Az elnökség kizárólagos hatáskörébe tartozik a Szövetség részére ingatlan vagyon megszerzése, megterhelése, elidegenítése, hitel felvétele, jogról való lemondás, gazdasági-vállalkozási tevékenység elhatározása, valamint minden olyan határozat meghozatala, amelyek alapján a Szövetség számára kedvező vagyoni helyzet keletkezik.
(6) Az elnökség a magyar tájékozódási futó sport támogatása és fejlesztése céljából jogi személyiséggel felruházott alapítványokat hozhat létre. Az alapítványok kuratóriumának tagjaira vonatkozó javaslatok megtétele az elnökség kizárólagos hatáskörébe tartozik.
Az elnökség összetétele és tagjai
20. §
(1) Az elnökség létszáma 11-15 fő. Az elnökségnek a Szövetségben tagsággal nem rendelkező személy is tagja lehet.
(2) A szakszövetség ügyintéző és képviseleti szervének az a magyar állampolgár, illetőleg bevándorlási engedéllyel rendelkező nem magyar állampolgár lehet a tagja, akit a bíróság nem tiltott el a közügyek gyakorlásától. Az elnökség tagjai tisztségüket társadalmi munkában látják el.
(3) Az elnökség tagjai:
Elnök
A közgyűlés által választott további 10-14 személy. A három alelnököt az elnökség saját maga nevezi ki megválasztott tagjai sorából.
(4) A Szövetség elnöke nem lehet helyi szövetségnek és sportegyesületnek tisztségviselője, illetve ezekkel munkaviszonyban álló személy.
(5) Az elnökség tagjainak főbb jogai és kötelezettségei:
a) részvétel az elnökségi üléseken és az elnökség határozatainak meghozatalában,
b) észrevételek, javaslatok tétele a sportággal összefüggő ügyekben, a tisztségviselők döntéseivel kapcsolatban,
c) felvilágosítás kérése a sportággal összefüggő ügyekben, a tisztségviselők döntéseivel kapcsolatban,
d) javaslattétel rendkívüli közgyűlés, illetve elnökségi ülés összehívására,
e) megbízás alapján a Szövetség képviselete,
f) a szövetségi határozatok és ajánlások megtartása, illetve végrehajtása,
g) közreműködés minden olyan feladatban, amely a tájékozódási futás fejlődését szolgálja, illetve amelyre megbízást kapnak.
(6) Az elnökség tagjai tisztségükben újraválaszthatók.
(7) Az elnökségi tagság megszűnik:
a) a megbízás lejár,
b) lemondással,
c) visszahívással,
d) elhalálozással,
e) kizárással.
A Szövetség vezető tisztségviselőire vonatkozó szabályozás
21. §
(1) Az elnökség határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója (Ptk. 685. _ b. pont), valamint élettársa (továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapján
a) kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy
b) bármilyen más előnyben részesül, illetőleg a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek a Szövetség cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve a Szövetség által a tagjának - tagsági jogviszony alapján - nyújtott, az alapszabálynak megfelelő cél szerinti juttatás.
(2) Nem lehet a szövetség felügyelő szervének elnöke vagy tagja, illetve könyvvizsgálója az a személy, aki
a) az elnökség elnöke vagy tagja,
b) a Szövetséggel a megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll,
c) a Szövetség cél szerinti juttatásából részesül (kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és a Szövetség tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, az alapszabálynak megfelelő cél szerinti juttatást),
d) az a-c) pontokban meghatározott személyek hozzátartozója.
(3) A Szövetség vagy a Szövetség kiemelkedően közhasznú szervezeti jogállásának megszűntét követő két évig nem lehet más közhasznú szervezet tisztségviselője az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be - annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig - vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki.
Az elnökség működése
22. §
(1) Az elnökség a Szövetség céljainak és feladatainak, valamint a közgyűlés határozatainak figyelembevételével maga állapítja meg munkatervét, készíti el - szervezeti és működési szabályzatában - ügyrendjét.
(2) Az elnökség az ügyrendben meghatározott időszakonként, de éves ülésterv alapján legalább kettőhavonként ülésezik. Rendkívüli ülést kell összehívni, ha az elnök, az elnökségi tagok egyharmada vagy a főtitkár ok és cél megjelölésével indítványozza.
Az ülés helyéről, időpontjáról és a megtárgyalandó kérdésekről - az előterjesztések megküldésével - legalább egy héttel korábban értesíteni kell az elnökség tagjait és meghívottakat.
Halaszthatatlanul sürgős esetben rövidebb határidő is megállapítható.
(3) Az elnökség ülései nem nyilvánosak, azokon az elnökség tagjain kívül csak meghívott személyek lehetnek jelen. Az elnökség ettől eltérően is rendelkezhet.
(4) Az elnökség üléseire állandó jelleggel meg kell hívni a felügyelő bizottság elnökét, a szövetség főtitkárát, a szövetségi kapitányokat és a szövetségi iroda vezetőjét, valamint a feladatkörüket érintő kérdések megtárgyalásakor esetenként a szakmailag érintett személyeket.
(5) Az elnökség a tagok több mint a felének jelenléte esetén határozatképes. Határozatképtelenség miatt elhalasztott elnökségi ülést 14 napon belül ismételten össze kell hívni. Az ismételten összehívott elnökségi ülés az eredeti napirendben felvett kérdésekben a jelenlévők számára tekintet nélkül határozatképes.
(6) Ha az Elnökség jelenlévő tagjainak száma páros, illetve szavazategyenlőség keletkezik, az elnök szavazata dönt. Az elnök távollétében ez a jog az elnökségi ülést vezető személyt illeti meg.
(7) Az elnökség határozatait általában nyílt szavazással, és a jelenlévő tagok több mint a felének igenlő szavazatával hozza. Az elnökség titkos szavazással dönt bármelyik elnökségi tag kívánságára.
(8) Az elnökség üléseiről jegyzőkönyvet kell felvenni. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az ülésen elhangzott lényeges észrevételeket és javaslatokat, valamint a hozott határozatokat. A hozott határozatokról az érintett szerveket és személyeket, továbbá a területi szövetségeket 15 napon belül értesíteni kell.
Az elnökség felügyeleti és felülvizsgálati jogköre
23. §
(1) Felügyeleti jogkörében a Szövetség bizottságainak és tisztségviselőinek határozatait az elnökség megsemmisítheti, megváltoztathatja, vagy új eljárásra visszaadhatja, ha az jogszabállyal, az Alapszabállyal vagy a Szövetség egyéb szabályaival, szabályzataival, illetőleg a közgyűlés vagy az elnökség jogerős és kihirdetett határozataival ellentétes.
(2) Felülvizsgálati jogkörében az elnökség a területi szövetségek alapszabályait, szabályait, jogerős határozatait megsemmisítheti, megváltoztathatja, a területi szövetséget új eljárás lefolytatására utasíthatja.
VIII. TISZTSÉGVISELőK
Elnök (alelnökök)
24. §
(1) A Szövetség élén az elnök áll, aki a többi tisztségviselővel együttműködve, az elnökség közreműködésével irányítja és vezeti a Szövetség tevékenységét.
(2) Az elnök feladatai és hatásköre:
a) vezeti az elnökség üléseit,
b) képviseli a Szövetséget,
c) közreműködik az Alapszabály, az egyéb szabályok, szabályzatok, valamint a közgyűlési és elnökségi határozatok végrehajtásának irányításában és ellenőrzésében,
d) figyelemmel kíséri a Szövetség bizottságainak munkáját,
e) tájékoztatja a hírközlő szerveket a Szövetség tevékenységéről,
f) kapcsolatot tart a területi szövetségekkel,
g) aláírási és utalványozási jogkört gyakorol,
h) intézkedik mindazokban az ügyekben, amelyek nem tartoznak a közgyűlés, az elnökség, illetőleg a Szövetség egyéb szerveinek kizárólagos hatáskörébe,
i) ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket jogszabály, illetőleg a közgyűlés vagy az elnökség hatáskörébe utal,
j) a munkáltatói jogokat gyakorolja a főtitkár felett.
(3) Az elnököt távolléte vagy akadályoztatása esetén az alábbi sorrendben kell helyettesíteni: elnökség által kijelölt alelnök, főtitkár vagy az elnökség erre a célra megbízott tagja.
Az elnök képviseleti jogkörét meghatározott ügyekben vagy az ügyek meghatározott csoportjában a Szövetség más tisztségviselőjére is átruházhatja.
(4) Az alelnökök az elnökség jóváhagyásával alakítják ki felügyeleti jogkörüket.
IX. A FELÜGYELő BIZOTTSÁG
25. §
(1) A közgyűlés a Szövetség működésének, gazdálkodásának és vagyonkezelésének ellenőrzésére egy elnökből és négy tagból álló, a sportágban járatos jogi, pénzügyi-számviteli képesítésű személyekből Felügyelő Bizottságot választ.
(2) A Felügyelő Bizottság elnöke és tagjai a Szövetségben más tisztséget nem viselhetnek. A Felügyelő Bizottság elnöke vagy tagja nem lehet a Szövetséggel munkaviszonyban álló vagy ott gazdasági feladatokat ellátó személy, továbbá az, aki a Szövetség elnökségének tagjával, illetőleg az ott gazdasági feladatokat ellátó személlyel hozzátartozói kapcsolatban áll.
A Felügyelő Bizottság elnöke és tagjai nem lehetnek egymásnak, a képviseleti és ügyintéző szervek vezetőinek és tagjainak - a Ptk. szerinti értelmezésben - közeli hozzátartozói.
(3) A Felügyelő Bizottság tevékenységét a bizottság elnöke irányítja. A bizottság feladatainak ellátására külső szakembereket is igénybe vehet.
(4) Munkarendjét, ellenőrzési rendjét a bizottság maga határozza meg.
(5) A Felügyelő Bizottság éves ellenőrzési terv alapján dolgozik, melyről a Szövetség elnökségét tájékoztatja.
(6) A Felügyelő Bizottság feladatai:
a) a Szövetség pénz- és vagyonkezelésének vizsgálata,
b) a társadalmi szervek gazdálkodására vonatkozó jogszabályok és egyéb kötelező előírások betartásának ellenőrzése,
c) a tagdíjak befizetésének ellenőrzése,
d) az éves gazdálkodásról szóló beszámoló felülvizsgálata,
e) a gazdálkodás célszerűségének, szabályszerűségének, az előirányzott bevételek és kiadások teljesítésének évenkénti vizsgálata,
f) a bizonylati fegyelem betartásának ellenőrzése,
g) a szövetségi vagyon megóvása érdekében szükséges intézkedések megtételének ellenőrzése,
h) a szövetség tagjainak érdekvédelme.
(7) A Felügyelő Bizottság tagjai feladataik ellátása során jogosultak a Szövetség gazdálkodásával kapcsolatos bármely iratba betekinteni, a tisztségviselőktől tájékoztatást kérni, a testületi üléseken részt venni.
(8) Az ellenőrzések megkezdéséről, annak eredményéről a Felügyelő Bizottság elnöke az elnökséget írásban tájékoztatja Az ellenőrzés során a Felügyelő Bizottság a pénzügyi, gazdasági, illetőleg belső ellenőrzésre vonatkozó szabályok szerint jár el.
(9) Ha a kifogásolt gyakorlat fennállását az elnökség nem ismeri el, a Felügyelő Bizottság elnöke kezdeményezheti a rendkívüli közgyűlés összehívását.
(10) A Felügyelő Bizottság jogosítványait és kötelezettségeit az érvényes jogszabályok határozzák meg, és tevékenységéről a bizottság elnöke a Szövetség közgyűlésének köteles írásban beszámolni.
(11) A Felügyelő Bizottság köteles az intézkedésre jogosult vezető szervet tájékoztatni és annak összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy
a) a Szövetség működése során olyan jogszabálysértés vagy a Szövetség érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése az intézkedésre jogosult szerv döntését teszi szükségessé,
b) a vezető tisztségviselők felelősségét megalapozó tény merült fel.
12) Az intézkedésre jogosult vezető szervet a Felügyelő Bizottság indítványára - annak megtételétől számított harminc napon belül - össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte esetén a vezető szerv összehívására a felügyelő bizottság is jogosult.
13) Ha az arra jogosult szerv a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedést nem teszi meg, a Felügyelő Bizottság köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi felügyeletet ellátó szervet.
X. FEGYELMI BIZOTTSÁG
26. §
(1) A Szövetség tagjaival, valamint a sportágba tartozó sportolókkal szemben szövetségi fegyelmi eljárások lefolytatására a közgyűlés 4 éves időtartamra fegyelmi bizottságot választ. A bizottság létszámát annak megválasztásakor oly módon kell megállapítani, hogy az biztosítsa a zavartalan tevékenységet.
(2) A Fegyelmi Bizottság feladatait, hatáskörét és működésének szabályait a Szövetség Fegyelmi Szabályzata állapítja meg.
(3) A Fegyelmi Szabályzat alapján kiszabott fegyelmi határozat elleni fellebbezést az elnökség bírálja el.
(4) A Fegyelmi Bizottság élén a bizottság elnöke áll.
XI. SPORTSZAKMAI BIZOTTSÁGOK
27. §
(1) Az Elnökség egyes szakfeladatok ellátására - állandó vagy ideiglenes - bizottságokat hozhat létre. A bizottságok vezetőit az elnökség bízza meg, melyek mandátuma az elnökségével együtt jár le.
(2) A bizottságok hatáskörét és feladatait a Szervezeti és Működési Szabályzat, a bizottságok működésének részletes szabályait az elnökség által jóváhagyott szabályzatok, illetve saját ügyrendjük határozzák meg, amelyek az Alapszabállyal ellentétesek nem lehetnek.
(3) A bizottságok döntési, véleményezési, javaslattételi és képviseleti joggal rendelkeznek mindazokban az ügyekben, amelyekre létrehozták.
(4) A bizottságok üléseit a bizottság elnöke vezeti. A bizottságok ülésére szükség esetén meg kell hívni a Szövetség elnökét, alelnökeit vagy főtitkárát.
(5) A Szövetség állandó bizottságai:
a) Edzőbizottság
b) Sajtó- és Propagandabizottság
c) Versenybizottság
d) Térképbizottság
e) Minősítési bizottság
f) Térképtár bizottság
g) Sítájfutó bizottság
h) Tájkerékpár bizottság
XII. FőTITKÁR
28. §
(1) A főtitkárt az elnökség nevezi ki, fölötte a munkáltatói jogokat az elnök gyakorolja.
(2) A főtitkár feladatai és hatásköre:
a) irányítja, szervezi a szövetség hivatali szervezetének munkáját,
b) a tisztségviselőkkel és a szövetség szerveivel együttműködve összehangolja a szövetség tevékenységét, biztosítja az Alapszabály, valamint a hatályos jogszabályok, illetve a szabályzatok betartását,
c) összehangolja az elnökség, a bizottságok, a tisztségviselők és a munkaviszonyban álló dolgozók munkáját,
d) szervezi és figyelemmel kíséri a közgyűlés és az elnökség határozatainak végrehajtását,
e) előkészíti a közgyűlést, illetve az elnökség üléseit,
f) a szövetséggel munkaviszonyban álló dolgozók felett a Munka Törvénykönyve, egyéb jogviszonyban állók esetében az azon alapuló jogszabály szerint gyakorolja mindazon munkáltatói jogokat, amelyek nem tartoznak az elnökség kizárólagos hatáskörébe,
g) felelős a gazdálkodási rend megtartásáért, aláírási és utalványozási jogköre van,
h) képviseli a Szövetséget, illetve felhatalmazás alapján helyettesít más tisztségviselőket,
i) tájékoztatja a hírközlő szerveket a Szövetség tevékenységéről,
j) gondoskodik az elnökségi ülések jegyzőkönyveinek vezetéséről, a határozatai nyilvántartásáról,
k) összeállítja a hazai versenynaptárt,
l) gondoskodik a szövetségi nyilvántartások vezetéséről,
m) figyelemmel kíséri a Szövetséggel kapcsolatos jogszabályokat, és biztosítja azok végrehajtását, és szükség esetén kezdeményezi a Szövetség határozatainak módosítását,
n) ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket a szabályzatok, a közgyűlés vagy az elnökség hatáskörébe utal,
o) beszámol az elnökségnek a munkájáról.
(3) A főtitkárt távolléte vagy akadályoztatása esetén az elnökség által erre a feladatra kijelölt személy (főtitkárhelyettes) helyettesíti. A főtitkárhelyettes a kialakított munkamegosztásnak megfelelően külön feladatokat is ellát.
XIII. AZ MTFSZ IRODA
29. §
(1) A szövetségi feladatok ellátására az elnökség irodát hoz létre. Az iroda létszámát, valamint szervezetét a főtitkár oly módon állapítja meg, hogy az biztosítsa a feladatok hatékony és gazdaságos ellátását. A működéshez szükséges költségeket az elnökség az éves költségvetésben állapítja meg.
(2) Az iroda szervezeti felépítését és feladatait a Szövetség szervezeti és működési szabályzata alapján a főtitkár határozza meg.
XIV. A SZÖVETSÉGI KAPITÁNYOK
30.§.
(1) A szövetségi kapitányokat a szövetség elnöksége nevezi ki határozott időre.
(2) A szövetségi kapitányok tevékenységükről a szövetség elnökségének tartoznak beszámolási kötelezettséggel
(3) A szövetségi kapitányok a válogatott keretek szakmai vezetői.
(4) A szövetségi kapitányok feladatai és hatáskörei:
a) elkészítik és az elnökség elé terjesztik a válogatott keretek éves és középtávú fejlesztési programját,
b) gondoskodnak a válogatott keretek szakmai programjainak végrehajtásáról és az eredményes nemzetközi szereplésük feltételeiről,
c) javaslatot tesznek a válogatott keretekre, irányítják annak munkáját, és javaslatot tesznek a válogatottak és a mellettük működő szakemberek jutalmazására.
XV. A SZÖVETSÉG GAZDÁLKODÁSA, VAGYONA
31. §
(1) A Szövetség jogi személy, a köztestületek gazdálkodására vonatkozó jogszabályok és az éves költségvetés alapján gazdálkodik.
(2) A Szövetség vállalkozási tevékenységet kizárólag közhasznú céljainak elérése érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez.
(3) A szövetség a gazdálkodása során elért eredményt sem osztja fel, azt az alapszabályban meghatározott tevékenységre fordítja.
(4) A Szövetség váltót, illetve más, hitelviszonyt megtestesítő értékpapírt nem bocsáthat ki, illetve vállalkozásának fejlesztése a közhasznú tevékenységet veszélyeztető mértékű hitelt nem vehet fel, valamint az államháztartás alrendszereitől kapott támogatást hitel fedezetéül nem használhatja fel.
(5) A Szövetségnek a cél szerinti tevékenységből, illetve vállalkozási tevékenységből származó bevételeit és ráfordításait elkülönítetten kell nyilvántartani.
(6) A Szövetség bevételei:
a) az államháztartás alrendszereitől vagy más adományozótól közhasznú céljára vagy működési költségei fedezésére kapott támogatás, illetve adomány,
b) a közhasznú tevékenység folytatásából származó, ahhoz közvetlenül kapcsolódó bevétel,
c) az egyéb cél szerinti tevékenység folytatásából származó, ahhoz közvetlenül kapcsolódó bevétel,
d) a Szövetség eszközeinek befektetéséből származó bevétel,
e) a tagdíj,
f) egyéb, más jogszabályokban meghatározott bevétel,
g) a vállalkozási tevékenységből származó bevétel.
(7) A Szövetség költségei
a) a közhasznú tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek,
b) az egyéb cél szerinti tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek.
c) a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek
d) a közhasznú és egyéb vállalkozási tevékenysége érdekében felmerült közvetett költségek, amelyeket bevételarányosan kell megosztani.
(8) A Szövetség bevételeivel önállóan gazdálkodik, tartozásaiért saját vagyonával felel. A Szövetség tagjai a Szövetség tartozásaiért - a befizetett tagdíjon túlmenően - nem felelnek.
(9) A Szövetség a tevékenységi célja szerinti gazdálkodását, valamint a gazdasági-vállalkozási tevékenységét és az ebből származó eredmény megállapítását a hatályos jogszabályok alapján végzi.
(10) A Szövetség gazdálkodásának részletes szabályait a gazdálkodási szabályzat határozza meg.
XVI. A SZÖVETSÉG MEGSZŰNÉSE
32. §
(1) A Szövetség megszűnik:
a) feloszlásának a közgyűlés által történt kimondásával,
b) feloszlásával,
c) megszűnésének megállapításával.
XVII. A TERÜLETI ÉS A HELYI TAGSZÖVETSÉGEK
33. §
(1) A megyei és budapesti tagszövetségek a szövetség jogi személyiséggel rendelkező önálló szervezeti egységei.
(2) Működési területükön:
a) tagfelvételi és nyilvántartási jogkört gyakorolnak,
b) elkészítik a budapesti, megyei versenynaptárt,
c) nyilvántartják és jóváhagyják tagjaik versenyzőinek minősítését,
d) megszervezik a területükön a sportszakemberek képzését,
e) elősegítik a tájfutás sportág működését, meghatározzák a fejlesztési célkitűzéseket, s gondoskodnak azok megvalósításáról,
f) megrendezik az országos szövetség hatáskörébe nem tartozó hazai és nemzetközi versenyeket,
g) képviselik a tájfutást,
h) intézik a tájfutás azon vitás ügyeit, amelyek nem tartoznak az országos szövetség vagy más szerv hatáskörébe,
i) ellátják a sportolók igazolásával és átigazolásával kapcsolatban hatáskörükbe utalt feladatokat,
j) ellenőrzik a meg nem engedett teljesítményfokozó szerek és módszerek tilalmának betartását,
k) a tájfutás sportág fegyelmi szabályzatában meghatározott sportfegyelmi jogkört gyakorolnak,
l) ellátják a jogszabályban, a szövetség alapszabályában meghatározott, illetőleg a közgyűlés vagy a szövetség elnöksége által hatáskörükbe utalt egyéb feladatokat.
(3) A megyei és budapesti tagszövetségek bevételeikkel önállóan gazdálkodnak, tartozásaikért saját vagyonukkal felelnek.
(4) A megyei és budapesti tagszövetségek szervezetének és működésének szabályait saját alapszabályuk határozza meg. Az alapszabály nem állhat ellentétben a szövetség alapszabályával, illetőleg egyéb szabályzataival.
XVIII. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
34. §
(1) A sportfegyelmi eljárásra és büntetésekre vonatkozó szabályokat az St. és a vonatkozó kormány (miniszteri) rendelet alapján megalkotott fegyelmi szabályzat tartalmazza.
(2) A Szövetséggel munkaviszonyban álló dolgozók feladatait a velük kötött szerződés tartalmazza, a Szövetség szervezeti és működési szabályzata, a munkavégzésre irányuló jogszabályok határozzák meg.
35. §
A Szövetség tagjai a sportág érdekeinek figyelembevételével, a tagok, az egyesületek, a szakosztályok, a sportvezetők, a sportolók, az edzők, csapatvezetők érdekeinek kölcsönös tiszteletben tartásával működnek együtt.
Törekedni kell arra, hogy a vitás ügyeket - ha annak rendezésére kölcsönös megegyezés alapján nincs lehetőség - a Szövetség illetékes bizottságai, illetve az elnökség útján rendezzék. Ha ezeken a fórumokon nem sikerül a vitákat megoldani, jogukban áll bírósághoz fordulni.
36. §
A Szövetség alapszabályában, illetőleg egyéb szabályaiban, szabályzataiban foglalt rendelkezések hivatalos értelmezésére a Szövetség elnöksége jogosult. Az elnökség állásfoglalása a Szövetség valamennyi szervezetére, illetve tagjára nézve kötelező.
A közgyűlés, az elnökség, a bizottságok és a tisztségviselők határozatairól az érdekelteket és a közvéleményt időben és hivatalosan tájékoztatni kell, ezért az elnök, illetve a főtitkár a felelős.
37. §
(1) Az OTSH elnöke törvényességi felügyeletet gyakorol az MTFSZ felett.
(2) A sporttörvényben (St.) foglalt feltételeknek megfelelő sportszervezeteket az OTSH szakszövetségként veszi nyilvántartásba.
(3) A nyilvántartásba vett szakszövetség a sportszervezet általános jogutódja.
38. _
(1) Az elnökség ügyrendjében rendelkezni kell
a) olyan nyilvántartás vezetéséről, amelyből a közgyűlés, illetve az elnökség döntéseinek tartalma, időpontja és hatálya, a döntést támogatók, illetőleg ellenzők számaránya, és - amennyiben lehetséges - személye megállapítható,
b) a közgyűlés és az elnökség döntéseinek az érintettekkel való közlési és nyilvánosságra hozatali módjáról,
c) a szövetség működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba való betekintés rendéről,
d) a szövetség működésének,
e) szolgáltatásai igénybevétele módjáról, valamint beszámoló közlésének nyilvánosságáról.
39. _
(1) A szövetség, illetőleg annak kiemelkedően közhasznú szervezeti minősítésének nyilvántartásba vételével (átsorolásával, törlésével) kapcsolatos eljárást az Országos Testnevelési és Sporthivatal folytatja le.
(2) A szövetség az (1) bekezdésében megjelölt eljárásokban a bekövetkezett változásokat azok bekövetkeztétől számított 60 napon belül jelenti be az OTSH-nak.
1. sz. Melléklet
A tagok szavazati számának meghatározása
(VI. pont 13. _-hoz)
(1) Az MTFSZ Közgyűlésén minden tagszervezet egy szavazattal rendelkezik alapértékként.
(2) A sportszervezetek a legutolsó szakosztályi pontverseny alapján plusz szavazatokat kapnak az alábbiak szerint:
- 100 és 200 pont között egy szavazati jog
- 200 pont felett 2 szavazati jog
2. sz. Melléklet
A területi és helyi tagszövetségek
(XVII. pont 33. _-hoz)
Budapesti Tájfutók Szövetsége
Baranya Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Bács-Kiskun Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Békés Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Csongrád Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Fejér Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Győr-Moson-Sopron Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Hajdú-Bihar Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Heves Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Komárom Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Nógrád Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Pest Megyei Tájékozódási Futó szövetség
Somogy Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Tolna Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Vas Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Veszprém Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
Zala Megyei Tájékozódási Futó Szövetség
III. Melléklet
Az elnökség regisztrálja az éves közgyűlés előtt, és megküldi a tagjainak, valamint a területi szövetségeknek a tagjairól készített nyilvántartást.