RE: segítség

Horváth Zsolt horvath-zsolt at dbrt.hu
2006. Május. 25., Cs, 15:57:51 CEST

Akár még Szintezőkutya is lehet belőle!  :)))

Forrás: http://tuleles.mindig.hu/szotar.html#S
"Szintezőkutya
egy térképkészítésre használt (barbár) biokibernetikai módszer szenvedő
alanya. A kutya fülében levő egyensúly-szervbe éles kő- vagy fémdarabot
operálnak, ezért a kutyának egyszerűen fáj a magasságváltoztatás. Így amikor
leteszik a terepen, magasságváltoztatás nélkül, szintben csörtet tova. A
nyakörvére szerelt lámpa fényét vagy rádióadó jelét követve nagy
pontossággal felrajzolható a szintvonal. Az akció után a kutyát 5 vagy 10
méterrel magasabbra helyezik, és elkezdődik a következő szintvonal kimérése.
A módszer a hatvanas években, "a természet leigázása" gondolat jegyében
született. Hatékonysága és gyorsasága ellenére hamarosan kiváltotta az
állatvédő szervezetek tiltakozását. A nyolcvanas évek végén a TTK
hallgatósága több tüntetést szervezett a Puskin utcai E épület előtt,
ahonnan rendszeresen kihallatszott (és az egész Trefort-kertet betöltötte)
az operáció után lábadozó szintezőkutyák bánatos vonítása. Információink
szerint a számítógéppel feldolgozott légifelvételek viharos térhódítása
következtében ma már egyre ritkábban használnak szintezőkutyákat, de a
terepen még ma is gyakran találkozhatunk a szintezőkutyák taposta
jellegzetes vízszintes, a szintvonalakkal együtt kanyargó csapásokkal.
Nagyobb - sziklás vagy tüskebokorral fedett - csúcsok megkerülésekor érdemes
követni e nyomokat."