Pályaelemzés

Az idei elitranglista futamok pályáit, a győztesek útvonalait szeretnénk olvasóinknak bemutatni. Mivel a színes oldalak nem egymás mellett vannak, ezért ezek a cikkek kissé szétszórva fognak megjelenni. Most az első futam (Mecsek kupa 2. nap) férfi pályája a 3., női pályája a 14. oldalon, a második futam (Postás-MATÁV kupa 1. nap) női pályája a 19., férfi pályája a 30. oldalon látható. A pályákhoz tartozó rövid elemzések a színes oldalak melletti fekete oldalakon találhatók.

Elitranglista 1. futam - F21A
Mecsek kupa 2. nap,
2004. április 11. Vízfő-Büdös kút
11 800 m/610 m/27 ep.

A rajtban 1 perc állt rendelkezésre a térkép befóliázására, ami az adott körülmények között nélkülözhetetlen volt. Persze maradt idő áttekinteni a pálya vonalvezetését. Nagyobb szintkülönbség csak az 5. átmenetben, nincs ok a fizikai takarékoskodásra.
Az 1. és 2. rövid átmenet felfelé, majd egy hosszabb húzás lefelé, a gödrök között csábít a baloldali töbör, persze a jobb oldaliban van a pont. 5. Hosszú átmenet, keresem a variációkat, de 20 m szintért nem érdemes se jobbra, se balra kerülni, ameddig lehet úton, majd durva iránymenet át a hegyen, a pont előtt figyelni, melyik gerincen érek le a völgybe, a biztonság kedvéért persze belenézek az útba eső gödörbe. A 6-os pont szárazárok elágazás, sikerült jól követni az árkokat, de a pont jól el van dugva. A 7. egyszerű, kicsit fölé megyek, fentről jobban belelátni a gödrökbe. A 8. igazi útvonalválasztás 3 verzióval:
- Jobbról átvergődni a metsződések felett, le az úton, majd egy kemény felfelé a pontig.
- Balról le az úton, át a tetőn és irányba le a pontig,
- de lehet tovább menni a nyeregből balra lefelé az úton és a szárazárkok felett át a ponthoz, így nincs szint, ez nekem a legszimpatikusabb. A részidők alapján jó választás. Doma alig gyorsabb balról, pedig jobban tud futni. A 9. pont könnyű, kivételesen a pont messziről virít. 10. Egy kis mászás után szintben át a betonúton, egyértelmű a nagy töbör és a frissítő is jól jön. A 11-re nem árt odafigyelni és olvasni a térképet. 12. Lehetne jobbról az úton, de ezek a sáros utak lassabbak, mint az erdő és a nyereg jó támadópont. 13. Az aljnövényzetnek jelölt bozót nagyobb kiterjedésű, mint a térképen, de nem zavartatom magam, átvágok rajta. 14. Ismét nem látom értelmét jobbra kerülni az úton, ezért átvágok, gyorsabb. 15., 16., 17. Nem árt térképet olvasni! 18. Valami új út megzavart, kicsit keresem a pontot. 19. Lehetne balra lehúzni és az utakon eljutni a ponthoz, de én kockáztatok, szerencsére minden pontosan megvan. 20. Irány lefelé, csak a jobboldali völgyet figyelem, a frissítőpont messziről látszik. 21. Közeleg a pálya vége, van még erőm fokozni a tempót, megvan a felhagyott út, így könnyű a pont. 22. Lehet futni át az erdőn. De mi ez az út? Ja! 90°, ezt jól elnéztem. 23. Pontosan irányba. 24. Csábit a baloldali út mégiscsak biztosabb, bár nagyon sáros. 25. Az utolsó kemény felfelé rengeteg árokkal, igyekszem tartani az irányt, a pont messziről látszik. 26. Irányban, bár az elején mászni kell, viszont az útelágazás biztos támadópont. 27. Ez már csak lefelé teljes gázzal.
Összességében: Jó pálya változatos, különböző tájékozódási technikát igénylő átmenetekkel, durung mászások és értelmetlen úton futások nélkül.

Dénes Zoltán

Vissza a Tájoló 2004/04 tartalomjegyzékhez!
Vissza a magyar nyelvű tájfutó információkhoz!