Szeniorok


Szlovák-magyar találkozó
A már hagyományossá váló szenior találkozó idei első fordulója a Postás Kupán volt április 12-én. A tervezett 7+5 fős csapatok 7+4 főssé váltak (a vendégek csak 1-1- fővel indultak F35, F40, N40-ben, s nem volt indulójuk F50, ill. N45-ben, viszont helyszíni megegyezéssel 1-1- fő versenyzett F55, F60, F70 és N55-ben).
Az eredmény a hazai pályán 23:18 lett a Gyulai Zoltán, Harkányi Csaba, Hegedűs Zoltán, Ládi János, Marton Péter, Nyögéri Imre, id. Balla Sándor, Péter Edit, Kissné Kiss Mária, Horváth Magda és Cser Kriszta összetételű magyar csapat javára (a vendégek hiányzói miatt nem említett csapattagok: Kaszás György, Nagy György, Nagy Lajos, Csőkör Irén és Boros Zoltánné, akik első napi eredményükkel kivivták a csapattagságot).
A dijazást a tavalyi évhez hasonlóan a rendező egyesület, a Postás-MATÁV SE vállalta magára. Köszönet érte.
Az idei visszavágóra a szeptember 18-19-20-i Szlovák Nagydíjon kerül sor. A "válogatás" ezúttal is az első versenynap eredményei alapján történik, s a 19-i versenynap időeredményeit értékeljük a találkozó keretében.

Csoportos utazás a Szlovák Nagydíjra
A BTFSz buszos utazást szervez a Szlovák Nagydíjra csütörtöki indulással, vasárnap esti visszaérkezéssel. Az utazás árkalkulációja folyamatban, jelentkezés május hó folyamán, legkésőbb a Budapest Kupa versenyen. A nevezési díj június 30-ig történő jelentkezésnél 210 SK személyenként; akik május 15-e előtt már jelentkeztek, 30 SK-val kevesebbet, a június 30-a után, de aug. 15-e előtt jelentkezők 30 SK-val többet fizetnek a KOMB SK BA bank (Komercni banka Bratislava, a.s. SK-911 02 BRATISLAVA, Medena 6) KOBRA nevű számlájára, amelynek száma: 19-6819570287/8100.
Amennyiben a buszos utazás megvalósul, azaz a jelentkezők száma megtölti a rendelkezésre álló buszt, a jelentkezést (cím: Beata Vavrova, SK-851 03 BRATISLAVA, Lachova 2, Slovakia), szállásrendelést ( Sorea utazási irodától) közösen intézzük (a június 13-14-i budapesti, ill. jún 20-21-i országos bajnokságokon).

Szenior pályák és a győztes idők
Sokszor szóba kerül, milyen hosszúra kell tervezni a szeniorok pályáit. Személyes véleményem, hogy az egyes versenyek pályakitűzői saját egyéniségüket adják, s aszerint, hogy a verseny szezon elején, ill. nyári kánikulában, netán egy többnapos verseny keretében zajlik, elképzelhető hosszabb, ill. rövidebb verseny. Az országos bajnokságok esete más. Ezeken valóban jó lenne, ha a versenyzők azt kapnák, ami a szabályzatban le van írva, azaz pl. F35-ben 100, 70, 20, ill. 50 perces győztes idejű pályákat az OHEB, ONEB, OREB ill. OVB alkalmával. Természetesen a km-hossz a terep jellegétől függ. Az utóbbi években megfigyelhető, hogy a pályakitűzők a leginkább reflektorfényben levő F21-es pályát tervezik a legnagyobb gonddal. Ezt a legutóbbi két OB ( 97-es ONEB és a 98-as OHEB) győztesidői is alátámasztják (Domonyik Gábor 88,31 ill. 151,82 perce a 90, ill. 150 perc helyett). Nos, javaslatom lényege: vizsgáljuk meg, hogy a kategóriák győztesei milyen idő alatt teljesítettek 1 légvonal-km-t, s ezt, összevetve az F21-es teljesítménnyel, jól használhatjuk a pályahosszak tervezéséhez. Az említett két OB számadatait közreadom (terv: előírt győztesidő/ adott táv alapján kapott adat):

ONEB 97					OHEB 98
Kat.	Terv	Tény	%		Terv	Tény	%
F21	4.86	4.77	100		6.35	6.43	100
F20	5.78	5.74	120		5.80!	7.55	117
F18	5.71	5.64	118		5.81!	7.74	120
F35	5.88	5.82	122		5.10!!	8.55	133
F40	5.94	6.02	126		6.77	7.15	111
F45	6.40	6.05	127		6.66	8.33	129
F50	7.69	6.64	139		7.00	9.54	148
F55	6.92	7.40	155		7.92	9.67	150
F60	9.52	9.29	195		10.71	11.74	182

Argay Gyula



Vissza a Tájoló 1998/4 tartalomjegyzékhez!
Vissza a magyar nyelvű tájfutó információkhoz!