<div dir="ltr">Szia Marci!<div><br></div><div>Ha szabad kérdeznem, ellenőrök is voltak, vagy technikailag a szűrést hogy oldottad(oldottátok) meg?</div><div><br></div><div>M. Gy.</div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2016. szeptember 9. 13:18 Scultéty Márton írta, <span dir="ltr"><<a href="mailto:marton.scultety@mtfsz.hu" target="_blank">marton.scultety@mtfsz.hu</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Sziasztok!<br>
<br>
Ahogy ígértem, feltöltöttem a szerdai versenyt a Routegadget-be, és<br>
kiszűrtem az eredményekből azokat, akik - nem feltétlenül szándékosan -<br>
átvágtak valahol, ahol nem kellett volna.<br>
<br>
<a href="http://rg.mtfsz.hu" rel="noreferrer" target="_blank">http://rg.mtfsz.hu</a><br>
<br>
Ahogy látható, és ahogy Muszély Gyuri is írta, kategóriák szerint eltért<br>
a térkép. Fiktív akadályokat csak a két fő pályán alkalmaztam, amit a<br>
16-21 korosztályok futottak mindkét nemben, valamint az F35.<br>
A célom elsősorban az volt, hogy besegítsek a társadalmi munkában<br>
dolgozó klub-edzőknek, és az elit számára is nyújtson valamit egy 3SZ,<br>
főleg a ROB előtt.<br>
<br>
Az eredmények ennek megfelelőek lettek. Jóformán csak az tudott mindent<br>
betartani, aki kifejezetten foglalkozik a sprintre való edzéssel. A<br>
fekete pályán 78 indulóból 26, a barna pályán 39 indulóból 7. Csak őket<br>
értékeltem az életkori rangsoroló kategóriákban, a többieket kiraktam<br>
egy-egy nyílt edzőpályára az eredménylistákban.<br>
<br>
Sokan átvágtak a fekete pálya első pontjára menet a lila x-szel<br>
letiltott lépcsőn. Ábelnek igaza van, hogy ez a jel valóban nem létezik<br>
az ISSOM szabványban, csak az erdeiben, és komplett utak letiltására<br>
szolgál. Viszont benne maradt az Ocad10 sprint pályakitűzőfájljában! De<br>
nem elsősorban emiatt használtam, hanem mert egy kis lila folt<br>
túlságosan láthatatlan lett volna, az x-nek az észrevételére több esély<br>
volt.<br>
<br>
Tanulságos volt, hogy sokan megszokásból egyszerűen nem is gondoltak<br>
arra, hogy a leeresztett tómederben is lehetne futni, pedig direkt ezért<br>
javítottam ott ki a térképet. Már az 5-6 (4-5) átmenet is arra volt<br>
rövidebb, aztán a következő hosszú is (6-7 ill. 5-6).<br>
<br>
Jött észrevétel arra is, hogy a lila területek végül nem a 709-es, hanem<br>
a '710 veszélyes terület' jellel voltak jelölve, ami szintén nincs benne<br>
hivatalosan az ISSOM szabványban. Ez is egy olyan jel viszont, ami benne<br>
maradt az Ocad10 sprint pályakitűzőfájljában, és azért alkalmaztam, mert<br>
a keresztezett vonalak kis területeknél megint csak jobban olvashatók,<br>
mint a csak függőlegesek.<br>
<br>
A legtöbben a 4-5 ill. 3-4 átmenetben véreztek el, ahol az aszfaltos<br>
sportpályákat az olívazölddel jelöltem. Mets Mikinek igaza volt abban a<br>
hét elején, hogy ezt eredetileg olyan területekre találták ki, ahová<br>
ténylegesen be sem tud menni a futó, de aztán a nemzetközi gyakorlatban<br>
kezdték szabadabban értelmezni a használatát. Pl. virágágyásokat<br>
rendszeresen szokás ezzel jelölni. A 2011-es felnőtt VB selejtezőjén<br>
pedig a cél környéki park füves területeit szinte teljes egészében ezzel<br>
jelölték, anélkül, hogy a terepen meg lett volna jelölve, lásd az alábbi<br>
linken. (Sőt, nem kevés embert zártak ki amiatt, hogy akár csak egy<br>
kanyart levágva rálépett a fűre - ebből elég nagy vita volt akkor.)<br>
<br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/tajfutas/history/woc/2011/sprint_q-men_a.gif" rel="noreferrer" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/tajfuta<wbr>s/history/woc/2011/sprint_q-<wbr>men_a.gif</a><br>
<br>
Később (2014-ben) az imatra-i világkupán végképp tökélyre fejlesztették<br>
a fiktív lezárásokkal operáló pályakitűzést, bár ezek valószínűleg meg<br>
voltak jelölve a helyszínen.<br>
<br>
<a href="http://www.worldcupimatra2014.com/@Bin/268114/Men_final.jpg" rel="noreferrer" target="_blank">http://www.worldcupimatra2014.<wbr>com/@Bin/268114/Men_final.jpg</a><br>
<br>
Ettől függetlenül a városligeti átmenetet illetően én is hibáztam, mert<br>
meg kellett volna szakítani a pontnak a körét, hogy jobban látható legyen.<br>
<br>
Akik jól ki tudták olvasni a térképet, azok közül többen meg a kódokat<br>
nem nézték, és hibáztak az egymáshoz közeli pontokon. Két-két pont is<br>
volt 30 m-en belül, amit a szabályzat csak eltérő jellegű pontok esetén<br>
enged (és azt is csak sprinten). A pontmegnevezés eltérő is volt,<br>
azonban mivel a pontok az ismert rögzítési megoldással minden esetben<br>
fákra voltak kitéve, nem volt teljesen korrekt. A fentiekhez hasonlóan<br>
ezt sem alkalmaznám 3SZ-nél komolyabb versenyeken.<br>
<br>
Hogy mekkora az eltérés az indulók között a sprint térképek olvasási<br>
gyakorlatában, arra jó példa, hogy a győztes Gösswein Csabi azt is<br>
kiszúrta, hogy a 47-es pont melletti áthatolhatatlan sövény vékonyabb<br>
volt a szabályzatban erre is előírt 0,4 mm-nél, amit én nagyítva sem<br>
vettem előzőleg észre a számítógépen. Igaz, még 2011-ben Csabi csinálta<br>
a térképet, és ő még áthatolható sövénynek jelölte ezt, aminél<br>
vékonyabbat is megenged a szabályzat (0,3 mm volt akkor és most is).<br>
<br>
Üdv,<br>
Skuló Marci<div class="HOEnZb"><div class="h5"><br>
<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" rel="noreferrer" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin<wbr>/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div>