Utolsó elôzetes a Hungária Kupáról

A rendezôk részérôl ez az utolsó cikk az idei Hungária Kupáról. A verseny elôtt ugyanis már nem jelenik meg több Tájoló, a verseny utáni cikkeket pedig már nem mi fogjuk írni.
A legfontosabb tudnivaló, hogy versenyértesítôt nem küldünk. A jelentkezés idejét és helyét közzétettük a kiírásban és honlapunkon, a nevezéseket, befizetéseket visszaigazoltuk. Jelentkezéskor minden induló kap egy programfüzetet az összes információval.
A versenyen két ideiglenes kemping lesz: Újdörögdön, a katonai bázison és Sümegen a vár tövében, a Hotel Kapitány körül. Újdörögdön táboroznak azok a klubok, akiknek versenyzôi ugyanitt laknak a katonai épületekben, Sümegen a többiek. A sümegi ideiglenes kempingben lakó magyar klubok: BJG, CBD, DIS, DTC, ELT, FLF, HAD, HGY, HTC, JVS, KAL, KVS, MEA, NYK, SMA, SPA, SZT, SZV, TTE, TVD, ZDS. Sümegen van a tornatermi szállás is, és egyéni szervezésben is sokan laknak itt. Nekik ­ különösen ha tömegközlekedéssel érkeznek ­ nem érdemes Újdörögdre utazni, elegendô, ha a csapatvezetô megy oda jelentkezni. Ha pedig a csapatnak semmilyen változtatási igénye vagy tartozása nincsen, Sümegen a Hotel Kapitányban is "jelentkezhet", és pár óra múlva ugyanitt átveheti a csapat anyagát.
Az Újdörögdre tömegközlekedéssel érkezôknek Tapolcáig érdemes vonattal utazni, innen kb. óránként van autóbusz Újdörögdre. Menetrendi tájékoztató honlapunkon található.
Újdörögdön egy állandó és egy ideiglenes büfé fog működni. Az utóbbi reggelenként tejtermékeket és pékárut kínál, késôbb áttelepül a célhoz, és ott a szokásos büféárukon kívül meleg egytálételeket is készít.
A diákigazolványát senki se felejtse otthon, mert sok helyen kedvezményes belépést biztosít. Mint korábban jeleztük, a programfüzetben pedig majd részletesen megadjuk, több helyen maga a programfüzet vagy a benne lévô jegy jogosít fel a kedvezményre.
A szállításra befizetett összeg Sümegrôl, ill. Újdörögdrôl a célterületekre (és vissza) utazást fedezi. Mivel nem túl sokan igényelték ezt a szolgáltatást, valószínűleg 2-2 buszt fogunk naponta indítani, a végleges menetrendet a programfüzet tartalmazza. Jó lenne, ha a saját jármű nélküli csapatok is eljutnának a Balatonhoz és az esti eredményhirdetésekre, de ennek megszervezésére a rendezôség nem vállalkozik. A buszosok megbeszélés alapján vállalnak délutáni szállítást is, de ennek részleteirôl a csapatvezetôknek kell velük megegyezni reggelente.
Az örvendetesen nagy létszám miatt ketté kell osztanunk az M21B és az M21BR mezônyt, hogy elkerüljük a percenkénti indítást (különös tekintettel a 3­4. napi nyílt terepekre). A megosztás úgy történik, hogy a ranglista szerinti legjobb 10 versenyzôt kétfelé osztjuk, majd hozzájuk sorsoljuk a klubokat úgy, hogy két közel azonos létszámú mezônyt kapjunk. Azért nem egyéneket sorsolunk, hogy a klubtársak azonos pályán fussanak, így esténként részletesen megbeszélhessék az átmeneteket, elemezhessék a részidôket. Persze, nem csak egyesületen belül folyik a baráti rivalizálás, ugratások (Kutyák Kupája), de mégis ott a legvalószínűbb.
Szakértôk bizonyára észrevették, hogy a megosztás módszerében ismét eltértünk a szabályzattól. Nem azért tesszük ezt, mert forró vérünk örökös lázadásra sarkall, abból a korból ­ sajnos ­ már kinôttünk. Azért kell újra és újra engedélyt kérnünk a szabályzattól való eltérésre, mert egy többnapos nyári tömegversenyre nem alkalmazhatók mereven az év többi részében érvényes szabályok. Tudjuk, hogy a mezôny egy része ide nyaralni és szórakozni is jön, szeretnénk nekik is megfelelni, miközben kielégítjük a magasszintű, sportszerű küzdelemre érkezôk igényeit is.

H. A.