[Tajfutas] sportagat fejlesztunk?

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2010. Okt. 12., K, 14:27:51 CEST

Sziasztok!

Csatlakozom éljen a nosztalgia.:) Én is látom a fejlődést: 4 fő a mezőny
nagyságában és + 15-25 pont a pályákban + pár km hosszban, meg mínusz pár km
úton futásban, némi mínusz szint, de ez valószínűleg csak a terepek
különbözősége miatt, a Börzsöny mégiscsak meredekebb, mint a Bakony. A
változás jó vagy rossz irányán szerintem is lehet esetleg vitatkozni, az
biztos, hogy sokat változott a pályák vonalvezetése, és különösen sokat a
pályában lévő pontok száma és azok terepi elhelyezése.

Az A döntő mezőnye szerintem is simán megbirkózik most is ezekkel a
pályaadatokkal, sőt a B és C döntőé is, csak ők lassabban, előbb utóbb én is
beérnék, csak már nem lenne igazán tájfutás, meg valóban nem lenne gyógy
pálya.

Érdekelne pl., hogy az akkor 67 és 68 fős mezőnyből hányan adták fel,
illetve milyen szórás volt az eredmények között. a Szerintem az a pár elit
versenyzőnk egész felkészült a nemzetközi mezőnyhöz, de az kétségtelen, hogy
kevesen vannak, akik vállalják azt a mennyiségű edzésmunkát, és
rendszerességet, ami ehhez szükséges.

Nem hiszem én sem, hogy mindig ugyanott szeretnénk csak futni, csak azért,
hogy olcsó legyen a verseny, ne kelljen kifizetni a térképkészítés, az
utazás, és a szállás költségét. Az igazán érdekes éppen az a tájfutásban,
hogy utazunk, és ismeretlen terepeken tájékozódunk.

Javaslom, hogy aki kemény és hosszú pályára vágyik, látogasson el jövőre -
meg az utána lévő években is - a Tájfutó Maratonra és válassza valamelyik
maratoni kategóriát! Nagy örömünkre egyre több elit versenyző tiszteli meg
évről évre a versenyt, ami a HOB mellett jelenleg talán ez az egyetlen
verseny, ahol igazán kemény pályákkal lehet birkózni. Igaz ugyanakkor az is,
hogy az utóbbi években egyre több megyei hosszútávú bajnokságon is
megjelentek már egyre komolyabb hosszú távú pályák.

üdv. Viktor

Ui: Jó, hogy lesz verseny ismét a Börzsönyben is, én pl. még egyáltalán nem
tájfutottam ott!!

  _____