<div dir="ltr"><div dir="ltr">Szép jó éjszakát!</div><div dir="ltr">Kifelejtettem a levelemből, hadd tegyem még hozzá, kiegészítve a - nem durrogást, hanem - duzzogást.<div>Azért preferáljuk a vonattal történő utazást, jómagam azért utaztam vonattal Kaposvárra, Zalaegerszegre, Esztergomba, meg másutt lévő versenyekre, mert a vonatokon van vécé, tehát nemcsak azért mert 65 éves kor  fölött ingyenes a vonatozás. Sajnos a jó versenyek vk-jai egyre inkább egyre eldugottabb helyeken vannak, nemhogy vonattal, de járatbusszal sem érhetők el. És a rendezők többsége titkolja is a helyszínt, amikor nyilvánosságra hozzák, addigra már letelt a nevezési határidő. Azért nagyon ritkán még előfordul, hogy a rendezők kivisznek a versenyre (Kirkhoffer Gödöllő vasútállomásról, Gerecse Szár vasúti megállótól), köszönet érte nekik! Szóval a tájfutás is főleg csak a gazdagok sportjává vált. És képmutatás a "zöldüljön a zöld sport" mozgalom, amíg annyi autó lepi el a versenyek környékét. Emlékszem Fridrich Gábor régi, ifjú korában írt cikkére arról, hogy teniszező próbált lenni, és miért nem maradt meg a gazdagok között teniszezőnek, hanem hazajött hozzánk tájfutónak. Kaján Laci példázata a busszal utazó focistákról, kicsit sántít, mivel nekik egyszerre kezdődik el a meccs, nálunk pedig különböző rajtidők vannak. Másrész már Esterházy Péter is megírta a Termelési regényben, hogy a sztárfocista külön kocsival kiküldi a felszerelést, aztán ő is odaautózik a saját kocsiján a meccsre. Mégis számomra visszatetsző, hogy sok autós úgy tervezi meg az utazását, hogy ne kelljen várnia sokat a rajtja előtt, sem a célbaérkezés után, és ha nem dobogós, gyakran még akkor is, ha dobogós, nem várja meg az eh-t. Fűzfa, fűzfa, fűzfa!</div><div><br></div><div>Üdv:</div><div>Gerzson</div></div></div>