[Tajfutas] WMOC 2011 nevezés, fizetés.

Zsolt Weiler weilerzsolt at gmail.com
2010. Okt. 13., Sze, 21:54:12 CEST

A szeptemberi triatlon VB-n a következő, a külföldieket nem diszkrimináló
megoldás született a magyar szeniorok bevonására a VB-n való résztvételre,
plusz a sportág népszerűsítésére: mindenki, aki a indult a 4 kijelölt
(hazai) versenyből 2 alkalommal, azoknak a "drága" nevezési díj felét a
szövetség átvállalta (azaz kb. féláron lehetett indulni) - ez a lehetőség
külföldi és belföldi számára egyaránt nyitott volt (szerintem egy külföldi
sem élt ezzel a lehetőséggel :-)). Persze ott a szövetség volt a rendező,
azaz drága nevezéssel indulókon szerzett haszonból lehetett támogatni a
hazai indulókat.

Ezenkívül igényes, direkt erre az alkalomra feliratozott/matricázott adidas
melegítőt és pólót lehetett vásárolni a szövetségen keresztül (hónapokra
előre megjelent a honlapon, előre lehetett rendelni "Age group Hungary",
egyféle csapatruházat), melynek haszna szintén a verseny nyereségességét
növelte.  (ezen felül természetesen volt a szokásos VB-s póló, hátizsák,
kulacs... vásár mindenki részére).

Egy viszonylag igényes hírleveles, honlapos kampánnyal megspékelve 30%-os
növekedést értek el a 4 kijelölt versenyen a szeniorok között, és a
kedvezményes indulási lehetőség is sokakat megmozgatott. (magyarok aránya
pl. F45-50-ben: 13 magyar 80 résztvevőből)
Itt a helyzet bonyolultabb: különbözik a rendező és a szövetség, nem
közvetlen érdeke a rendezőnek a 4 kijelölt verseny "támogatása/reklámozása".
Ezzel együtt - ha megvan a szándék - lehetne valamilyen kölcsönösen előnyös
megoldást találni a fenti példa alapján (talán még most sincs késő)

Weiler Zsolt