[Tajfutas] Sportágfejlesztés

Kelemen János (netquick) nemelek at netquick.hu
2010. Jún. 23., Sze, 22:51:30 CEST

Egy javaslat -amit megküldtem a válogatott listára is- a halasi gondolatokhoz:
- Felnőtt válogatott versenyzők életpálya modelljének kidolgozása, avagy
élversenyzői élet az egyetemi tanulmányok után.
kj
  "A célokat próbáltuk meg egyeztetni a konferencián, hogy reálisak-e, kell-e más területen is számszerűsített célokat megfogalmazni, ami eddig nincs benn az anyagban. Nem készítettem jegyzetet és úgy érzem eléggé elfelejtettem a helyszínen elhangzottakat, de Paci csinált jegyzetet, ami szerintem előbb utóbb közkincs lesz, beépül a stratégiába. A célokhoz rendelt lehetséges eszközökről is érintőlegesen szó esett, de azt egy későbbi időpontban szándékoznak Juhász Mikiék megköröztetni a tájfutó társadalomban.

  Amikre emlékszem:

  -          Fel kellene mérni jelenleg hány fizetett edző dolgozik a magyar tájfutásban és ennek a számnak az emelését is megcélozhatná a Szövetség számszerűsítve. Felmerült, hogy nem tudna-e jobban szerepet vállalni a Szövetség a fizetett edzők számának növelésében, mert ez lehet az egyik motorja a tervezett létszámnövelésnek.

  -          Szóba került, hogy a sportdiplomáciánkat meg kellene erősítenünk, és rendezni kellene a megyei szövetségeink jogi helyzetét.

  -          Javasolták, hogy az adminisztrációs teendőit a Szövetség naprakészebben intézze, legyen időben ranglista, ill. minősítés, hogy azokat jelenteni lehessen a központi sportszervek felé.

  -          Legyen naprakész versenybírói és edzői nyilvántartásunk.

  -          Próbáljunk meg hangsúlyosabb szerepet szerezni a sportágnak az általános iskolai tananyagban, és versenyrendszerben.

  -          Én magam úgy véltem a külfödiek indulási arányának tervezett mértékű emelését maximum a WMOC biztosíthatja, de utána megtartani ezt az arányt igen komoly kihívásnak, igazából teljesíthetetlennek érzem.

  -          Volt egy olyan javaslat, hogy a nagy versenyek kapjanak kedvezményt a sportágfejlesztési díjból, hogy teljesíthető legyen a tervezett létszámnövelés ezeken a versenyeken.

  -          Volt olyan hozzászólás, amely komoly gondnak érzi, hogy a sportágban megforduló pénznek egy jelentős része nem forog meg többször a sportágban nevezési díjként, hanem elmegy útiköltségre vagy éppen szállásköltségre, ez utóbbit átgondoltabb kezdési időpontokkal esetleg lehetne csökkenteni, aminek a szabályozásában az MTFSZ is szerepet vállalhatna.

  -          Felmerült, hogy az országos média megjelenések tervezett növekedése túl nagy szám, nehezen teljesíthető, inkább a helyi médiákban kellene eredményesebben és nagyobb felületen megjeleníteni a sportág értékeit.

  -          Javasoltam, hogy újonnan alakult és működő tagszervezetek számában is tervezzünk be növekedést, mert sok helyen nincs jelenleg bázisegyesülete a sportágnak. Vizsgáljuk meg, hogyan lehet elősegíteni új és valóban működő egyesületek, szakosztályok létrejöttét.

  Nekem most ezek jutottak hirtelen eszembe, de azért ennél több hozzászólás, javaslat volt szerintem.

  üdv. Viktor