<div dir="ltr">Sziasztok!<div><br></div><div>Most jĂśttem rĂĄ, hogy ĂĄlproblĂŠmĂĄn vitatkozunk. A valĂłdi problĂŠma nem az, hogy mikor van 0-idő. Lehetne akĂĄr reggel nyolckor is. EmlĂŠkszem, hogy amikor Miskolcon ĂŠltem, nem egy verseny reggel 8-kor kezdődĂśtt. Ez a versenyzőknek nem annyira, inkĂĄbb a rendezőknek okozott gondot, hogy nagyon korai hajnalban elvĂŠgezzĂŠk a felvezetĂŠst. Ă‰n szerettem korĂĄn felkelni ĂŠs korĂĄn felmenni BĂĄnkĂştra vagy akĂĄrhovĂĄ a versenyterepre.</div><div><br></div><div>A tĂŠnyleges vita az anyagiak miatt folyik a 0-idő kĂŠrdĂŠsĂŠnek az ĂźrĂźgyĂŠn. Kinek mikor ĂŠs mennyivel drĂĄgĂĄbb az utazĂĄsi, szĂĄllĂĄs ĂŠs egyĂŠb kĂśltsĂŠg, ezĂŠrt folyik a kĂŠshegyre menő vita.</div><div><br></div><div>Tudom, hogy ma teljesen irreĂĄlis a rĂŠgi szĂŠp idők versenyzĂŠsi kĂśrĂźlmĂŠnyeiről beszĂŠlni. Ăm a fiatalabbak kedvĂŠĂŠrt, akik az Ăşn. rendszervĂĄltozĂĄs utĂĄn szĂźlettek, hadd emlĂŠkezzek vissza egy kicsit arra is.</div><div><br></div><div>Az ĂĄtkos RĂĄkosi ĂŠs KĂĄdĂĄr rendszerben air dobozok ĂŠs dugĂłkĂĄk ugyan mĂŠg nem voltak, szemĂŠlyi szĂĄmĂ­tĂłgĂŠpek sem. Tudom azt is, hogy kemĂŠny, sokak szĂĄmĂĄra kegyetlen diktatĂşra volt, nem kĂ­vĂĄnom vissza. Viszont tapasztalatbĂłl tudom, hogy a versenyzőket nem terhelte sem utazĂĄsi, sem szĂĄllĂĄskĂśltsĂŠg, mert mindezt az ĂĄllam bĂĄcsi ĂĄllta. Volt Ăşgy, hogy a versenyzők mĂŠg ĂŠtkezĂŠst is ingyen kaptak, a magasabb minősĂ­tĂŠsĹąek pedig kalĂłria pĂŠnzt is kaptak. Az egyesĂźleteknek ebből nyilvĂĄn Ăşgy volt pĂŠnzĂźk, hogy az ĂĄllami kĂśltsĂŠgvetĂŠstől ĂŠs a bĂĄzis intĂŠzmĂŠnyĂźktől kaptak annyit, hogy minderre elĂŠg volt. JĂł kĂŠrdĂŠs, hogy most miĂŠrt nincs ebből a sok szĂŠpből ĂŠs jĂłbĂłl gyakorlatilag mĂĄr semmi se, hadd ne talĂĄlgassak a vĂĄlasszal. Mindenki vĂĄlaszoljon magĂĄnak a sajĂĄt filozĂłfiĂĄja alapjĂĄn. ElvĂŠgre ezen a listĂĄn nem politizĂĄlunk.</div><div><br></div><div>Viszont tĂŠny, hogy a vonatok jĂłval sĹąrĹąbben, ĂŠs ĂŠjszaka is kĂśzlekedtek, ugyanakkor a menetjegyek is lĂŠnyegesen olcsĂłbak voltak, mint manapsĂĄg. A kollĂŠgiumi vagy mĂĄs jĂł, ha nem is Ăśsszkomfortos, de fedett, rossz időben meleg szĂĄllĂĄs is az ĂślĂźnkbe hullott.</div><div><br></div><div>Konzekvencia: Az időkĂśzben megvĂĄltozott helyzetben nem szabadna egymĂĄst kritizĂĄlnunk azĂŠrt, hogy van, akinek a korĂĄbbi, van, akinek a kĂŠsőbbi rajtidő jobb, mert kĂśzvetlenĂźl nem ez a problĂŠma. TekintsĂźk termĂŠszetesnek, hogy mindenki a sajĂĄt maga ĂŠs egyesĂźlete, illetve a tanĂ­tvĂĄnyai, az utĂĄnpĂłtlĂĄs versenyzők ĂŠrdekeinek megfelő verseny kĂśrĂźlmĂŠnyeket szeretne ĂŠs ezĂŠrt harcol. </div><div><br></div><div>TermĂŠszetesen a rendezők is. EzĂŠrt egyebek kĂśzt a 0-idő meghatĂĄrozĂĄsakor is az a termĂŠszetes, hogy olyan 0-időt akarnak, hogy minĂŠl tĂśbb nevező, tehĂĄt minĂŠl tĂśbb bevĂŠtel, ĂŠs minĂŠl kevesebb kiadĂĄs legyen az adott verseny rendezĂŠse kapcsĂĄn. Ha kiderĂźl, hogy valamivel, pl. a 0-idővel mellĂŠfogtak, akkor kĂŠsőbb Ĺ‘k is bĂĄnjĂĄk, hogy a versenyeikre megcsappan a nevezők szĂĄma.</div><div><br></div><div>Mindenki fejtse ki tehĂĄt szabadon a vĂŠlemĂŠnyĂŠt, de ne gĂşnyolĂłdjunk azokon, akiknek a sajĂĄtunktĂłl eltĂŠrő vĂŠlemĂŠnye van a sajĂĄt jĂłl felfogott ĂŠrdekei alapjĂĄn. TehĂĄt tanĂşsĂ­tsunk tĂśbb tiszteletet egymĂĄs irĂĄnt. A gĂşnyos, szarkasztikus hangvĂŠtelnek szerintem nincs lĂŠtjogosultsĂĄga ezen a listĂĄn. Engem legalĂĄbb is nagyon bĂĄntanak az ilyen hozzĂĄszĂłlĂĄsok.</div><div><br></div><div>Üdv:</div><div>KG, SZU</div></div>