2003. május 29-én (szerdán) 17.30-kor
Katona Zoltán térképész és Zentai László
tagtársunk
Számítógépes játékok térképei
címmel előadást tart.
A számítógépes játékok
ma a szoftverpiac jelentős szereplői, sőt esetenként
még a hardverpiacra is jelentős hatást gyakorolnak (grafikus
kártya, hangkártya). A játékszoftverek jelentőségét
mutatja az is, hogy a nyugati országokban és Japánban
rendkívüli népszerűségre tettek szert az ún.
játékkonzolok (pl. Nintendo, PlayStation, GameBoy, Microsoft
X-Box), melyek tulajdonképpen átalakított személyi
számítógépek, s csak játékra használhatók.
Sokféle témában készítenek számítógépes
játékokat, természetesen térképet csak
egy kis részük tartalmaz, de ezek vizsgálata is érdekes
következtetések levonására ad lehetőséget.
Az előadás alapja Katona Zoltán szakdolgozata, mely a
Térképtudományi Tanszék honlapján az alábbi
címen érhető el:
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/szakdolg/katona.htm