<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

<head>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8">
<meta name=Generator content="Microsoft Word 12 (filtered medium)">
<style>
<!--
 /* Font Definitions */
 @font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Tahoma;
        panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;}
 /* Style Definitions */
 p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:12.0pt;
        font-family:"Times New Roman","serif";
        color:black;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:purple;
        text-decoration:underline;}
span.E-mailStlus17
        {mso-style-type:personal-reply;
        font-family:"Calibri","sans-serif";
        color:#1F497D;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        font-size:10.0pt;}
@page Section1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.Section1
        {page:Section1;}
-->
</style>
<!--[if gte mso 9]><xml>
 <o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
 <o:shapelayout v:ext="edit">
  <o:idmap v:ext="edit" data="1" />
 </o:shapelayout></xml><![endif]-->
</head>

<body bgcolor=white lang=HU link=blue vlink=purple>

<div class=Section1>

<p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";
color:#1F497D'>Szia!<o:p></o:p></span></p>

<p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";
color:#1F497D'>Óriási, megfizethetetlen munkát végeztél, az ilyet csak
lelkesedésből lehet csinálni, köszönöm (azt hiszem) mindnyájunk nevében.<o:p></o:p></span></p>

<p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";
color:#1F497D'>Miksi/TIPO TKE<o:p></o:p></span></p>

<p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";
color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p>

<div>

<div style='border:none;border-top:solid #B5C4DF 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'>

<p class=MsoNormal><b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif";
color:windowtext'>From:</span></b><span style='font-size:10.0pt;font-family:
"Tahoma","sans-serif";color:windowtext'> Tajfutas
[mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu] <b>On Behalf Of </b>Szieberth Péter<br>
<b>Sent:</b> Sunday, February 21, 2021 1:18 AM<br>
<b>To:</b> levlista<br>
<b>Subject:</b> [Tajfutas] 1970-1999 OB-k pályakitűzéseiről<o:p></o:p></span></p>

</div>

</div>

<p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Sziasztok!</span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Pár napja elkészült
és megnézhető az 1970 és 1999 közötti időszaknak nem csak az összes OB
eredménye, ha nem a térképei is.</span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'><a
href="http://tajfutas.szieberth.hu/ob">http://tajfutas.szieberth.hu/ob</a></span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>A térképek egy részét
az MTFSZ-ből (jegyzőkönyvek) de jelentősebb részét Tőletek kunyeráltam össze.
Az alaptérképeket Hegedűs Ábeltól kaptam, amit 600 dpi-ben scanneltem, majd
mint alaptérképre építettem föl mindegyik OB-t külön-külön, mint egy új
versenyt. A legvégén az OCAD állományból a térképek 300 dpi-ben vannak
visszabutítva.</span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>További részletekkel,
nem terhelnélek benneteket, viszont a OB- között találtam 2-öt amire felhívnám
a figyelmeteket. Pályakitűzés szempontjából zseniális koncepciókra.</span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>1) 1995 OCSB Jávorkút
Pályakitűző : Zsigmond Tibor-Béres András</span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Tibor véleménye az,
hogy sok próbálkozás ellenére, idehaza a váltóeredményeknél a nagymértékű
farsta megoldások nem hozták meg a kellő eredményt. Elégséges megoldás a
motala. 1995 OCSB ezen elvek alapján készült.</span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>A verseny során
pillangó megoldással a versenyzők külön kis pályarészeket futottak.
Rajtvonalról indulva  kis köröket teljesítettek, közben áthaladtak a
rajt-cél vonalon. Így teljesült, hogy rajtlista alapján az egymás követő
versenyzők más-más pályaszakaszra kezdtek, viszont mindenki egy és ugyanazt a
pályát futotta.</span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Ezért az
eredménylistát változtatnom kell (majd!!!), hiszen "egy" egyéni
eredménylista van csupán. (F21E a térképnél hiba van: a rajtból indulnak a rész
pályák)</span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>2) 1997 OCSB
Sátormagas Pályakitűző: Sőtér János</span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>A verseny a rajttól
nem messze volt (mint látható a térképeken). A verseny során a kategóriák
egymás után indultak. Pl. a F20 esetén az első kör után ugyanazon a pályán N14
futott. Eközben az N20 befejezte az indulást és a célon átfutó F20 mezőny a N20
azonos pályám futott a 2. körében. Azonos pályán egymás után indultak:
N21E-F18E;  N18E-F16E; </span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>A F21E kapcsolatban
vélelmezem, hogy a 2 kör azonos volt a F14 pályáival akik addig már
elrajtoltak. Nem sikerült egyetlen térképet sem szereznem F14 mezőnyből, így
nem tudhatom, hogy az F21  4 pályájából melyik 3-at futotta az F14 mezőny.</span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Sőtér János képes a
megtréfálásra. 1992 OVB esetén csak futók vannak feltüntetve az
eredménylistában, így nem tudható ki melyik pályán futott. Ezért a térképek
felrakására a honlapra megoldást kell találni, mert a térkép adott pálya mellé
kerülnek. Ebben az esetben az nincs. A F21E (16 variáció) sok esetben a hiányzó
symbol ellenére is "összeraktam", mert a meglévő symbol alapján ki
lehetett következtetni a variációkat. Ez jó hangzik, más pályakombinációs
esetben használtam is könnyedén, sok pálya úgy került feltéve, hogy AA-BB-CC
pályák első és második variációját megkaptam és így nem volt szükség az összes
térképre. Így sikerült rekonstruálnom a hiányzó térképek ellenére a pályák jelentős
részét. Visszatérve 1992 OVB F21E -ben sehogyan nem állt össze a kép. Lantos
Zoli térképe adta a megoldást, akitől megkaptam a symbolt is. Az Ő térképe
"0" sorszámú volt. "O" variációból kiindulás egy áttörés
volt. Hiába van meg minden variáció ebben az esetben, több variációhoz nem
sikerült személyt találnom.</span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Többszörösen
köszönném mindazoknak, akik segítettek a térképek összegyűjtésében. Ha van mód
és láttok egy ismerőst-barátot akinél nincs "pálya" feltüntetve az
eredménye mellett, kérlek kérdezzetek rá a versenytérképére és juttassátok el
hozzám ha előkerülne. Úgy számítom, hogy közel 500 térkép-pálya még nem
sikerült megszereznem.  Rengeteg térkép viszont meg van a segítségetekkel!!!</span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Azt írtam, hogy
folytatom tovább az eredménylistát és most a 2007 utolsó OB dolgozom fel. Azt
viszont még nem írtam, hogy több éve meg van a szakosztályi bajnoki pont
rangsorom. Ennek is készül majd egy megtekinthetősége. Kezdetben az ifi bajnoki
pontokat elosztották 2-vel. Feldolgozói szabadságommal élve én a 7-5-4-3-2-1
számoltam. Az akkori készítőknek nem volt rálátási lehetőségük a későbbi
időszak rendszerére. Készítettem ezen kívül egy (1999-ig) egy örökrangsort.
Ebben összesítettem az 1970-tól az összes OB pontját a szakosztályoknak. Boxi
(Bozán György az első felnőtt férfi ONEB győztes) útmutatása szerint, egy
szakosztály-egyesület eredménye csak jogutód esetén vonhatók össze. Én ilyent
nem találtam. Most (joggal) szárnyaló Szpari eredményét ha eltekintünk a
folyamatos névváltozásoktól, akkor is 1999-ig messze elmarad a vezető PVSK
mögött. </span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Készítettem egy másik
rangsort 1999-ig ami az igazságosság elve alapján azt vizsgáltam, hogy
megszerezhető bajnoki pontokból adott szakosztály mennyit szerzett egy OB-n.
Tudják az idősebbek, hogy a bajnoki rendszer folyamatosan változott. 1978-ban
került először megrendezésre F-N 16(15) sem volt majd lett F-N 14, majd a
lányok is 1999 indulhattak ÉOB-n. HOB először F21-N19 lett kiírva aztán ez is
változott-kibővült stb,stb. Azért készítettem a listát, mert azt gondolom, hogy
csalóka lehet nézni a régi bajnoki pontok számát, miközben a bajnoki rendszer
kibővült-változott. Arányszámos megoldás képet ad(hat) a szakosztályi
eredményességre.</span><o:p></o:p></p>

<p class=MsoNormal style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'><span
style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Szieberth P.</span> <o:p></o:p></p>

</div>

</body>

</html>