kivehetők a pontérintést igazoló pecsétlenyomatok.
Janó