<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"></head><body dir="auto">Szia Tamás!<div><br></div><div>Egyetértek Kálmánnal!<br><div><br></div><div>Van az a kis bolt felirat-jót, olcsót, gyorsan...és ebből kettőt választhat a vevő...</div><div>A megadott igényeknek nincs reális közös halmaza és egy ma gyártott autótól 15-20 éves problémamentes futást várni teljesen abszurd. Nem véletlen tartanak a garanciák 3...7 évig vagy 100-150e km-ig mert eddig működnek hibátlanul. Ezek fölött már biztosan elszáll valami főbb alkatrész a kopó alkatrészeket meg minimum egyszer már cserélni kell. A kis fogyasztásnak ára van, a felhúzott kis cm3-is motorok nagyon érzékenyek és költséges a javításuk. A japán autókról jókat mondanak ( nekem mondjuk nem volt) de az egyik barátom Toyota Yarisa ami 7 éves és 160e km volt benne 680 ezres számlával ajándékozta meg...elektronikai és adagolási gondok javítása. Érdemes úgy választani hogy a vételár 30-40%-a még rendelkezésre álljon mert egy használt autónál akár egy héten is belefuthatsz egy költséges szervízbe. Ha szeretnél tájékozódni vagy elbizonytalanodni akkor ott a sok Totalcar használt teszt, MűhelyPRN vagy a Becsületesnepper. Vagy válassz egyet amit szeretnél és kezdj el valami felső hatalomhoz imádkozni😄. </div><div>Szerintem használt autót venni olyan mint rulettezni...vagy bejön vagy nem.</div><div>De hogy valamit mondjak is... egy szerelő ismerősöm ( ha megkérdezik) Suzukit szokott ajánlani mert olyat sosem szerel...szerinte azokkal van a legkevesebb baj. Egy benzines Sx4 S-cross jó lehet...magasabb az átlagnál, igénytelen motor és 3 milla körül már kaphatsz egy 6-7 éveset.</div><div><br></div><div>Üdv,</div><div>Pap Attila</div><div><br><div dir="ltr">Az iPhone-omról küldve</div><div dir="ltr"><br><blockquote type="cite">2021. márc. 13. dátummal, 20:55 időpontban Kálmán Kinde <kalman.kinde@gmail.com> írta:<br><br></blockquote></div><blockquote type="cite"><div dir="ltr"><div dir="auto">Kedves Tamás,</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">ez aztán a felvetés :-) Autóhoz mindenki ért :-) Ezzel együtt az elvárásaid - szerintem - nagyon messze vannak a lehetőségeidtől. A kritériumaidat sokkal több pénzből sem lehet garantálni a mai fogyasztás orientált szempontok alapján tervezett autókkal. Különösen a 15-20 évvel lesz probléma, ebből kénytelen leszel engedni.</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Két szempontot nem szerepel explicit a leveledben: az üzemeltetési hatékonyság és a biztonság. A mindenképpen kompromisszumos döntéshez minden szempontot figyelembe javasolt venni, súlyozva fontosság szerint. Így lehet adott anyagi keretek között a legjobban megfelelő választást megtenni.</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Lesznek egymásnak ellentmondó szempontok (pl. budapesti használat vs terepes használat), de ez csak érdekesebbé teszi a feladatot. </div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Javaslom az árból kiindulni, felmérni, hogy mi férhet bele (<a href="http://www.hasznaltauto.hu">www.hasznaltauto.hu</a>). A találatokat a szempontrendszer szűrni (méret, alváz magasság, kor, megtett km, üzemanyag típusa, ajtók száma, extrák, szín, egyebek). Szerintem nem lesz túl hosszú az eredményül kapott lista, könnyű lesz dönteni :-).</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Üdv.,</div><div dir="auto">Kálmán</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto"><br></div><div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Tamas Keleti <<a href="mailto:tamas.keleti@gmail.com">tamas.keleti@gmail.com</a>> (időpont: 2021. márc. 12., P, 15:54) ezt írta:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left-width:1px;border-left-style:solid;padding-left:1ex;border-left-color:rgb(204,204,204)">Kedves Tájfutók!<br>
<br>
Sajnos néhány hete - történetesen épp tájfutóversenyre menet - valaki<br>
nem adta meg nekem az elsőbbséget, így a 19 éve használt, szeretett,<br>
23 éves Toyota Corollám gazdasági totálkáros lett, ezért most<br>
nekiálltam megkeresni azt a fiatal autót, ami reményeim szerint a<br>
következő 15-20 évben fog engem remekül kiszolgálni.<br>
<br>
A Corollám csak egy szempontból nem bizonyult tökéletes választásnak:<br>
az alacsony alváz és mélyen lévő kipufogó nagyon nem szerették, amikor<br>
tájfutó versenyekhez földutakon és réteken kellett mennem, parkolnom.<br>
<br>
Ezért most arra gondoltam, hogy megpróbálom a tájfutó szempontot is<br>
valamelyest figyelembe venni, ezért fordulok hozzátok tanácsért. Mivel<br>
nem térképet akarok javítani vagy versenyrendezést előkészíteni, hanem<br>
csak évi néhány alkalommal eljutni tájfutó versenyek kijelölt<br>
parkolójához, ezért természetesen nem terepjárót akarok, csak olyan<br>
autót, ami nem viseli átlagnál rosszabbul, ha lejövök az aszfaltútról.<br>
<br>
Elég egy kisebb autó is, és a fő szempont, hogy még 15-20 évig<br>
megbízhatóan és gazdaságosan működjön évi 10-15e km körüli (nagyobb<br>
részben Bp-en belüli) használat mellett. Kb 3-4 M Ft-ot tudok<br>
rászánni, és jelenleg 3-5 éves Toyota Yarisban és Honda Jazzben<br>
gondolkodom.<br>
<br>
Minden ötletet, tapasztalatot, tanácsot köszönettel veszek, akár<br>
privátban, akár itt.<br>
<br>
Köszönettel,<br>
<br>
Keleti Tamás<br>
<br>
_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" rel="noreferrer" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
</blockquote></div></div>
<span>_______________________________________________</span><br><span>Tajfutas mailing list</span><br><span>Tajfutas@lazarus.elte.hu</span><br><span>http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</span><br></div></blockquote></div></div></body></html>