<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    <!--[if gte mso 9]><xml>
 <w:WordDocument>
  <w:View>Normal</w:View>
  <w:Zoom>0</w:Zoom>
  <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone>
  <w:PunctuationKerning/>
  <w:ValidateAgainstSchemas/>
  <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid>
  <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent>
  <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText>
  <w:Compatibility>
   <w:BreakWrappedTables/>
   <w:SnapToGridInCell/>
   <w:WrapTextWithPunct/>
   <w:UseAsianBreakRules/>
   <w:DontGrowAutofit/>
  </w:Compatibility>
  <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel>
 </w:WordDocument>
</xml><![endif]-->
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">Sziasztok!</span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">Pár napja
        elkészült és megnézhető az 1970 és 1999 közötti időszaknak nem
        csak az összes
        OB eredménye, ha nem a térképei is.</span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial"><a class="moz-txt-link-freetext" href="http://tajfutas.szieberth.hu/ob">http://tajfutas.szieberth.hu/ob</a><br>
      </span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial"> A térképek egy
        részét az MTFSZ-ből
        (jegyzőkönyvek) de jelentősebb részét Tőletek kunyeráltam össze.
        Az
        alaptérképeket Hegedűs Ábeltól kaptam, amit 600 dpi-ben
        scanneltem, majd mint
        alaptérképre építettem föl mindegyik OB-t külön-külön, mint egy
        új versenyt. A legvégén az
        OCAD állományból a térképek 300 dpi-ben vannak visszabutítva.</span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">További részletekkel,
        nem terhelnélek benneteket, viszont a OB- között találtam 2-öt
        amire felhívnám a figyelmeteket. Pályakitűzés szempontjából
        zseniális koncepciókra.</span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">1) 1995
        OCSB Jávorkút Pályakitűző : Zsigmond Tibor-Béres András</span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">Tibor
        véleménye az, hogy sok próbálkozás ellenére, idehaza a
        váltóeredményeknél a
        nagymértékű farsta megoldások nem hozták meg a kellő eredményt.
        Elégséges
        megoldás a motala. 1995 OCSB ezen elvek alapján készült.</span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">A verseny
        során pillangó megoldással<span style="mso-spacerun:yes"> </span>a
        versenyzők
        külön kis pályarészeket futottak. Rajtvonalról indulva  kis
        köröket teljesítettek, közben
        áthaladtak a rajt-cél vonalon. Így teljesült, hogy rajtlista
        alapján az egymás
        követő versenyzők más-más pályaszakaszra kezdtek, viszont
        mindenki egy és
        ugyanazt a pályát futotta.</span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">Ezért az
        eredménylistát változtatnom kell (majd!!!), hiszen "egy" egyéni
        eredménylista van csupán. (F21E a térképnél hiba van: a rajtból
        indulnak a rész
        pályák)</span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">2) 1997
        OCSB Sátormagas Pályakitűző: Sőtér János</span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">A verseny a
        rajttól nem messze volt (mint látható a térképeken). A verseny
        során a
        kategóriák egymás után indultak. Pl. a F20 esetén az első kör
        után ugyanazon a
        pályán N14 futott. Eközben az N20 befejezte az indulást és a
        célon átfutó F20
        mezőny a N20 azonos pályám futott a 2. körében. Azonos pályán
        egymás után
        indultak: N21E-F18E;<span style="mso-spacerun:yes">  </span>N18E-F16E;
      </span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">A F21E
        kapcsolatban vélelmezem, hogy a 2 kör azonos volt a F14
        pályáival akik addig
        már elrajtoltak. Nem sikerült egyetlen térképet sem szereznem
        F14 mezőnyből, így nem tudhatom, hogy az F21  4 pályájából
        melyik 3-at futotta az F14
        mezőny.</span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">Sőtér János
        képes a megtréfálásra. 1992 OVB esetén csak futók vannak
        feltüntetve az
        eredménylistában, így nem tudható ki melyik pályán futott. Ezért
        a térképek
        felrakására a honlapra megoldást kell találni, mert a térkép
        adott pálya mellé
        kerülnek. Ebben az esetben az nincs. A F21E (16 variáció) sok
        esetben a hiányzó
        symbol ellenére is "összeraktam", mert a meglévő symbol alapján
        ki
        lehetett következtetni a variációkat. Ez jó hangzik, más
        pályakombinációs
        esetben használtam is könnyedén, sok pálya úgy került feltéve,
        hogy AA-BB-CC
        pályák első és második variációját megkaptam és így nem volt
        szükség az összes
        térképre. Így sikerült rekonstruálnom a hiányzó
        térképek ellenére a pályák jelentős részét. Visszatérve 1992 OVB
        F21E -ben sehogyan nem állt össze a
        kép. Lantos Zoli térképe adta a megoldást, akitől megkaptam a
        symbolt is. Az Ő térképe "0" sorszámú volt. "O"
        variációból kiindulás egy áttörés volt. Hiába van meg minden
        variáció ebben az esetben, több variációhoz nem sikerült
        személyt találnom.<br>
      </span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">Többszörösen
        köszönném mindazoknak, akik segítettek a térképek
        összegyűjtésében. Ha van mód
        és láttok egy ismerőst-barátot akinél nincs "pálya" feltüntetve
        az
        eredménye mellett, kérlek kérdezzetek rá a versenytérképére és
        juttassátok el
        hozzám ha előkerülne. Úgy számítom, hogy közel 500 térkép-pálya
        még nem sikerült
        megszereznem. <span style="mso-spacerun:yes"> </span>Rengeteg
        térkép viszont
        meg van a segítségetekkel!!!</span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">Azt írtam,
        hogy folytatom tovább az eredménylistát és most a 2007 utolsó OB
        dolgozom fel.
        Azt viszont még nem írtam, hogy több éve meg van a szakosztályi
        bajnoki pont
        rangsorom. Ennek is készül majd egy megtekinthetősége. Kezdetben
        az ifi bajnoki
        pontokat elosztották 2-vel. Feldolgozói szabadságommal élve én a
        7-5-4-3-2-1
        számoltam. Az akkori készítőknek nem volt rálátási lehetőségük a
        későbbi időszak
        rendszerére. Készítettem ezen kívül egy (1999-ig) egy
        örökrangsort. Ebben
        összesítettem az 1970-tól az összes OB pontját a
        szakosztályoknak. Boxi (Bozán
        György az első felnőtt férfi ONEB győztes) útmutatása szerint,
        egy
        szakosztály-egyesület eredménye csak jogutód esetén vonhatók
        össze. Én ilyent
        nem találtam. Most (joggal) szárnyaló Szpari eredményét ha
        eltekintünk a folyamatos
        névváltozásoktól, akkor is 1999-ig messze elmarad a vezető PVSK
        mögött. </span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">Készítettem
        egy másik rangsort 1999-ig ami az igazságosság elve alapján azt
        vizsgáltam,
        hogy megszerezhető bajnoki pontokból adott szakosztály mennyit
        szerzett egy
        OB-n. Tudják az idősebbek, hogy a bajnoki rendszer folyamatosan
        változott. 1978-ban került először megrendezésre
        F-N 16(15) sem volt majd lett F-N 14, majd a lányok is 1999
        indulhattak ÉOB-n.
        HOB először F21-N19 lett kiírva aztán ez is változott-kibővült
        stb,stb. Azért
        készítettem a listát, mert azt gondolom, hogy csalóka lehet
        nézni a régi
        bajnoki pontok számát, miközben a bajnoki rendszer
        kibővült-változott. Arányszámos megoldás képet ad(hat) a
        szakosztályi eredményességre.</span><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial"><br>
      </span></p>
    <p class="MsoNormal"><span
        style="font-size:10.0pt;font-family:Arial">Szieberth
        P.</span>
    </p>
  </body>
</html>