Motorosszán, nyomfektető
Ha valóban nemzetközi mércével mérhető sítájfutó versenyeket akarunk rendezni, akkor ennek megkerülhetetlen velejárója egy motorosszán beszerzése. A másik ok ami talán fontosabb hogy fektetett nyomban síelni sokkal gyorsabban, biztonságosabban lehet, sokkal kisebb erővel, a korai rajtolók nincsenek hátrányban és előkészített pályán sokkal könnyebb sífutni tanulni is. Mivel pénz kívülröl nem igen fog jönni, ezért nekünk sítájfutóknak kell eldöntenünk, hogy összedobunk egy motorosszánt vagy nem.
Tavaly év végén felkerült a levelezési listára egy 5000 forintos bérletrendszer lehetősége, de nem jött össze belőle annyi, hogy a mtorosszánt megvehettük volna.
Ezért kidolgoztunk egy másik árkalkulációt, hátha ez járhatóbb.
A motorosszán 220 000 Ft (még él ez az ajánlat!), egy rámpa, ami utánfutóra, mikrobuszba, Csepelre jó: 200 000 Ft (ez már elkészült és meg is vettük).
Azzal a ténnyel is számolnunk kell, hogy a versenyek nevezési díjai a motorosszán költségeivel nőnek, és azzal az összeggel, amit a bérleteseknek vissza kell fizetni. Kalkulációnk szerint motorosszán használat esetén a versenyek nevezési díja mai árakon a következő lenne:
Nevezési díj 600 Ft ebből
a) önköltség (térkép, fólia, karton, tea, díjak, rendezők) 150 Ft
b) motorosszán szállítása, üzemeltetése 150 Ft
c) visszafizetendő hányad a bérleteseknek 300 Ft
Bérletrendszer
Befizetés, Kedvezmény, Nevezési díj
a) 15 000 Ft, 50 %, 300 Ft
b) 10 000 Ft, 33,3 %, 400 Ft
c) 5 000 Ft , 16,6 %, 500 Ft
Idényenként 10 versenyt és versenyenként 25 fő nem illetve részben bérletest és 25 fő 50 %-os bérletest számolva, évente 80100 000 Ft-ot tudna a szán visszatermelni. 3-4 év múlva új helyzet áll elő, mert mindenki visszakapta és leversenyezte pénzét és lesz közösen egy motorosszánunk, aminek csak az üzembentartási költségét kell a nevezési díjba bekalkulálni.
Gondolatébresztésül ennyit, biztos van más, jobb megoldás is, várom véleményeteket a sítájfutó versenyeken és a levelezési listán is.
Vásárhelyi Tass