<html xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"><meta name=Generator content="Microsoft Word 15 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style></head><body lang=HU link=blue vlink="#954F72" style='word-wrap:break-word'><div class=WordSection1><p class=MsoNormal>Szia Miki!</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Teljesen igazad van. A mai technikai lehetőségek (ortofotó, GPS, lézerszkennelt alaptérkép) mellett nem az a „művészet”, hogy mi kerüljön rá a térképre, hanem az, hogy mi maradjon le róla. És ez valóban a térképkészítők felelőssége. </p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Felmerül egy olyan kérdés, hogy más a futótempó a felnőtt VB-n, mint a szenior VB M80 kategóriájában. </p><p class=MsoNormal>Jelenleg ugyanaz a térképszabvány vonatkozik mindkettőre. Lehet, hogy egyszer lesz majd külön szabvány a felnőtt élmezőnyre és egy másik az öregebb-lassúbb szenioroknak?</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>KG</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div style='mso-element:para-border-div;border:none;border-top:solid #E1E1E1 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'><p class=MsoNormal style='border:none;padding:0cm'><b>Feladó: </b><a href="mailto:miklos.mets@gmail.com">miklos mets</a><br><b>Elküldve: </b>2023. március 27., hétfő 9:56<br><b>Címzett: </b><a href="mailto:gabor01kovacs@t-online.hu">Kovács Gábor</a><br><b>Másolatot kap: </b><a href="mailto:bozan.gyorgy@gmail.com">Bozán György</a>; <a href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu">Lista</a><br><b>Tárgy: </b>Re: [Tajfutas] Miért jó a 7.500-as méretarány? (HOSSSZÚ!)</p></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div><div><p class=MsoNormal>Szia Gábor!</p></div><div><p class=MsoNormal>Kisdolgozatod nagyon szépen elemzi a nagyított térképek lényegét.</p></div><div><p class=MsoNormal>Még ha akarnék se tudnék belekötni egyetlen gondolatot ba se.</p></div><div><p class=MsoNormal>Viszont megemlíteném a térképjavítók felelősségét.</p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Én azt gondolom hogy az probléma hogy a térképjavítók  kényelmesen haladva a terepen, másképp értékelik a beazonosítható jelsűrűséget mint egy gyorsan futó. Ezért van néha, hogy túl sok minden van a térképen. Ebből az is következik hogy nehezebben olvasható. Nekem nagyon nehéz volt eleinte egy tájfutó térképről tájkerékpár térképet csinálni, rengeteg hasznos dolgot kellett lehagynom. De ha sikerült rendesen húznom a jelekből meg egyszerűsítenem a szintvonal rajzot, akkor egy, nagy sebességnél is jól olvasható térkép lett az eredmény.</p></div><div><p class=MsoNormal>Szerintem az a jó térkép, ami a felhasználó futótempójában jól olvashato, és ehhez a technikai részek mellett a javitó is hozzátehet. </p></div></div><p class=MsoNormal>MM</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div></body></html>