Clive Allen, a lap szerkesztôje gyökeres változásokat jelentett be: 1999-tôl az Orienteering World új, évente kétszer megjelenô PR-magazin jellegű kiadvánnyá válik. A jelenlegi, 98/3.-as szám valamivel soványabb a szokásosnál, de a hiányt még ebben az évben pótolják. A szám tekintélyes része a júliusi IOF-kongresszuson megvitatott kérdésekkel foglalkozik, különös tekintettel az olimpiai részvétel kérdésére.
Változások az Orienteering World megjelenésében
Számos változásra kerül sor 1999 januárjától, amelyeket az IOF Tanácsa idén áprilisban fogadott el. A jövô évtôl kezdve a lap az IOF PR-magazinjává alakul át jobb minôségű papíron, színes kivitelben, nagyobb terjedelemben. Az évente kétszer megjelenô kiadványból tiszteletpéldányt kapnak a tájfutás szponzorai, a sajtó és az összes nagyobb szervezet, amellyel az IOF kapcsolatban áll. Megkapja a lapot a mostanihoz hasonló példányszámban az összes IOF-tagszövetség, és elôfizetés útján más érdeklôdôk is hozzájuthatnak. A rendelkezésre álló lehetôségekrôl jelenlegi elôfizetôinket az ôsz folyamán tájékoztatjuk. A változások célja az, hogy az IOF nagyobb publicitást kapjon a legfontosabb területeken, például ott, ahol az olimpiai részvétel érdekében csúcsminôségű lobbizás szükséges, vagy ott, ahol a média pontosabb informálása a világversenyek kiterjedtebb és szakszerűbb közvetítését segíti elô.
Az Internet szerepe. A lap új megjelenési formája egyben válasz arra a technikai fejlôdésre is, amely napjainkban forradalmasította az információ áramlását. Míg három évvel ezelôtt az Orienteering World a világ tájfutóelitjének fô információforrása volt, ma egy-egy nagyobb verseny befejezése után az eredményeket, riportokat, elemzéseket, sôt fotókat szinte azonnal láthatjuk az Interneten. A nemzetközi versenyekrôl az egyes országok tájfutó lapjai is egyre jobb beszámolókat adnak. Az Internet a tájfutással kapcsolatos kérdések megvitatására is sokkal alkalmasabb, mint egy kéthavonta megjelenô folyóirat. Most, hogy oly sok tájfutó tud hozzáférni az Internethez otthonról vagy a munkahelyérôl, bizonyos Internet levelezési listák átvették az olyan vitafórumok szerepét, amelyeket eddig az OW biztosított. Emellett az IOF honlapjának tervezett továbbfejlesztése lehetôvé teszi, hogy az Interneten keresztül értesülhessünk az IOF-ben történt legfrissebb eseményekrôl is.
Évente két versenyprogram. A Világkupa éveiben az IOF által közreadott és az OW-ben megjelenô versenyprogram a színhelyekrôl, a tereprôl és más, a verseny szempontjából fontos részletekrôl nyújtott információt. Az új OW-ben évente két ilyen program jelenik meg, mind a tájfutásról, mint a sítájfutásról. Ezekben több információt igyekszünk szolgáltatni az eddiginél vonzóbb formában: a lap nemcsak az összes IOF-verseny részleteit közli majd, hanem az elit tájfutásra és a tájfutás kiemelkedô személyiségeire vonatkozó háttérinformációt is. Ennek alapján a tájfutással foglalkozó média (és a tájfutással ismerkedni akaró más érdeklôdôk) gyors tájékoztatást kaphat az év kiemelkedô eseményeirôl és meghatározó személyiségeirôl.
Új IOF-ismertetô. Hamarosan egy A/4-es méretű, színes ismertetô készül, amely a tájfutás és az IOF legfontosabb adatait tartalmazza kiegészítésül az egyes nemzeti szövetségek által közreadott ismertetôkhöz. Az ismertetôt az összes nemzeti szövetség megkapja, és az OW valamelyik késôbbi számának mellékleteként is forgalomba kerül.
Egyéb kiadványok. Az IOF többi kiadványa változatlan marad: a kétévente megjelenô "Biennial Report", amely egy kongresszusi idôszak beszámolóit és statisztikai adatait tartalmazza, a "Scientific Journal of Orienteering" (ez a tudományos folyóirat egyedülálló a nemzetközi sportszövetségek kiadványai között), valamint a különbözô Szabályok és Útmutatások. Változatlanul megjelennek az "IOF Headlines" és "IOF News" belsô hírlevelek is.
Az Olimpia Project akcióterve
Az 1996-os kongresszus megerôsítette, amit már több elôzô kongresszus is elhatározott, hogy az IOF célja a tájfutás felvétele az Olimpiai Játékok programjára. A kongresszus óta az IOF Tanácsa számos lépést tett, és széles körű tevékenységet fejtett ki ennek a célnak a megvalósítására:
Megalakította az Olimpia Project csoportot az olimpiával kapcsolatos tevékenységek koordinálására.
Megerôsítette az IOF Titkárságot egy fejlesztésben jártas fôállású munkatárssal és egy marketing konzultánssal.
Részletes stratégiát és munkatervet dolgozott ki az IOF olimpiai felvételre irányuló tevékenységének összehangolására.
Célzott reklám- és lobbitevékenységet fejtett ki az olimpiai mozgalom kulcsembereinél és különféle sportágak világszövetségeinél, erôsítendô a tájfutás tekintélyét és jelenlétét a világ sportarénájában.
Erôfeszítéseket tett annak érdekében, hogy az IOF képviselôi bekerüljenek különféle multisport szervezetekbe.
Intenzív tevékenységet fejtett ki az IOF taglétszámának növelése érdekében.
Egy olyan versenyprogram és versenyforma kialakítását kezdeményezte, amely alkalmas lehet az olimpiai programba való felvételre.
PR és marketing programok kidolgozását kezdeményezte a tájfutás ismertségének növelésére.
Párhuzamos útvonalak. Az IOF Tanácsa jelenleg két, párhuzamos útvonalat választott az olimpiai felvétel felé: több fronton is tevékenykedik, hogy elérhesse a felvételt a Nyári Olimpiai Játékokra és a Paralimpiai Játékokra, másrészt lobbizik annak érdekében, hogy pozitív döntés szülessen a Téli Olimpiai Játékokkal kapcsolatban. E három cél elérésére kialakított menetrendtôl függetlenül az IOF Tanácsa folyamatosan figyelemmel kíséri a fejleményeket, és ha bármikor lehetôség adódik az olimpiai felvételre, azt igyekszik kihasználni.
Tallózott: JGy