A jó pályáról egy mondatban: a terep és a térkép adta lehetôségeket kihasználva változatos a résztávok hosszában, irányában, az ellenôrzôpontok jellegében, elhelyezkedésében, az átmenetek végrehajtásának lehetôségeiben, a szintkülönbségek elosztásában, futhatóságában....
Hossszútávú OB, Ördög-hát
Kellemesen változatos átmenetek és pontok. Kora tavasszal könnyű, gyors átmenetek. Egy esetleges fordított pályavezetéssel a jó megoldású átfutópont a táv utolsó harmadára eshetett volna, ami mindenki számára érdekesebb. Jól kihasználja térkép teljes felületét.
Rövidtávú és Váltó OB, Pusztavám (Csókahegy)
Jó vonalvezetésű változatos pályák. Azonban jobban ki lehetett volna használni a magasabb szinten való indítás lehetôségét, s így a jól futható tiszta erdôben gyorsítani a pályákat.
A váltópályák elsô fele vonalvezetése ellentétes a Rövidtávú döntôjével. Nagyon kedvezô a hosszú szakasz elhelyezkedése a férfi pályákban. A befutást megelôzô kis kör alatt mindenki látható. Két jó rádiózható közös pont (6., 12.) jól helyezkedik el a pálya 1/3 és 2/3-ánál, közel a célhoz. Az 1. pont elhelyezkedése kifogásolható a szembefutás lehetôsége miatt.
Éjszakai OB, Pécs (Fehér-kút)
A terepadottságokat kihasználó jó vonalvezetésű pálya. A cél melletti átvezetésnél a szalagozás jól látványos és jól keresztezhetô a rajtba kimenôkkel. A hatos pont elhelyezkedése jó lehetôséget kínál a pontról kifutó versenyzôk adta elôny észlelésére.
Egyéni OB, Fenyôfô
Jó vonalvezetésű pályák, azonban a nôi kissé monoton - az átmenetek hosszában. Látványos a cél melletti átfutás a pályák 3/4 részénél. Néhány pont elhelyezése nem OB szintű (F21E 1. orr ki-be futás, 6. gerincen kúp oda-vissza futás, 18. nagy kúp tetô, 29. gerinc, 31. fel a nyílt területen levô kúpra (ha a 31. északabbra valamelyik horpadásban kevesebb szintel sokkal élvezhetôbb lehetett volna)). Általánosságban elmondható - a kevesebb kicsit több lett volna.
Csapat OB, Szentmártonkáta
Akár pályakitűzôi bravúrnak is nevezhetjük a cca 3km-en a 4 különbözô, 15 km hosszúságú pálya elhelyezését. Csak kevés alkalommal kellett azonos útvonalon többször futni.
Érdekesség, hogy a Rajt-Cél nagy távolságától eltekintve akár egy "Vennes rendszerű" váltó is lehetett volna. A második szakasz térképeinek kombinált kiadása az együttfutás lehetôségét a minimálisra szorította volna.
Sôtér János