Az idei elitranglista futamok pályáit, a győztesek útvonalait szeretnénk olvasóinknak bemutatni. Mivel a színes oldalak nem egymás mellett vannak, ezért ezek a cikkek kissé szétszórva fognak megjelenni. Most az első futam (Mecsek kupa 2. nap) férfi pályája a 3., női pályája a 14. oldalon, a második futam (Postás-MATÁV kupa 1. nap) női pályája a 19., férfi pályája a 30. oldalon látható. A pályákhoz tartozó rövid elemzések a színes oldalak melletti fekete oldalakon találhatók.
Elitranglista 1. futam - F21A
Mecsek kupa 2. nap,
2004. április 11. Vízfő-Büdös kút
11 800 m/610 m/27 ep.
A rajtban 1 perc állt rendelkezésre a térkép befóliázására,
ami az adott körülmények között nélkülözhetetlen
volt. Persze maradt idő áttekinteni a pálya vonalvezetését.
Nagyobb szintkülönbség csak az 5. átmenetben, nincs
ok a fizikai takarékoskodásra.
Az 1. és 2. rövid átmenet felfelé, majd egy hosszabb
húzás lefelé, a gödrök között csábít
a baloldali töbör, persze a jobb oldaliban van a pont. 5. Hosszú
átmenet, keresem a variációkat, de 20 m szintért
nem érdemes se jobbra, se balra kerülni, ameddig lehet úton,
majd durva iránymenet át a hegyen, a pont előtt figyelni,
melyik gerincen érek le a völgybe, a biztonság kedvéért
persze belenézek az útba eső gödörbe. A 6-os
pont szárazárok elágazás, sikerült jól
követni az árkokat, de a pont jól el van dugva. A 7. egyszerű,
kicsit fölé megyek, fentről jobban belelátni a gödrökbe.
A 8. igazi útvonalválasztás 3 verzióval:
- Jobbról átvergődni a metsződések felett,
le az úton, majd egy kemény felfelé a pontig.
- Balról le az úton, át a tetőn és irányba
le a pontig,
- de lehet tovább menni a nyeregből balra lefelé az úton
és a szárazárkok felett át a ponthoz, így
nincs szint, ez nekem a legszimpatikusabb. A részidők alapján
jó választás. Doma alig gyorsabb balról, pedig jobban
tud futni. A 9. pont könnyű, kivételesen a pont messziről
virít. 10. Egy kis mászás után szintben át
a betonúton, egyértelmű a nagy töbör és
a frissítő is jól jön. A 11-re nem árt odafigyelni
és olvasni a térképet. 12. Lehetne jobbról az úton,
de ezek a sáros utak lassabbak, mint az erdő és a nyereg
jó támadópont. 13. Az aljnövényzetnek jelölt
bozót nagyobb kiterjedésű, mint a térképen,
de nem zavartatom magam, átvágok rajta. 14. Ismét nem látom
értelmét jobbra kerülni az úton, ezért átvágok,
gyorsabb. 15., 16., 17. Nem árt térképet olvasni! 18. Valami
új út megzavart, kicsit keresem a pontot. 19. Lehetne balra lehúzni
és az utakon eljutni a ponthoz, de én kockáztatok, szerencsére
minden pontosan megvan. 20. Irány lefelé, csak a jobboldali völgyet
figyelem, a frissítőpont messziről látszik. 21.
Közeleg a pálya vége, van még erőm fokozni
a tempót, megvan a felhagyott út, így könnyű
a pont. 22. Lehet futni át az erdőn. De mi ez az út? Ja!
90°, ezt jól elnéztem. 23. Pontosan irányba. 24. Csábit
a baloldali út mégiscsak biztosabb, bár nagyon sáros.
25. Az utolsó kemény felfelé rengeteg árokkal, igyekszem
tartani az irányt, a pont messziről látszik. 26. Irányban,
bár az elején mászni kell, viszont az útelágazás
biztos támadópont. 27. Ez már csak lefelé teljes
gázzal.
Összességében: Jó pálya változatos,
különböző tájékozódási technikát
igénylő átmenetekkel, durung mászások és
értelmetlen úton futások nélkül.
Dénes Zoltán