ORSZÁGOS KÖZÉPTÁVÚ BAJNOKSÁG
és
ORSZÁGOS VÁLTÓBAJNOKSÁG


SZUHA, 2002. JÚNIUS 29-30.

SZERETETTEL ÜDVÖZÖLJÜK A 2002. ÉVI TÁJFUTÓ
ORSZÁGOS KÖZÉPTÁVÚ BAJNOKSÁG ÉS
ORSZÁGOS VÁLTÓBAJNOKSÁG
RÉSZTVEVŐIT!


SZUHA, 2002. JÚNIUS 29-30.



RENDEZŐSÉG
TIPO Tájfutó és Környezetvédő Egyesület, 1145 Budapest, Amerikai út 43.
A verseny támogatói
Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft.
EGERERDŐ Erdészeti Rt., Jung László vezérigazgató, Szabó Lajos erdészetvezető
Élpak Rt., Gyöngyös (Parádi víz)

Versenybíróság
Elnök: Molnár Attila
Pályakitűző: Urbán Imre (OKÖB), Lengyel Vilmos (OVB)
Titkár Prinzhausen Judit
Ellenőrző bíró: Mets Miklós (OKÖB), Kiácz Bence (OVB)
Rajt: Ifj. Gombkötő Péter, Bárány Tamás
Cél: Lengyel Vilmos
Eredményhirdetés: Bogdány Miklós, Benke Tamás
SPORTident: Miháczi Zoltán, Prinzhausen Judit, Kovács Balázs.
Technika: Pap László és Kozma László
Parkolás vezető: Őrfalvy Árpád, Dankó István
Pénzügyek: Bogdány Szilvia
Szállásfelelős: Bogdány Miklós

Szuha, Parád, Parádsasvár
Szuháról az útikönyv csak a faszerszám-készítést, mint hagyományos háziipart tartotta érdemesnek feljegyezni. Viszont - elsősorban visszaútban - érdemes betérni Nagybátonyba, s annak Maconka városrészében megnézni a templomot, a románkorból fennmaradt kevés műemlékeink egyikét. A Parádtól 2 km-re található Parádfürdő és a parádsasvári ásványvízforrás ("Parádi víz" vagy "Csevice") tette elsősorban híressé ezt az gyógyüdülőhelyet. Már 1735-ben Bél Mátyás leírásában szerepelt "a sasvári kénes, a parádi timsós savanyúvíz". Főbb látnivalók Parádon, Parádfürdőn: Ybl tervezte kastély, Cifra istálló (kocsimúzeum), palócház. Parádsasváron szintén Ybl tervezte a kastélyt és a kínai pagodára emlékeztető, színes majolikával fedett palackozó helyiséget - ezek mellett sok résztvevő elhalad. A II. Rákóczi Ferenc által alapított üveghuta utódja ma modern üveggyár.

TUDNIVALÓK
Jelentkezés a csapatvezetőknek:
- Június 27-n, csütörtökön 17:30 - 18:30 óra között a BTFSz helyiségében (Bp. V., Curia u. 3.).
- Június 28-n, pénteken 21 órakor a szállás ( ifjúsági tábor ) recepcióján, 21.30-kor a tornatermi szálláson.
- Június 29-n, szombaton a VK-ban 8:00 - 9:00 óra között.
Azok részére, akik csak az OVB-ra neveztek, június 30-n a VK-ban 8:30 - 9:00 óra között.

Versenyközpont (VK): Szuha község után kb. 2 km az erdei (aszfalt) úton. A VK-ban (Célban) öltözősátrak állnak a versenyzők rendelkezésére és büfé üzemel. Megközelítését Nagybátony ill. Pétervására felől javasoljuk, nagy buszoknak kizárólag ebből az irányból lehetséges (részletesen ld. később).

FONTOS! Kérjük a csapatvezetőket, hogy a gyors és pontos eredmények érdekében adják le minél előbb a tervezett váltó-összeállításokat a jelentkezéskor kapott formanyomtatványon. A leadott összeállításokat titokként megőrizzük illetve az összeállítás az első futó elrajtolásáig a szabályok értelmében még megváltoztatható ( melyet kérünk utólag - de késedelem nélkül - jelezni ). A váltók rajtszámait csak az összeállítások leadása ellenében adjuk ki.

A szálláshelyekről részletesebb információt és szállásjegyeket jelentkezéskor adunk, a pénteki szállást igénylőknek postán küldünk. Az ifjúsági tábor szállás Parádfürdőn, a tornatermi Parádon az iskolában lesz, a VK-tól kb. 12 ill. 9 km távolságra. A szállásokat csak szállásjeggyel lehet elfoglalni, s azokat vasárnap reggel el kell hagyni.

Helyi szállítás: a különbusz szombaton 7:45-kor, vasárnap 8:00-kor indul a tornatermi szállástól, 8:00-kor ill. 8:15-kor a "Kecskeméti" ifjúsági táborba vezető út bejáratától (a tábortól kb. 1 km), ill. a "helyi" tábor kapujától. A korai rajtolóknak javasoljuk, hogy már beöltözve szálljanak be (a busz menetideje kb. 1 óra).

Megközelítés gépkocsival, busszal
- Budapest felől: Az M3 (matrica!) vagy a 3-as, majd a 21-es úton a 44. km utáni leágazásig Pétervására irányába (23-as út), azon Nemti után, annak végefelé, a 23-as utat Mátraalmás irányában elhagyva, Szuha község végénél balra az erdei aszfalt úton kb. 2 km ( a 21-es úttól összesen 16 km).
- Kelet Magyarország felől: a 23-as úton a mátraalmási elágazásig, majd tovább mint fent.
- Gyöngyös felől: Szgk.-val és kisbusszal Parádsasváron keresztül (ld. alább), nagybusszal a fenti két változat.

Közlekedés a szállások és a VK között: Szgk.-val és kisbusszal Parádsasváron keresztül, a focipálya mellett az erdei (aszfaltozott) műúton a Parkolókig. Figyelem, egy helyen a híd rossz állapota miatt lépésben kell menni.
Az út nagybusszal nem járható! Nagybusszal Recsken át a 23-as útra, azon a mátraalmási elágazásig, majd tovább mint Budapest felől.

Parkolás: Személygépkocsiknak a műút egyik oldalán, kizárólag a parkoló irányítók útmutatása alapján. Parkoló - VK (cél) távolsága 200-600 méter. Buszoknak a Gombás-tónál (a VK távolsága innen 800 m), illetve az erdészeti út elágazásánál. Kérjük, hogy a személygépkocsikkal ne foglalják el a buszoknak fenntartott helyeket.

A Rajt távolsága a VK-tól: 3000 m/100 m szint (OKÖB selejtező), ill. 2100 m/160 m szint (OKÖB döntő).
Tervezett 0-idő: 1. nap (OKÖB) 10:00 (selejtező), 15:00 (döntő), 2. nap (OVB) 10:00.
Versenyidő: 60 perc (OKÖB) ill. 120 perc (OVB).

A térkép (Fénykő-Bükk) helyesbítése 2000-2002-ben történt, IOF normák szerint. Pontmegnevezés a térképen szimbollal. A térkép méretaránya: 1:15.000 és 1:10.000, alapszintköz 5 m. Méretük: 21,1x25 - 21,5x26,7 - 21,1x11,6 cm. A térképhez az OKÖB-n fólia a Rajtban kapható, az OVB-n fóliázva lesz. Mindenkit megkérünk arra, aki nem szeretné használni: még a térképrajt környékén dobja el a fóliát, hogy össze tudjuk szedni.

OKÖB információ: Az OKÖB selejtezőről a Bajnoki rendszernek megfelelően korcsoportonként az első 36 fő jut az A döntőbe, a következő 36 fő a B döntőbe stb. Az MTFSZ döntése alapján, az SI rendszer adottságaihoz alkalmazkodva, az egyes futamok azonos helyezési számú versenyzőit nem a futamszám, hanem az elért eredmény szerint tesszük sorba.

Váltóverseny információk: Az F185, N105, N125 és N150 kategória pályafelcserélős (Motala), az összes többi kategória szakaszkombinációs rendszerű. A Váltóhely (Cél) távolsága a Rajttól 300 m. Minden futó a Rajtban veszi fel rajtszámmal jelölt térképét. Az átfutópont a cél közvetlen közelében lesz, ahol a váltó tagok jól követhetik a csapattársak átfutását. Innen a rövidebb kategóriáknak 600, a hosszabbaknak 1,1 ill. 1,4 km-es pályaszakasz következik. Az áthaladók rajtszámát táblára írjuk és megpróbáljuk hangosbemondón is folyamatosan követni.

A pontérintés igazolása: SPORTident elektronikus pontérintő rendszerrel. Az ellenőrzőpontokon hagyományos lyukasztó is található, melyet akkor kell használni, ha a SPORTident nem működne, ilyenkor a térkép szélére kell lyukasztani és a Célban ezt közölni kell. Ha a pontot ellopták, megsemmisült, szórócédulák jelzik a helyét, melyeket ez esetben sem kell begyűjteni.
Célidő: Az OKÖB-n kézi időmérés lesz, az SI cél-dugás a célvonal után történik, befutási sorrendben. Az OVB-n a befutási sorrendet célbíró dönti el, de a célidőt változatlanul az SI "cél-dugás" adja.

Célbaérkezéskor a versenyzők üdítőt kapnak. A térképet mind a két napon le kell adni, s az OVB végén a jelentkezéskor kapott szelvény ellenében vehető fel. Amelyik egyesület nem vesz részt az OVB-n, annak kiküldjük postán (az igényt kérjük cím meghagyásával jelezni).

Eltévedt versenyzők a műút mentén, É irányban haladva érhetik el a VK-t. A rendezőség a VK-ban a 06/20/938-8877, 06/20/930-2843, 06/20/920-8574, 06/20/491-0365, 06/20/437-9872, 06/30-251-0724 mobil telefonszámokon értesíthető.

Eredményhirdetés és díjkiosztás a Célban 18 órakor (OKÖB) ill. 15 órakor (OVB). Eredményközlés folyamatosan. Mind az érmeket, mind a tárgyjutalmakat a rendező TIPO TKE ajánlotta fel. Utóbbiakat csak a jelenlévőknek vagy - menetrendileg indokolt esetben - megbízottjaiknak adjuk át. A különbusz a szálláshelyre az eredményhirdetés után indul.

Egyéb: Jó idő esetén, a középtávú futamai között Szabó Lajos erdészetvezető rövid bemutató sétával egybekötött előadást tart az erdőről. Minden érdeklődő jelenlétére számítunk.

Fontos figyelmeztetés: A pályák a műutat is többször keresztezik, ahol ugyan kicsi a járműforgalom, de azért figyelni kell. A versenyen mindenki saját felelősségére indul.


Pályaadatok

Középtávú selejtező
(Minden futam "E" osztályú)
F14-A 2400/125/7
F14-B 2520/125/7
F16-A 3130/160/8
F16-B 3130/155/8
F18 3240/155/10
F20 3630/110/10
F21-A 4270/240/10
F21-B 4220/210/10
F21-C 4280/210/10
F35 3060/145/9
F40 2990/145/7
F45-A 2720/150/7
F45-B 2790/155/8
F50 2400/140/7
F55 2340/135/6
F60 2110/115/6

N14-A 2310/150/7
N14-B 2310/145/7
N16 2520/150/7
N18 2620/140/7
N20 3580/195/8
N21-A 3620/165/9
N21-B 3580/165/7
N35 2550/135/9
N40 2150/125/6
N45-50 2060/135/6


Döntő
(Minden futam "E" osztályú)
F14-A 2870/75/6
F14-B 2830/75/6
F16-A 3120/100/7
F16-B 3200/100/7
F18 3410/110/11
F20 4040/12012
F21-A 4310/115/10
F21-B 4440/115/9
F21-C 4170/100/9
F35 3150/110/9
F40 2910/110/7
F45-A 2920/105/7
F45-B 2940/100/8
F50 2790/95/7
F55 2380/70/6
F60 1820/70/6
F65-70-75 1900/60/6

N14-A 2380/80/7
N14-B 2350/80/6
N16 2550/95/7
N18 2840/110/7
N20 3590/125/9
N21-A 3650/130/10
N21-B 3650/130/10
N35 2490/110/7
N40 2160/70/6
N45 2070/65/6
N50-55-60 1840/80/6

 

Váltó
(átlagos adatok)

F14 3600/160/10
F16 6000/250/12
F18 7500/280/14
F20 8400/370/16
F21 9000/370/17
F105 7400/320/16
F125 6400/235/13
F145 4600/225/15
F165 3100/120/9
F185 2900/110/9

N14 2900/105/9
N16 3500/180/11
N18 4400/215/12
N20 5200/230/13
N21 6700/285/15
N105 4400/195/14
N125 2900/140/10
N150 2400/110/8


Váltó rajtszámok kiosztása
A rajtszámok kiosztását úgy végeztük, hogy azok informatívak legyenek. A futók sorrendjét a rajtszám színe, a kategóriát és azon belül a tavalyi OB erősorrendjét a szám jelzi. Ha egy váltó tavaly nem indult az adott kategóriában, az erősorrend-szám 50 feletti. Például a 1401-es rajtszám a tavalyi győztes F14 váltót jelöli, ugyanezt N14-ben a 3401-es. Fentitől (részben) eltérően az F21-esek 1-99 között, az N21-esek 101-199 között kaptak rajtszámot.


F14E - 30
1 TTE 1401
2 ETC 1402
3 SZV-1 1403
4 MOM 1404
5 PVS 1405
6 ARA 1406
7 THT 1407
8 JVS 1408
9 SPA 1451
10 KTK 1452
11 SZV-2 1453
12 BSC 1454
13 DIS 1455
14 HRF 1456
15 ESP 1457
16 NYV 1458
17 VHS 1459

F16E - 20
1 PVS 1601
2 SZV 1602
3 ETC 1603
4 SPA 1604
5 DTC 1605
6 SDS 1606
7 TTE 1651
8 ESP 1652
9 NYV 1653

F18E - 15
1 SZV 1801
2 PVS 1802
3 ARA 1803
4 KTK 1804
5 DTC 1805
6 ETC 1806
7 DIS 1807
8 GYO 1851
9 MOM 1852
10 HRF 1853
11 EPI 1854
12 PSE 1855
13 JMD 1856

F20E - 05
1 PVS 1001
2 KTK-1 1002
3 MSE 1003
4 TTE 1004
5 SPA 1051
6 SZV 1052
7 KTK-2 1053


F21E - 00
1 NYV-1 1
2 MEA-1 2
3 ARA 3
4 SZV-1 4
5 PVS-1 5
6 KAL-1 6
7 DTC I. 7
8 HTC 8
9 OSC 9
10 ZTC 10
11 SDS-1 11
12 JVS 12
13 TTE-1 13
14 SMA 14
15 VHS 15
16 MOM 16
17 ESP 17
18 VTC 18
19 KTK-1 19
20 TSE-1 51
21 THT 52
22 SDS-2 53
23 KTK-2 54
24 SPA 55
25 TTE-2 56
26 VBT 57
27 RTF 58
28 MEA-2 59
29 PVS-2 60
30 KAL-2 61
31 DTC-3 62
32 NYV-2 63
33 SZV-2 64
34 MEA-3 65
35 DTC-3 66
36 HRF 67
37 TSE-2 68

F105A - 10
1 BEA 2001
2 SDS 2002
3 ESP 2003
4 PVM 2004
5 DIS 2005
6 MEA 2051
7 KTK 2052
8 TTE 2053
9 ARA 2054
10 JMD 2055

F125A - 15
1 JVS-1 2251
2 KRI 2252
3 SPA 2253
4 JVS-2 2254
5 ETC 2255
6 KTK 2256
7 MAF 2257
8 HSE 2258
9 OSC 2259
10 TSE 2260
11 GYO 2261
12 ARA 2262
13 BEA 2263
14 HRF 2264
15 SZV 2265
16 VTC 2266
17 PSE 2267
18 SDS 2268
19 MEA 2269

F145A - 20
1 2451
2 HER 2452
3 SPA 2453
4 HER 2454
5 SMA 2455
6 FMT 2456
7 ESP 2457
8 DIS 2458
9 PSE 2459
10 PVM 2460

F165A - 25
1 PVS 2601
2 TTE-1 2602
3 BEA-1 2603
4 BEA-2 2604
5 JVS 2605
6 KTK 2606
7 PSE 2607
8 ARA 2608
9 EPI 2609
10 TTE-2 2651
11 HER 2652
12 ETC 2653
13 ZTC 2654
14 OSC 2655

F185A - 25
1 KTK 2851
2 PVS 2852
3 BEA 2853
4 SZV 2854
5 PSE 2855
6 TTE 2856


N14E - 30
1 DTC 3401
2 ETC 3402
3 SDS-1 3451
4 SPA 3452
5 KTK 3453
6 SDS-2 3454
7 ESP 3455
8 NYV 3456
9 SZV 3457
10 VHS 3458
11 JMD 3459

N16E - 20
1 SZV 3601
2 PVS 3602
3 NYV 3603
4 DTC 3604
5 ESP 3605
6 ETC 3651
7 MOM 3652
8 TSE 3653
9 GYO 3654

N18E - 10
1 SZV 3801
2 PVS 3802
3 KTK 3803
4 ARA 3851
5 HTC 3852
6 PSE 3853
7 SDS 3854

N20E - 10
1 KTK-1 3001
2 SZV 3002
3 JVS 3003
4 TTE 3051
5 PVS 3052
6 KTK-2 3053
7 DTC 3054
8 NYV 3055

N21E - 05
1 DTC-1 101
2 PVS 102
3 SZV 103
4 KTK 104
5 ARA 105
6 MOM 106
7 NYV 107
8 ZTC 108
9 OSC 109
10 TTE 110
11 SPA 111
12 ETC 112
13 MEA-1 151
14 HER 152
15 RTF 153
16 CBD 154
17 MEA-2 155
18 VHS 156
19 MEA-3 157
20 DTC-2 158

N105A - 20
1 HSE 4001
2 ESP 4002
3 JVS 4051
4 PSE 4052
5 POE 4053

N125A - 10
1 KTK 4251
2 OSC 4252
3 ARA 4253
4 BOF 4254
5 HRF 4255
6 PVM 4256

N150A - 25
1 PSE-1 4551
2 PSE-2 4552
3 BEA 4553
4 HTC 4554