TÉRKÉPTÁRI KÖZLEMÉNYEK - 1997 ÚJ TÉRKÉPEK - 2
A térkép neve:
PILISCSABA-KLOTILDLIGET (Pázmáneum)

Kiegészítő felirat:
ORSZÁGOS HOSSZÚTÁVÚ EGYÉNI BAJNOKSÁG

VETERÁN HOSSZÚTÁVÚ EGYÉNI BAJNOKSÁG

PILISCSABA,1997. ÁPRILIS 5.

Mérete: 320 x 469 mm
Példányszám: 2000 (1000 + 1000)
Papír: 115 g/m2 súlyú matt műnyomó
Nyomdaüzem: Reprota Kft. Budapest,
Zay u. 1-3.
Kiadó: Budapesti Tájfutók Szövetsége
Azonosító szám: K-388
Forgalmi ár: 180.- Ft (ÁFA-val - BTFSZ)
Készlet: 120 db (kieg. felirattal) + 1000 db



Méretarány:
1:15000
Alapszintköz:
5 méter
Az ábrázolt terület nagysága:
22,3 km2
Tájegység:
Pilis hegység
Megye: Komárom-Esztergom és részben Pest
Legközelebbi települések: Piliscsaba (Klotildliget
a térképen), Piliscsév (térkép Ny-i szélén),
Pilisszántó (1 km), Pilisvörösvár (tDK-i szélén).
Helyesbítők:
dr. Krasznai István, Koczur Kálmán,
Mets Miklós, Sőtér János, Sőtér Márton, Szádeczky-
Kardoss Tamás, dr. Szarka Ernő, dr. Vértes György,
Vancsik Nándor (nincs a térképen a neve)
Helyesbítés időpontja: 1996. december (felülvizsgálva)
Rajzolók:
Sőtér János, Sőtér Márton, (Sádeczky-K.
Tamás és Vancsik Nándor, nevük nincs a térképen)


Változatok:
1000 példány a Hosszútávú OB-ra utaló felirattal (lásd a címben), 1000 példány e nélkül.

Első verseny:
Országos Hosszútávú Bajnokság, 1997. április 5.

- célhely:.. .. .. .. .. .. .. .. Pázmány Péter Katolikus Egyetem területén
- szálláshelyek: .. .. .. .. .. Piliscsaba, Mezőgazdasági Szakközépiskola, Piliscsaba, Jókai u. 3.
- vasútállomás: .. .. .. .. .. Piliscsaba vá., Klotildliget vmh., Pázmáneum vmh.
- autóbuszállomás .. .. .. Piliscsaba aut. mh.


Egyéb információk:
- Alaptérkép: 1. Szirtes-tető BEAC (1985) 2. Zajnát-hegyek PSE (1991) Rajz: Sőtér Johanna
- A térképen jelkulcs, aránymérték, helyszínrajz, TERRANOVA hirdetés és Piliscsaba címere.

A térkép "keletkezésének" döntő momentuma az esztergomi vasútvonal alatt átvezető alagút "megtalálása" volt. Ez tudta biztosítani, hogy az 1997. évi HEOB Versenyközpontjaként a Pázmány Péter Katolikus Egyetem infrastrukturáját és területét tudjuk felhasználni, anélkül, hogy a verseny útvonala a vasutat keresztezte volna. A terület É-i irányú bővítését határoztuk el (amelyről kb. 20 év óta nem volt tájfutó térkép) a Pilisi Tájvédelmi Körzet határáig, de nem tovább, hogy a térkép területe ne ábrázoljon védett részeket. Ezzel megkönnyítve az igénybevétel engedélyeztetését.

A térkép javítására a Szirtestető térképek korábbi javítóit kértük fel, még akkor is, ha javítási területük nem a már korábban is javított részre esett, hiszen a terep, a táj ismerete előnyt jelenthetett a javítási munkában. A javítási időszak 1996 július-szeptember hónapokra volt tervezve, októberben ellenőrzés, egységesítés, novemberben rajzolás és pályakitűzés a már új térképen. A számítógépes rajzolás így biztosítani tudta a pályakitűző észrevételeinek figyelembe vehetőségét. Ez volt a terv, de a valóság ettől kissé eltért. A terep közepén lévő 300 HA-os "vaddisznó nevelő rezervátum" több helyen elágazó "ágas-bogas" szedertől benőtt keritései lassították a terepi munkát, illetve volt olyan "javítónk" aki októberben "bedobta a törölközöt", én ezt nem tudom megcsinálni felkiáltással.. Így a helyesbítés december végéig elhúzódott, s ezzel minden tolódott, de március elején azért kikerült a térkép a nyomdából, s a vélemények szerint színvonala megfelelő volt az OHEB és Veterán HEB megrendezéséhez.

A nagy kiterjedésű térkép - tudomásunk szerint a legnagyobb az eddig digitalizáltak között - olyan koncepcióval készült, hogy az elkövetkező év(ekben) egyes részei - kissé kibővítve - új térképekként fognak megjelenni.

dr. Krasznai István