A rendezôk részérôl ez az utolsó
cikk az idei Hungária Kupáról. A verseny
elôtt ugyanis már nem jelenik meg több Tájoló,
a verseny utáni cikkeket pedig már nem mi fogjuk
írni.
A legfontosabb tudnivaló, hogy versenyértesítôt
nem küldünk. A jelentkezés idejét és
helyét közzétettük a kiírásban
és honlapunkon, a nevezéseket, befizetéseket
visszaigazoltuk. Jelentkezéskor minden induló kap
egy programfüzetet az összes információval.
A versenyen két ideiglenes kemping lesz: Újdörögdön,
a katonai bázison és Sümegen a vár tövében,
a Hotel Kapitány körül. Újdörögdön
táboroznak azok a klubok, akiknek versenyzôi ugyanitt
laknak a katonai épületekben, Sümegen a többiek.
A sümegi ideiglenes kempingben lakó magyar klubok:
BJG, CBD, DIS, DTC, ELT, FLF, HAD, HGY, HTC, JVS, KAL, KVS, MEA,
NYK, SMA, SPA, SZT, SZV, TTE, TVD, ZDS. Sümegen van a tornatermi
szállás is, és egyéni szervezésben
is sokan laknak itt. Nekik különösen ha tömegközlekedéssel
érkeznek nem érdemes Újdörögdre
utazni, elegendô, ha a csapatvezetô megy oda jelentkezni.
Ha pedig a csapatnak semmilyen változtatási igénye
vagy tartozása nincsen, Sümegen a Hotel Kapitányban
is "jelentkezhet", és pár óra múlva
ugyanitt átveheti a csapat anyagát.
Az Újdörögdre tömegközlekedéssel
érkezôknek Tapolcáig érdemes vonattal
utazni, innen kb. óránként van autóbusz
Újdörögdre. Menetrendi tájékoztató
honlapunkon található.
Újdörögdön egy állandó és
egy ideiglenes büfé fog működni. Az utóbbi
reggelenként tejtermékeket és pékárut
kínál, késôbb áttelepül
a célhoz, és ott a szokásos büféárukon
kívül meleg egytálételeket is készít.
A diákigazolványát senki se felejtse otthon,
mert sok helyen kedvezményes belépést biztosít.
Mint korábban jeleztük, a programfüzetben pedig
majd részletesen megadjuk, több helyen maga a programfüzet
vagy a benne lévô jegy jogosít fel a kedvezményre.
A szállításra befizetett összeg Sümegrôl,
ill. Újdörögdrôl a célterületekre
(és vissza) utazást fedezi. Mivel nem túl
sokan igényelték ezt a szolgáltatást,
valószínűleg 2-2 buszt fogunk naponta indítani,
a végleges menetrendet a programfüzet tartalmazza.
Jó lenne, ha a saját jármű nélküli
csapatok is eljutnának a Balatonhoz és az esti eredményhirdetésekre,
de ennek megszervezésére a rendezôség
nem vállalkozik. A buszosok megbeszélés alapján
vállalnak délutáni szállítást
is, de ennek részleteirôl a csapatvezetôknek
kell velük megegyezni reggelente.
Az örvendetesen nagy létszám miatt ketté
kell osztanunk az M21B és az M21BR mezônyt, hogy
elkerüljük a percenkénti indítást
(különös tekintettel a 34. napi nyílt
terepekre). A megosztás úgy történik,
hogy a ranglista szerinti legjobb 10 versenyzôt kétfelé
osztjuk, majd hozzájuk sorsoljuk a klubokat úgy,
hogy két közel azonos létszámú
mezônyt kapjunk. Azért nem egyéneket sorsolunk,
hogy a klubtársak azonos pályán fussanak,
így esténként részletesen megbeszélhessék
az átmeneteket, elemezhessék a részidôket.
Persze, nem csak egyesületen belül folyik a baráti
rivalizálás, ugratások (Kutyák Kupája),
de mégis ott a legvalószínűbb.
Szakértôk bizonyára észrevették,
hogy a megosztás módszerében ismét
eltértünk a szabályzattól. Nem azért
tesszük ezt, mert forró vérünk örökös
lázadásra sarkall, abból a korból
sajnos már kinôttünk. Azért
kell újra és újra engedélyt kérnünk
a szabályzattól való eltérésre,
mert egy többnapos nyári tömegversenyre nem alkalmazhatók
mereven az év többi részében érvényes
szabályok. Tudjuk, hogy a mezôny egy része
ide nyaralni és szórakozni is jön, szeretnénk
nekik is megfelelni, miközben kielégítjük
a magasszintű, sportszerű küzdelemre érkezôk
igényeit is.
H. A.