Csoportos utazás a Szlovák Nagydíjra
A BTFSz buszos utazást szervez a Szlovák Nagydíjra csütörtöki indulással, vasárnap esti visszaérkezéssel. Az utazás árkalkulációja folyamatban, jelentkezés május hó folyamán, legkésőbb a Budapest Kupa versenyen. A nevezési díj június 30-ig történő jelentkezésnél 210 SK személyenként; akik május 15-e előtt már jelentkeztek, 30 SK-val kevesebbet, a június 30-a után, de aug. 15-e előtt jelentkezők 30 SK-val többet fizetnek a KOMB SK BA bank (Komercni banka Bratislava, a.s. SK-911 02 BRATISLAVA, Medena 6) KOBRA nevű számlájára, amelynek száma: 19-6819570287/8100.
Amennyiben a buszos utazás megvalósul, azaz a jelentkezők száma megtölti a rendelkezésre álló buszt, a jelentkezést (cím: Beata Vavrova, SK-851 03 BRATISLAVA, Lachova 2, Slovakia), szállásrendelést ( Sorea utazási irodától) közösen intézzük (a június 13-14-i budapesti, ill. jún 20-21-i országos bajnokságokon).
Szenior pályák és a győztes idők
Sokszor szóba kerül, milyen hosszúra kell tervezni a szeniorok pályáit. Személyes véleményem, hogy az egyes versenyek pályakitűzői saját egyéniségüket adják, s aszerint, hogy a verseny szezon elején, ill. nyári kánikulában, netán egy többnapos verseny keretében zajlik, elképzelhető hosszabb, ill. rövidebb verseny. Az országos bajnokságok esete más. Ezeken valóban jó lenne, ha a versenyzők azt kapnák, ami a szabályzatban le van írva, azaz pl. F35-ben 100, 70, 20, ill. 50 perces győztes idejű pályákat az OHEB, ONEB, OREB ill. OVB alkalmával. Természetesen a km-hossz a terep jellegétől függ. Az utóbbi években megfigyelhető, hogy a pályakitűzők a leginkább reflektorfényben levő F21-es pályát tervezik a legnagyobb gonddal. Ezt a legutóbbi két OB ( 97-es ONEB és a 98-as OHEB) győztesidői is alátámasztják (Domonyik Gábor 88,31 ill. 151,82 perce a 90, ill. 150 perc helyett). Nos, javaslatom lényege: vizsgáljuk meg, hogy a kategóriák győztesei milyen idő alatt teljesítettek 1 légvonal-km-t, s ezt, összevetve az F21-es teljesítménnyel, jól használhatjuk a pályahosszak tervezéséhez. Az említett két OB számadatait közreadom (terv: előírt győztesidő/ adott táv alapján kapott adat):
ONEB 97 OHEB 98 Kat. Terv Tény % Terv Tény % F21 4.86 4.77 100 6.35 6.43 100 F20 5.78 5.74 120 5.80! 7.55 117 F18 5.71 5.64 118 5.81! 7.74 120 F35 5.88 5.82 122 5.10!! 8.55 133 F40 5.94 6.02 126 6.77 7.15 111 F45 6.40 6.05 127 6.66 8.33 129 F50 7.69 6.64 139 7.00 9.54 148 F55 6.92 7.40 155 7.92 9.67 150 F60 9.52 9.29 195 10.71 11.74 182
Argay Gyula