<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta name="Generator" content="Microsoft Word 15 (filtered medium)">
<style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:Wingdings;
        panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0;}
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:#0563C1;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:#954F72;
        text-decoration:underline;}
p.MsoListParagraph, li.MsoListParagraph, div.MsoListParagraph
        {mso-style-priority:34;
        margin-top:0cm;
        margin-right:0cm;
        margin-bottom:0cm;
        margin-left:36.0pt;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
p.msonormal0, li.msonormal0, div.msonormal0
        {mso-style-name:msonormal;
        mso-margin-top-alt:auto;
        margin-right:0cm;
        mso-margin-bottom-alt:auto;
        margin-left:0cm;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
span.E-mailStlus19
        {mso-style-type:personal;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        color:windowtext;}
span.E-mailStlus20
        {mso-style-type:personal;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        color:#1F497D;}
span.E-mailStlus21
        {mso-style-type:personal-compose;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        color:windowtext;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        font-size:10.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        mso-fareast-language:EN-US;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]-->
</head>
<body lang="HU" link="#0563C1" vlink="#954F72">
<div class="WordSection1">
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US">Kedves Gyuri!<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US">Teljesen igazad van én mégis köszönöm a leveled, mert higgadt és megfontolásra érdemes.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US">A 3. és 4. ponthoz írnám le, hogy miért e mellett döntöttem, mint a versenybíróság elnöke,
<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US">miközben próbáltam mérlegelni igazából már a döntéskor azokat a szempontokat, amiket írtál, és amik szerintem is fontosak.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US">Rajtszám:<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US">A rajtszám szerintem sok versenyzőnek - rajtam kívül is, valahol mindenki magából indul ki - zavaró tud lenni futás közben, így felesleges rossznak tartom, a mai időmérési technika
 mellett. Nyilván egy TV-ben közvetített világversenyen nem lenne felesleges! Azt amit írtál problémaként viszont nem érzem olyannak, amit egyértelműen a rajtszám segít megoldani. A rajtszámot is elcserélhetem ha csalni akarok, de ha nem ez a helyzet, a nevem
 és a kategóriám azért mégis elég pontosan beazonosít a rajtban ahhoz, hogy a rendelkezésre álló 5 mp-ben el lehessen dönteni mi a tényleges helyzet. Bizonytalan voltam a döntéskor én is, kikértem az ellenőrző bíró véleményét és ő nagy örömömre rábólintott
 erre a megoldásra, egy zűrrel kevesebb (elnyomott, elhagyott rajtszámok, plusz környezetterhelés…)<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US">Eredménykirakás:<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US">Mostanában több versenyen voltam, ahol csak ez a kivetítős megoldás működött és többször éreztem úgy, hogy nem tudom kivárni, mire az én kategóriámhoz ér a lista, plusz úgy éreztem
 nem sikerült megoldani úgy a dolgot, hogy mindenki odaférjen viszonylag kényelmesen és megnézhesse az eredményét. Nem dolgoztunk ráadásul még soha ilyen rendszerrel, nincs projektorunk stb. úgy éreztem ebben a megoldásban a kényelmetlenségen túl a bukás lehetősége
 is benne van. Ezért bár engem is eléggé zavar az ezzel járó plusz papír fogyasztás, úgy éreztem ez még mindig jobban vállalható (lesz következő versenyre lebomló szórócédula), mint a laminált rajtszámok. Az internetre, okostelefonra kilőtt eredményközlésnek
 alapvetően nagyon örülnék, de úgy tűnik ezen a célhelyen ahol <b>alapvetően nincs térerő készüljetek fel erre!!
</b>ez csak nagyon komoly erőforrás ráfordítással lenne megoldható, ez a verseny viszont sajnos nem a 2009-es hazai VB, „csak” az idei országos bajnokság. Itt most nincs csak aggregátorról áram, így azért elég sok üzemanyag is elpöffög majd az elektronika működtetéséhez,
 igaz a nyomtatók is árammal mennek. <o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US">Szerettünk volna rádiós részidőkkel is erősíteni a helyszíni közvetítést, de sajnos az derült ki, hogy a Szövetségnek nincs ehhez megfelelő felszerelése, így azt elég borsos áron kellene
 bérelnünk a Sportidentől (kedvezményesen</span><span style="font-family:Wingdings;color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US">J</span><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US">), ráadásul nem is lenne teljesen biztos a működése, így sajnos inkább
 erről is lemondtunk, cserébe viszont lesz átfutó pont elég sok kategóriában a tó túlpartján, ahol majd lehet mint a régi szép időkben kézi időméréssel követni ki hogy áll a vége előtt. (Sose felejtem el mekkora élmény volt a számomra, amikor ezerrel számolgattuk
 a Bükkben meg lesz-e a csapatbajnoki cím a fiatalokkal, melyik ellenfél meddig nem tűnhet fel a befutón.:))<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US">Azt gondolom a fentieken és a jövőbeni fejlesztéseken, mindenképpen érdemes nyugodt körülmények között folytatni az eszmecserét, vitát!<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US">üdv. Viktor<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<div>
<div style="border:none;border-top:solid #E1E1E1 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm">
<p class="MsoNormal"><b>From:</b> Tajfutas [mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu]
<b>On Behalf Of </b>Horváth György<br>
<b>Sent:</b> Tuesday, October 09, 2018 7:05 PM<br>
<b>To:</b> Szabolcs Tornai <tornai.szabolcs@gmail.com>; tajfutas@lazarus.elte.hu<br>
<b>Subject:</b> Re: [Tajfutas] frissítés - szabályzat<o:p></o:p></p>
</div>
</div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Sziasztok!<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Sokáig vívódtam, hogy így a bajnokság előtt szabad-e hosszú levelet írni. Nem, de most mégis megteszem.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">A szabályzat módosítását és egyéb rendezéstechnikai kérdéseket nyugodt körülmények között kell megbeszélni,
<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">figyelve arra, hogy a másik fél érvei között is lehetnek olyanok, melyek méltányolhatók.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">1. Karantén<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Eddig szerencsénk volt, de 5 fokos esős időben elképzelni sem tudom, hogy lehet megoldani.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">De eső nélkül sem mindegy, hogy valaki a rajt előtt, vagy a célban didereg egy órát.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Érdemes lenne visszatérni Dixi évekkel ezelőtti javaslatához, hogy a legjobbak induljanak elöl,<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">esetleg 2 – 4 csoportra osztani a mezőnyt a rangsorpontok alapján, és a csoportokat sorsolni.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">A mezőny második fele már kisebb rajtidőközzel is indulhatna, a bajnoki címre valószínűleg nem lenne befolyással.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">A senior II. 6 perces rajtidőköze is kérdéses lehet (F75 22 induló)<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">2. Frissítő<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Egy WTCC autóverseny nem Forma1. Pont ezért vannak enyhébb előírások.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Az IOF normák szerint egy hosszútávú OB F21E 150 perces győztes idejénél azon lehetne vitatkozni, hogy 5 vagy 6 frissítőpontot kell kitenni.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">A legrövidebb férfi kategóriában (F85 60 perc) is kell legalább kettő.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Nincs olyan klub amelyik ennyi rendezőt tud biztosítani a frissítőpontokhoz, vagy a pályakítűző feladata a frissítőpontok összekötése lesz.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">A szabályzatban olyan feltételeket kell előírni, amelyet a rendezők teljesíteni is tudnak.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">3. Rajtszám<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">A környezetvédelem fontos dolog, de lehetnek ennél fontosabbak is.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Egy nagyobb versenyen  az indulók 5 – 10%-a nem azzal a dugókával indul amit a nevezésnél megadott.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">A rajt már elindult, de a jelentkezés és az adatmódosítás még folyik. A rajtban sosincs érvényes rajtlista!<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">A verseny nagyrészén egy perc alatt belép 10 – 15 versenyző. Egy belépőre jut 4 – 5 mp.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Ha valaki belép, és azt mondja, hogy 5 percet késtem, és más dugókával megyek, de valójában 2 perccel előbb jött,<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">azt nem könnyű 5 mp alatt kiszűrni. Na erre kell a rajtszám!<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">4. Eredményközlés<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Ha csak papír alapú eredményközlés van, akkor azt illene 10 – 15 percenként frissíteni. Az OB-n 15 perc alatt csaknem minden kategóriában lesz változás.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Ez sokkal több fölösleges papír mint a rajtszám. Remélem Jozsó az SI cuccok mellé kérés nélkül is bepakolja a szövetség WIFI routerét, ami térerősségtől függetlenül működik.
<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Ha valakinek van legalább 3500 lumenes projektora amit a rendezők rendelkezésére tud bocsájtani, kérem juttassa el nekik!<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Ez a környezetvédelem szempontjából legalább akkora jelentőségű mint a salakanyagok egyenletes terítése.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Mintha azt olvastam volna, hogy a szövetség anyagilag sokkal jobban áll a tervezetnél.
<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Talán lehetne egy(két) megfelelő minőségű projektort beszerezni, és azt az SI-hez hasonlóan bérelhetővé tenni.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Üdv.:<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Horváth Gyuri<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">PSE<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><b><o:p> </o:p></b></p>
<p class="MsoNormal"><b>From:</b> Tajfutas <<a href="mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu">tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu</a>>
<b>On Behalf Of </b>Szabolcs Tornai<br>
<b>Sent:</b> Tuesday, October 9, 2018 3:46 PM<br>
<b>To:</b> <a href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu">tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<b>Subject:</b> [Tajfutas] frissítés - szabályzat<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<p class="MsoNormal">Sziasztok!<o:p></o:p></p>
<div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">A frissítésre vonatkozó új szabály olyan zseniálisan lett kitalálva, hogy akármilyen idő van, nőknél csak 21E-ben kell frissítés, de 21A-ban már nem. Férfiaknál pedig csak F20E-ben és A-ban, F21E/A/B-ben, F35-ben és F40-ben. Senki más nem
 érdemel meg egy pohár vizet verseny közben a magyar tájfutásban! Gratulálok a szabály megalkotójának!<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
</div>
<p class="MsoNormal">Sz.<o:p></o:p></p>
</div>
</body>
</html>