A Csákvár kupa női pályája

2004. június 12-én Csákvár térségében rendezték meg az idei év 5. Elit ranglista futamát. A felnőtt női mezőny érdeklődése az Elit ranglista versenyek iránt a tavalyihoz képest csökken, talán a középtávú pályának tudható be, hogy az eddigi fordulókhoz képest, most egy kicsit több nevezés érkezett N21 A-ba.
A terep sokaknak ismerősnek tűnt, a tavalyi ARAK kupa 1. napján (mely egyben VB válogató is volt), versenyeztünk itt.
A rajt nem volt túl mesze, a célból is jól lehetett látni, akárcsak a rajtbóját, amit viszont annál magasabbra helyeztek. Sokan a meredek emelkedőn csak sétálva tudtak eljutni odáig. Nekem is meg kellett erőltetnem magam, hogy ne álljak meg, ennek ellenére még el sem értem a bóját, mikor már hallottam is a rajtóra újabb csipogását.
3790 m hosszú pályán 21 pontot kellett érinteni, melyek 100-400 m távolságban voltak egymástól. A viszonylag rövid átmenetek adták, hogy mindenki a "piros dózerúton" vagy annak közelében próbált haladni.
Az. 1. pontra Ildi is és én is egyenesen elindultunk a gerincen, majd onnan le a völgybe, míg Évi jobbra a kerítés mentén lefelé megy, majd a 17. pontról fogja az elsőt, és ezzel ő lesz a leggyorsabb.
A 2. pontra rövid az átmenet, csak másodperces különbségek vannak. A 3. pontra menet Évi jobbról kerüli a bozótot, Ildi irányba megy, és ezzel ő nyeri ezt az átmenetet. Én is először jobbról kerülöm a bozótot, majd a sziklákat balról megkerülve fogom a pontot. A 4. pontra mindhárman hibáztunk, ki többet, ki kevesebbet. Évi itt az átmenetben mért legjobb időhöz képest 2 perc 22 másodperccel fut gyengébbet, így Ildi több mint két perces előnyre tesz szert vele szemben. Az 5. pontra viszont Ildi hibázik, ezt az átmenetet már Évi nyeri, és ezzel 26 másodpercre dolgozza le a hátrányát. A 6. 7. és 8. pontokat mindhárman közel azonos útvonalon fogtuk, itt a gyorsaság döntött. A 9. pont felett Évi elfut, Ildi irányba, pontosan fogja, én balról, a szinteket kikerülve. A 10. 11. és 12. átmenetekben ismét minimális a különbség, ezekben az átmenetekben Ildi a gyorsabb, előnye Évivel szemben ismét több 2 percnél. A 14. pontra viszont Évi útvonala tűnik jobbnak, a tisztásokról felülről közelíti meg a pontot, és én is ezt teszem, igaz egy kicsit lassabban. Ildi a völgy oldalában halad, az ideje fél perccel gyengébb, mint Évié. A 15. pontra irányba Ildi ért a leghamarabb, azonban a 16. és 17. átmeneteket Évi nyeri, és ezzel átveszi a vezetést. Az utóbbi pontra Ildi hibázik, az ideje az átmenetben 2 perccel gyengébb Évinél. Én itt egy kicsit fölé csúsztam a, a 17. pontot az 1. pont segítségével fogtam meg. A 18. pontra Ildi hibájával további fél perccel nő Évi előnye. Az utolsó 3 átmenetben pár másodperces különbségek vannak, szinte egy vonalon haladtunk.
Első ránézésre azt gondolhatnánk, hogy a rövid átmenetek miatt pörgős a pálya, a győztes idők azonban már nem ezt mutatják.
Makrai Évi végül 41:36-os idővel nyert, 43:38-cal Viniczainé Kovács Ildi lett a második, és a harmadik helyre 45:16-tal én futottam be.
Összességében a pályán végig figyelni kellett, a szintkülönbségek nehezítették a futást, és a sűrű növényzet miatt könnyű volt hibázni.

Császár Évi

Vissza a Tájoló 2004/06 tartalomjegyzékhez!
Vissza a magyar nyelvű tájfutó információkhoz!