Belga 4 napos verseny

Kempen, augusztus 12-15.


Utazásunk augusztus 10-én délután kezdődött, ami egészen kellemesen telt, mindössze 20 óra utazással, 5 átszállással és 5-6 óra alvással igencsak álmosan szálltunk le az IC-ről. Tíz fős kis csapatunk már Brüsszeltől a belga vasutas klub képviselőinek vendégszeretetét élvezte.
Másnap reggel érkeztünk meg Lommelbe, a versenyközpont közelébe. Lommeli szállodánkban egy nap pihenés és egy kis terepbemutató után indultunk a 4 napos belga nemzetközi nagydíjra.
A versenyközpont mind a négy napon kellemes helyen volt. A jól reklámozott és igazán szép terepeken rendezett versenyen alig lehetett 400 induló. Az ifi kategóriában is mindössze 8 induló volt. A csekély mezőny fele csak hobby futónak tekinthető, kevés igazán profi versenyző van, de azért mindannyian találtunk vetélytársakat.
A másik meglepetés a rajtban ért: az összes kategóriát csupán 9 pályából oldották meg úgy, hogy az M18, M45, M21B és N21A pályák voltak azonosak. Így igazi házi versenyek alakultak ki klubon belül. A megszokott csipogós kütyütől (SPORTIdent) eltérően Belgiumban mindenütt az un. E-card-ot használják. A rendszer lényege ugyan az, csak az ellenőrző dugóka egy kis kártya.
Mindegyik napot más terepen bonyolították le. A terepek fő sajátossága a mély, süppedős, szinte szivacsos talaj, kevés magyar terephez hasonlíthatók. Valamennyi terepet négyzetes úthálózat könnyítette (Indiándomb effektus!). Az erdőt mindenütt jelöletlen, lapos árokrendszer szabdalta. A terep teljesen lapos, színtnélküli és rendkívül szép (Belgiumban adnak az erdőápolásra), kiválóan futható.
A pályákat nem találtuk technikailag nehéznek, sok útfutás, rövid iránymenetek voltak a jellemzőek. A távok az első naptól eltekintve a megszokott hosszúságúak voltak.
A verseny rendezésére sem lehet panaszunk, kivéve a 3. napra, ahol 6 kategóriában időjóváírás volt egy félre rakott pont miatt.
Utazásunk azért nem volt eredménytelen:
		1.n	2. n	3. n	4. n	Ö.
Bacsó Attila	F45	2.	5.	3.	4.	3.
Bozóki Dániel	F14	3.	6.	-	?	3.
Durján István	F18	6.	5.	7.	?	6.
Durján Noémi	N14	7.	6.	7.	?	7.
Gáncs Dániel	F14	2.	4.	-	?	2.
Horváth Zoltán	F14	d.	1.	ij.	-	-
Józsa Gábor	F18	3.	1.	1.	1.	3.
Molnár Kitti	N14	6.	5.	6.	?	6.

Köszönjük, hogy a kiutazást lehetővé tették: Vizsy Ferenc MÁV Rt. főo.v., Tirjákné dr. Novák Ilona MÁV Északi Kft. gazdasági igazgató, Sándor György, Törekvés SE elnök. Köszönet nekik.

Józsa Gábor
Törekvés SE



Vissza a Tájoló 2000/8 tartalomjegyzékhez!
Vissza a magyar nyelvű tájfutó információkhoz!