Játék

Ez a játék tájfutás, futás és táj nélkül. Ám itt is döntéseket kell hoznod (pl. keletre vagy délkeletre akarsz-e futni), és végül a választott útvonalaktól függ, hogy mennyi idő alatt érsz célba. Minden bekezdés végén tehát más bekezdés(ek) számát fogod találni, és te döntheted el, melyiket akarod választani. A játék során utalásokat találsz majd az eltelt időkre vonatkozóan. Ezeket a részidőket fel kell jegyezned, és a játék végén összegezned kell őket, így jön majd ki a végeredményed. Fontos tartozék a térkép, ezt bármikor megnézheted, nem kerül időbe. A tempót az F14/N16-os kategóriához igazítottam, persze más is játszhat, de ne csodálkozzon az időeredményén. A pálya hossza 2700 méter, 25 méter szinttel, 6 ellenőrző ponttal. Sok sikert! (Nagyon úgysem lehet eltévedni.)

A múlt heti esőzésnek már alig van nyoma, a rajtba vezető úton csak néhol látsz kis pocsolyát. A rajt előtt alaposan bemelegítesz, majd amikor az óra 62-t mutat, belépsz a kordonba, ugyanis ennyire indulsz. Három perc múlva megkapod a térképed, és izgatottan nekivágsz a távnak 1.

1. Kelet fele fordulva állsz az úton, melyről látod, hogy délkeletre fordul pár méter után. Balról pedig egy másik ösvény ágazik be. Jobbra szárazárok vezet délkeleti irányba.

2. Gyorsan futsz az általad választott irányba. Bár a völgy mélyebb részét elkerülted, azért a tetején még át kell futnod. Eltelt 77 mp. Balra napsütötte rétsávot látsz. 3. Zsupsz! Kicsit sáros let-tél. Letörlöd kezedről a koszt, és továbbindulsz a völgyben lefelé. Eltelt 10 mp 38.

4. Északnyugatra indulsz, arra amerről jöttél. Nemsokára nyugatra fordulhatsz, és a kerítés mellett futsz tovább. Újabb kétszáz méter múlva megnyílik délkeletre is az út előtted. Eltelt 174 mp.

5. Nagyon ügyes. Éppen a határkarónál érsz ki a nagy rétre, ahol ragyogó napsütés fogad. Beállítod a tájolód az ötös pont irányába, és örömmel látod, hogy tényleg egy magányos, göcsörtös fa felé mutat. Gyorsan odaérsz, 67 mp múlva megfogod a pontot 19.

6. Bölcsen döntöttél. Látod a kódból, hogy ez nem a te pontod. Egyedül kell folytatnod utadat délre, mert a lány, aki előtted futott, keletnek fordul, és hamarosan lecsendesedik a csalán birodalma mögötte 23.

7. Amikor az ötödik határkaróhoz érsz, megelégedve látod, hogy derékszögben jobbra fordul a szárazárok. Ezt követed tovább délnyugatra. Eltelt 50 mp 36.

8. Valószínűleg igazad van, hogy az erdőben maradtál, hiszen itt is jó tempóban tudsz futni. 78 mp múlva kiérsz egy széles ösvényre, ezen mész tovább délkeletre 42.

9. Már látod a völgy alján a szárazárkokat, és mikor közelebb érsz megtalálod a pontot is. Kilyukasztod a kartonod megfelelő négyzetét. Eltelt 23 mp 16.

10. Döntsd el merre mész tovább!

11. Lefele kanyarog az előtted futók által kitaposott nyom. Áthalad egy földletörésen, majd 200 méter múlva egy másikon is. Örömmel nyugtázod, hogy a csapás a befutóponthoz vezetett. Eltelt 137 mp 35.

12. Minden nehézség nélkül átmászol a létrán, és elindulsz az elkerített területen keresztül. Kezdeti jókedved azonban egyre csökken, mert a növényzet egyre sűrűbb. A buja aljnövényzet szabadon el tudott terjedni, és most nehezíti a haladásodat. Csak lassan tudsz előrejutni. Szerencsédre legalább tényleg van létra a délnyugati oldalon is. Átmászás közben, a létra tetejéről észreveszed a pontot, így miután letisztítottad magadról a különböző tüskék és bogáncsok tömegeit, egyenesen a bólyához futsz. Elvesztegettél 432 mp-et. Lehajolsz lyukasztani 34.

13.A meredek oldalban nem tudsz teljes sebességgel futni. A völgy lassan délnyugat fele fordul. A bokád már kezd fájni, amikor egy ösvény keresztezi a patakot. Itt könnyen át tudod ugrani a vizet és a sarat. Teszel pár lépést előre, és ragyogó napsütés fogad, kiértél a nagy rétre. Eltelt 162 mp 33.

14. Most meredeken felfelé kell haladnod. 119 mp telik el, mikor az ösvény a szárazárokhoz ér. A szárazárkot követed délnyugatra 52.

15. Már mások is jártak erre előtted, így gyorsan tudsz haladni. Ideiglenes vezetőd nem törődik Veled, egyenesen fut előtted. 138 mp telt el, mikor egy szárazárok-elágazáshoz értek, egy tájfutópont van itt. A leányka kilyukasztja a kartonját.

16. Leggaloppozol délre a nyiladékig. Magad előtt folytatódik a völgy, sőt más völgyek is becsatlakoznak a közelben. 17. Az egyszerű és biztos megoldást választod. Mesz-sziről látszik a napsütötte rétsáv. Amikor kiérsz rá, akkor látod, hogy milyen magas a fű. De már jártak erre előtted, így a kialakult csapáson könnyen tudsz futni. kB. kétszáz métert szaladsz, amikor a nyiladék egy útban folytatódik tovább. Ezt követed, eltelt 180 mp 42.

18. Eléred a fenyőfákat és lihegve kapaszkodsz az emelkedőn felfelé. A bólya messziről látszik. 138 mp múlva örömmel konstatálod, hogy megfogtad az első pontod 10.

19. Az előtted járók vékony sávban letaposták a magas füvet. S mivel délnyugatra kanyarodik a csapás, így te is ezt követed. Eltelt 61 mp, mikor egy útra érsz. A csapás pedig az út túloldalán is tovább folytatódik.

l 20. Dicséretes a fegyelmed, és nem is hiábavaló egészen. Lefele futva a domboldalban éppen a ponthoz lyukadsz ki. Eltelt 68 mp. Lehajolsz lyukasztani 34.

21. Felfelé kell haladnod, ezért némileg lassabban tudsz futni. Eltelt 60 mp.

22. Megállsz, és körbenézve látod, hogy a közelben itt van a legjobb átkelőhely a patakon, de maradhatsz a völgy nyugati oldalán is, ha akarsz. 23. 42 mp múlva kiérsz egy széles útra. Közvetlenül melletted kanyarodik az út északnyugatra, és a kanyarban keresztezi a csalánból kivezető ösvény. 24. Nem kell sokat futnod, és már el is éred a napsütéses területet. Délkeletre rohansz a magas fűben talált csapáson. Majd a nyiladék véget ér, és egy útban folytatódik tovább. Ezt követed. Eltelt 90 mp 42.

25. A beállítás 6 másodpercet vesz el. Az ösvény pontosan délnyugatra indul a magas fűben.

26. Nemsokára csalános kezdődik az út bal oldalán. Ekkor rájössz, hogy hol vagy, és gyorsan délnek fordulsz. Beérsz a völgybe és megtalálod a negyedik pontot. Eltelt 48 mp, kilyukasztod a kartonod megfelelő négyzetét 16.

27. Délnyugatra nézel, a harmadik pontod felé. Közvetlenül előtted, az út túloldalán kerítés húzódik. Erős dróthálóból készült, de két falétrát is látsz, melyeket azért építettek, hogy az ember be tudjon jutni az elkerített területre, de a vadak ne.

28. Vigyázol, hogy nehogy valami lyukba lépj, de azért így is nagyon szeded a lábad, 120 mp múlva célba érsz 54.

29. Hamar leérsz az ösvény nyiladék kereszteződésbe, és elindulsz délkeletre. 109 mp futás után balra egy kis, köves területet látsz. Szintén balra, körülbelül szintben haladva kiágazik egy csapás. A nyiladék pedig lejteni kezd előtted.

30. Három völgy ágazik össze itt. Te a nyugati parton maradva futsz lefelé, mert a völgy alján sáros lé csurog. 97 mp telik el, amikor továbbra is délre haladva egy nyiladékra érsz 22.

31. Nem kell futnod sokat, mikor egy kis völgyet keresztezel. A lendület átvisz rajta. Sőt, nagy örömödre már ilyen messziről meglátod a szinte világító bólyát. 120 mp telik el, mire odaérsz és lyukasztasz 10.

32. 36 mp múlva egy völgy pereménél találod magad. Mélyebb, mint vártad.

33. Egy lapos horpadásban kell felfele haladnod. A harmadik göcsörtös fa tövében megtalálod az ötödik pontodat. Eltelt 59 mp 19.

34. Közben az állvány túloldalához is odaugrik valaki, és szintén lyukaszt. Felnézel, és látod, hogy nálad nem sokkal lehet idősebb a lány. Felmerül benned, hátha ugyanaz a következő pontotok. Megnézed a negyedik pontod kódját, és rákérdezel, hogy ő is oda megy-e. Rádpillant jégkék szemével, de nem válaszol. Kapsz viszont egy féloldalas mosolyt, hogy végképp ne tudd, hogy igen vagy nem. Elrohan délkeleti irányba.

35. Innentől már szalagozás vezet a célig, a talaj viszont göröngyös. 36. 40 mp múlva eléred a szárazárok és az ösvény kereszteződését, és a szárazárkot követed délnyugatra 52.

37. Gyorsan eljutsz az útkereszteződésig, ahol jobbra fordulsz. Elhaladsz egy sóval teli kőedény mellett, és gyorsan futsz a kerítés mentén. Egészen addig szaladsz lefele az úton, amíg a kerítés jobbra el nem távolodik. Ekkor tájolód segítségével megcélzod a sziklát. Ez a pont sincs túl elrejtve, 212 mp telik el, lehajolsz lyukasztani 34.

38. Nemsokára ösvénnyé változik az a csapás, amin döngetsz a völgyoldalban. Eltelt 89 mp. Az ösvény 80-100 méterrel előtted kiér a tisztásra.

39. Miután kilyukasztottad a negyedik pont helyét, rájössz, hogy milyen nagy ostobaságot műveltél. Ez nem a te pontod volt. Kezdeti ijedtségeden gyorsan túl leszel, mert eszedbe jut, hogy a szabály szerint, ha a tizennegyedik helyre lyukasztasz majd a valódi negyedik pontodon, akkor értékelhető lesz az eredményed. Elvesztegettél 30 mp-et. A leányka eltűnt a szemed elől. Délnek indulsz tovább 23.

40. A szárazárok egy gerincen halad. Ahogy haladsz felfele, egymás után hagyod el a határkarókat. Eltelt 72 mp.

41. A füleden is a levegőt veszed, mikor 108 mp múlva átlibbensz a célvonalon 54.

42. Az út mellett balra meglátsz egy nagyon vastag törzsű fát. A fajtáját nem ismered, de nem is érdekes, hiszen a tövében narancssárgán virít a tájfutóbólya. Eltelt 72 mp 27.

43. Végig gyorsan tudsz futni ezen az útvonalon. A kereszteződésben balra fordulsz, és nagy tempóban száguldasz lefelé a lejtőn. Eltelt 86 mp. Ekkor veszed észre a nyiladékon keresztbe folyó patakot.

44. Továbbfutsz a nyiladékon, majd a vastag úton rohansz. Eltelt 91 mp, az út balra fordul. 45. Gyorsan fogy a távolság, majd ragyogó napsütés fogad, kiértél a nagy rétre. Eltelt 40 mp 33.

46.Továbbfutsz délkeletre. 66 mp múlva egy kis ösvény ágazik ki jobbra. A térképet megnézve rájössz, hogy ezen kell továbbmenned délnyugati irányba 36.

47. Jól felgyorsulsz a völgy aljáig, de a lendület nem visz át rajta. Keservesen kapaszkodsz fel a túloldalon. Mire kimászol eltelik 121 mp. Balra, magad előtt egy utat látsz.

48. A csapás sajnos nem folytatódik sokáig. Hamarosan meglátod jobbra a széles utat, és végül éppen ott érsz ki rá, ahol kelet-északkeletre fordul, és ahol egy másik csapás keresztezi. 130 mp telt el. 49. Tájolód mutatja az irányt. 46 mp telik el, mikor egy völgybe érsz. Délkeletre ösvény vezet felfelé benne, dél felé fenyves facsoportot látsz. 50. Szerencséd van, a pont messziről látszik, 56 mp telik el, amíg odaérsz. Nem biztos, hogy észrevetted volna a pontot, ha jobban elrejtik. Lehet, hogy a legközelebb nem lesz ilyen mázlid. Lehajolsz lyukasztani 34.

51. Csak a gyors futásra összpontosítasz, gyorsan robogsz lefele a lejtőn, először nyugatra, majd délre. Amikor egy újabb földletörést keresztezel, akkor balra fordulsz, és 164 mp múlva eléred a befutópontot 35.

52. Nemsokára meglátod a pontot, és 38 mp múlva lyukasztasz 10.

53. Alighanem megdöntötted távolugrási csúcsodat. /gy kerülsz át a patak keleti partjára, hogy kicsit se leszel sáros. Továbbindulsz a völgyben lefele 38.

54. Leadod a kartonodat, és pihensz egy kicsit. Ha átszámolod az idődet percbe, megtudod, hogy hanyadik lettél. A többiek: 21.51; 22.21; 23.02; 23.53; 24.34; 25.18; 25.47; 27.35; 28.07; 32.00; 36.11.

Madarassy Pali

Vissza a Tájoló 1997/3 tartalomjegyzékhez!
Vissza a magyar nyelvű tájfutó információkhoz!