kiev zwo

Geréb Péter gpetya at map.elte.hu
2006. Május. 10., Sze, 23:38:45 CEST

Sziasztok!

Egy-két plusz infót mondanék még:

A vonat, amit kinéztünk, az - mint ahogy néztem - egy "firmennij", vagyis
valami, ami az IC FÁKbeli megfelelője. Lehet, hogy emiatt valamivel drágább,
bár igényesebb...
Viszont pont egy órával előtte indul (15:46) egy "sima" vonat is, ami  1
órával előbb is ér Kijevbe.
A menetrend itt van (cirill betűket ismerők előnyben):
http://www.uz.gov.ua/index.php?m=services.transppl.schedule&f=Schedule.Prib&lng=ru

A visszaútra itt vannak a vonatok:
http://www.uz.gov.ua/index.php?m=services.transppl.schedule&f=Schedule.Prib&lng=ru
A 007-es Moszkva-Bécs 23:56-kor indul, csak hát ő Csapra negyed 6-ra ér, és az
utolsó vonat Csapról 6-kor indul Magyarországra; nehogy késsen a vonat.

Egyébként pedig (nem tudom, lehet, hogy ezt indenki tudja, de azért leírom):
Az ukrán vonatok mindig helyjegyesek és általában csak hálókocsikból állnak,
kivéve egy-két "szuperexpresszt, ahol van sima ülőhelyes kocsi. (és 10 perccel
a vonat indulása előtt már nem adnak el jegyeket, egyszer majdnem nagyot
szívtam emiatt, de lefizettük a "pravadnyicát"=kalauz :))
3 osztály van: "puha"=1. oszt.,
                fülkés=2. oszt.,
             és "plackartnij avagy helyjegyes" itt is puha ágyak vannak, de
egy termes kocsiban (egyik oldalon 3-3 ágy egymás felett keresztben, a másik
oldalon az hosszában a folyosó mentén)-ez a legolcsóbb, viszont nappal néha
bekapcsolják a rádiót és népdalokat hallgathat a nép.

Ágyneműt külön pénzért adnak, de olcsón, teát pedig mindig lehet kérni a
pravadnyicától, amit a kocsi végében lévő szamovárban főz...

A kijevi metrójegy kb. 30-40 Ft.

Üdv: Geréb Petya

On Wed, 10 May 2006 20:55:12 +0200, Soós István wrote

tsepaduB ,kézsnaT iynámodutpékréT ETLE