Szép tavaszi időben indultunk március 7-én hajnalban a szokásos "Gyula busza" helyett egy beugró ismerőse Scania buszával. Ez a busz sokkal jobb volt a megszokottnál: tágasabb, kényelmesebb, csendesebb és ami a fő, gyorsabb. Csak zárójelben jegyzem meg, néha az volt az érzésem, túl jó nekünk ez a busz. A vezető szeretett volna a busz tisztaságára vigyázni, de ezt nem mindenki akceptálta.
A délután 3 órai érkezés,jelentkezés után az idősebb korosztályhoz tartozók kirakták Düdü pályájának edzőbójáit a Lipica 1-es térképen. Könnyü átmozgatás közben ismerkedtünk a hihetetlenűl sok kövel, sziklával, sziklafallal, sziklarakással, töbrökkel. Jó volt látni a tipikusan tavaszi, nálunk normál esetben is inkább április közepén jellemző virágokat, növényeket (már csalán is volt!).
Szállásunk Postojnán volt egy kellemes kollégiumban, bár négyen kicsit sűrűn voltunk a szobákban. Fejenként 350 Tollárért jó minőségű és elegendő vacsorát is kaptunk.
Az első napi verseny a 15.000-es Blatnica térképen volt. Ez a terület nagyon emlékeztetett a mecseki Vizfő-Melegmány térképre. Rengeteg kissebb-nagyobb töbör,jól futható tiszta erdők,sok út. Ez utóbbiak legalább is térképen jól láthatóak voltak, a valóságban kevésbé. A hó nemsokkal előttünk olvadt el és lenyomta a talajt. Egy-két mélyebb, szűk töbörben még volt is mutatóba hó. A pályák sokpontosak, rövid átmenetesek voltak. Pontos iránytartással technikailag könnyűnek mondhatók, fizikailag csak a pályák vége volt keményebb: visz-sza kellett mászni a célba. Sajnos a rádiós pont késve, csak mintegy 20 perccel a nullidő után érkezett a helyére, de a rendezők nem zavartatták magukat, így is értékeltek minden kategóriát. Másnap a 10.000-es Lipica 2 volt a terep. Nagyon köves, bozótos, alacsonyra nőtt, mediterrán fákkal boritott, az előző napinál kevésbé töbrös vidék. A már hagyományosnak mondható rajtcsúszással elindúlt a mind technikailag, mind fizikailag nehezebb verseny. Kevesebb pont, több hosszú, olykor valóban elgondolkodtató átmenet, 2-300 méteres iránymenet a sűrűben. Az esélyes versenyzőink általában jól oldották meg a feladatot, ahol indult magyar versenyző, azt a kategóriát meg is nyerte. Így a legeredményesebb csapat a tavalyihoz hasonlóan ismét a Budapest Ol néven indult buszos csapat lett. Ezért a csaknem egyórával később kezdődött eredményhirdetésen egy "parasztsonkát" kaptunk, amelyet a múlt évivel együtt a Postás Kupa 2. napján főzünk meg bablevesbe fojtva. A két év résztvevői ingyen, további érdeklődők 150 forintos egységáron kaphatnak belőle.
Megint bebizonyosodott, hogy érdemes erre a versenyre elmenni. A kisebb rendezői hibákat ellensúlyozza, hogy "odafigyelős" terepeken, év eleji pályákon, általában friss tavaszi időben futhatunk, készülhetünk a hazai "éles" versenyekre.
Bugár J.
Eredmények: N21A 1. Lux Andrea H 119,03 2. Troi Verena 121,32 3. Lovasi Katalin H 131,11 5. Boros Judit H 135,26 6. Gárdonyi Réka H 135,30 7. Kesztyűs Szilvia H 145,05 8. Józsa Dorka H 151,13 N21B 1. Marosán Ági H 87,19 2. Füzy Anna H 93,13 3. Zádori Gabi H 99,53 N35 1. Jenővári Gabriella H 100,09 2. Jenei Margit H 100,34 N18 1. Zsebeházy Eszter H 66,16 2. Benke Noémi H 76,30 3. Makrai Éva H 83,49 F21E 1. Pavlovics Gábor H 145,13 2. Lebar Dani SLO 165,16 3. Allwinger Herwig A 165,39 4. Baracsi Gábor H 168,48 H21A 1. Marosffy Dániel H 118,12 2. Makra Zsiga H 123,19 H21B 1. Vancsik Nándor H 87,47 2. Schell Antal H 89,44 3. Molnár Attila H 102,42 H35 1. Hegedűs Zoltán H 111,31 2. Vaccari Franco I 117,16 3. Lux Iván H 154,29 H45 1. Bozán György H 86,17 2. Venhauer Otto A 100,35 3. Boros András H 104,58 F20 1. Vajda Zsolt H 115,46 F18 1. Harkányi Zoltán H 75,57 2. Melkes Zoltán H 79,49 3. Vizi Tibor H 82,28 F16 1. Dedinszky Imre H 60,15 2. Dinyák Gábor H 66,55 3. Sprok Bence H 67,39 4. Scultéty Márton H 70,40 6. Váry György H 83,33 F14 1. Szűcs Levente H 59,21
Hegedűs Zoltán