Milyen lesz az idei Postás-Matáv Kupa?


Számtalan változás, újdonság jellemzi a Postás-MATÁV SE idei kétnapos nemzetközi versenyét. Ami rögtön szembeötlik, ha rápillantunk a kiírásra, az a verseny neve. A változás egyenes következménye az egyesületi közgyűlés tavalyi határozatának, miszerint az egyesület új neve: POSTÁS-MATÁV SE.
Az elmúlt versenyszezon végén négy budapesti klub - OSC, TIPO, Tabáni Spartacus és a Postás-MATÁV SE - elhatározta, hogy a rangsoroló versenyek rangjának, színvonalának emelése érdekében önmagával szemben is magasabbra teszi a mércét. A kezdeményezést a PSE is magára vállalta, bár mi úgy éreztük, hogy ezeknek a magasabb követelményeknek eddig is igyekeztünk megfelelni.
Mik ezek a követelmények?
Csak a legfontosabbakat kiemelve: új, helyesbítésű térkép, a kategória fokozatának megfelelő pályák, időben kiküldött versenykiírás és programfüzet rajtlistával, gördülékeny lebonyolítás, színvonalas eredményhirdetés és díjazás, odafigyelés a külsőségekre, stb.
A többi kezdeményező budapesti klubbal együtt szeretnénk, ha minél több ranglista versenyt rendező szervezet csatlakozna kezdeményezésünkhöz, mert akkor a magasabb részvételi díj mindenképpen egy színvonalasabb versenyen való részvétellel párosulna.
Miért 400.-Ft/nap a részvételi költség?
Ennek hosszabb a története. Az elmúlt évek rangsoroló versenyeit áttekintve általános az a vélemény, hogy az egyes versenyek színvonala, az ott nyújtott szolgáltatások mértéke nagyon különböző. Vannak olyan rangsoroló versenyek, amelyeknek kiírása csaknem a nevezési határidővel egy időben jelenik meg, a szűkszavú értesítő az utolsó pillanatban érkezik meg, a rajtlistát jó ha 1-2 órával a "0"-idő előtt a célban kifüggesztik, a jó vagy kevésbé jó pályák valamelyik meglévő térképen kerülnek kitűzésre, s nagy szerencse, ha minden pont a helyén van és nincs óvás. De folytathatnám tovább az eredményhirdetés, a díjazás, az egyéb szolgáltatások színvonalával is. Ha most visszakanyarodok a részvételi költség nagyságára, akkor azt vesszük észre, hogy jelentéktelen különbség volt az egyes versenyek között. Tudom, tavaly az MTFSZ limitálni akarta a felső határt, de szerencsére ez nem sikerült! Az elvárt magasabb színvonalú szolgáltatásért azzal arányos, magasabb részvételi díjat indokolt kérni! A korábbi években ez nem érvényesült, pedig nem volt érvényben semmilyen korlátozás, a nevezési díjak mégis közel azonosak voltak. Egy nemzetközi versennyel szemben további elvárások vannak, amelyek szintén emelik a költségeket, ugyanakkor nemzetközi összehasonlításban a hazai nevezési díjak rendkívül alacsonyak. Számos olyan költség is felmerülhet, ami nem kerülhető el, de az sem várható el, hogy ezeket a rendező szervezet vállalja magára. Hogy csak a saját versenyünknél maradjunk, a pilisszentléleki Postás kupán csak a mobil illemhelyek több mint 80 ezer forintba kerültek, vagy a sukorói versenyen a versenyzők biztonságát szolgáló rendőri irányítás és biztosítás került csaknem 50 ezer forintba. Arra is lehet számítani, hogy a magánterületek növekedése miatt bizonyos terepek használatáért bérleti díjat vagy kártérítést kell fizetni, mint ahogy a Postás már 1989-ben a hosszúhegyi célterület használatáért 8000.-Ft-ot fizetett a területet bérlő magánszemélynek, mert letapostuk a legelőjét.

Ezek után kérdezem Sőtér Jánost, a Postás-MATÁV kupa pályakitűzőjét, milyen térképen lesz az idei kétnapos verseny, milyen újdonságokkal fog találkozni az ott rajthoz álló versenyző?
-A versenyterületről készült térképek kivágata részben megegyezik az 1981-es területtel (finom domborzat, változatos, de mindenhol futható terepfedezet). Méretarány mindenki számára 1:10 000, 2 m-es alapszintközzel. Újdonság, hogy a térkép teljes területe kiadás előtt ellenőrzésre került.
A pályák minden kategória számára a szimbóllal együtt kerülnek nyomtatásra a térképnyomással egy időben. (Garantált minőségű felülnyomás.) A pályák eleje és vége a látványos elhelyezkedésű céltól jól követhető. Rajt-CÉL, CÉL-Parkoló egymás közelében Vasad központjától 3, Csévharaszttól 2km-re. A Célhoz vezető utakon egyirányúsítjuk a forgalmat.
A hosszabb pályák többségét 1 ill. 2 térképcserével tűztük ki. A térképrajt és a térképcsere helye a Célból jól látható. A verseny után mindenki számára tiszta felülnyomott térképet is adunk ki.
Köszönöm a tájékoztatást, bízunk benne, hogy az idei Postás-MATÁV kupa a hagyományokhoz híven olyan verseny lesz, ahonnan a résztvevők megelégedéssel, jó versenyélményekkel fognak hazautazni.

(Schell A.)



Vissza a Tájoló 1997/2 tartalomjegyzékhez!
Vissza a magyar nyelvű tájfutó információkhoz!