<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<p>Sziasztok,<br>
</p>
<div class="moz-cite-prefix">2018.12.06. 15:28 keltezéssel, Kelemen
János írta:</div>
<div class="moz-cite-prefix">Mellékelve küldök egy -a közelmúltban
(2008) készült- tanulmányomat a terem-tájékozódási bemutatók
szervezéséről.A protokollban megemlítődik Skuló is, mint SI
szakértő (Ő az is.). Mielőtt megrohamoznátok kérdésekkel,
tájékoztatlak titeket,<font color="#cc0000"><b> hogy már
előkészület alatt van az a leírásom, ami segít/elmagyarázza a
SPORTident használatát, MT2003 program felhasználásával,
egyszerűen, emészthetően.</b></font></div>
<div class="moz-cite-prefix"><b style="mso-bidi-font-weight:normal">"Savanyú,
érdeklődés nélküli arcok az elején, mosolygós, kipirult
tekintetek a végén."</b> </div>
<div class="moz-cite-prefix"><br>
</div>
<p>Akkor lássuk a medvét:</p>
<p>Ha már van térképed, pályád, lett légyen az a Mátrix bármelyik
formája, vagy terem-tájékozódás esetleg udvari, akkor így folytasd
a bemutató előkészítését.</p>
<p>1. Beszéld meg, hogy melyik napon fogadna az iskola tesiórák
keretében. Lehetőleg olyan napot jelöljetek ki, amikor 4. és az
feletti osztályoknak van, akár párhuzamosan is órájuk. (Ne borítsd
fel az órarendet!)<br>
</p>
<p>2. Add oda a melléklet Excel táblázatot a sulinak és kérd meg
őket, hogy másolják bele a kiválasztott nap tesi óráinak
osztálynévsorait. A nevek lehetnek egy cellában, vagy külön a
család és vezetéknév. (ahogy a gazdasági vezető, iskola titkár
számítógépében szerepel. Egyben a táblázatba írják be az
órarendet. Lásd. osztálynévsor minta és órarend.)<br>
</p>
<p>3. A megkapott adatok alapján tölts ki a programozói Excel
táblázatot. Megtartott óránként egyet-egyet. Munkádat
megkönnyítendő elő lépésként a megnyitott fájlban rejtsd el a
M-től BB-ig lévő oszlopokat. (Oszlopok kijelölése elhúzással, jobb
egér gomb, elrejtés)<br>
</p>
<p>B-G oszlopokba írd be a rendelkezésedre álló SI dugókáid számát,
emelkedő sorrendben. <br>
</p>
<p>I-J oszlopba a család és keresztnevet, ha ilyen formátumban
kaptad meg a sulitól, ha egy cellában van a név, akkor az I
oszlopba másold át őket.</p>
<p>L oszlop, elviekben lényegtelen, de itt írd be, hogy ki a fiú
vagy lány. F vagy L. Használj netet, ha valamelyik keresztnévről
nem tudod, hogy fiú-e vagy leányzó. Szabadon lévő SI neve:
Tartalék (egy rész legyen F a másik része L) jól jöhet az órán, ha
mégis előkerülne egy új tanuló.</p>
<p>BC-BD szorosan összefüggnek egymással !!!!!! A számítógép a
számok nyelvén ért. Az első osztály kapjon "1" számot a második
"2", az esetleg harmadik osztály "3" számot. (Klubodnak is van
egy SI azonosító száma: PVSK talán 101)</p>
<p>BE- iskola, település neve (csak röviden)</p>
<p>BG- ha elvégezted a következő pont szerinti másolást, akkor
minden F elé írjál 1-t és minden L elé 2-t. Sorosan összefüggnek a
számok a BH-BI oszlopokkal. (Köhögni fog a Krämer program, ha
elhibázod!!)<br>
</p>
<p>BH-BI másold át az L oszlopot mindkét helyre</p>
<p>Készítsd el az Excel programozói fájlokat a további órákra is.
(Jelen csatolássomban nincs összefüggés a osztálynévsor és a
Mátrix_Bóly programozói fájl között.)<br>
</p>
<p>Egyéb csatolmányok: magyarázó ábra OCAD-SI hardver-Krämer
szoftver kapcsolatáról, játékkörök sémája, egy OCAD
pályatervezőből kiexportált pálya .txt</p>
<p>Ha mindezzel megvagy, akkor jöhet az MT2003 programozása. Miért
nem az OE2010?<br>
</p>
<p>Szusszanjunk egyet. (a lazarus sem szereti, ha ötnél több fájl
van csatolva)<br>
</p>
<p>Homo Navigators, aki sejti, hogy ez már elavult módszer, de még
ma is sokan használnak Windows XP-t<br>
</p>
</body>
</html>