<div dir="ltr"><div class="gmail_default" style="font-size:small">Én a nyílt részeken alig győztem szlalomozni a megbokrosodott tájolók között, pedig némelyik tövében még pontom is volt :-)</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Ha már szóba került a zsanai észak:</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Két éve az ottani ONEB után felmerült a levlistán, hogy a térképi és mágneses észak kis mértékben eltért egymástól.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Akkor én ezt nem tapasztaltam, de nem is értettem a problémát (illetve azt, hogy ezt futás közben hogyan sikerült kiszúrni), mert nappal ugye mindent láttunk, elég volt durván beforgatni a térképet, és a kellően részletgazdag térkép bőven segített a pontosításban.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Most éjszaka a "vakrepülések" során nem tapasztaltam elhúzást,a 42-esre sem, amelyik pontokra kevertem, ott nem az észak volt a ludas, hanem én.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Szabi felvetése kapcsán az előbb egymásra illesztettem az akkori és mostani térképet, és úgy látom, hogy nem ugyanazt az északi irányt használják.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Ebből vagy az következik, hogy az ONEB-en tényleg pontatlan volt, vagy az, hogy a deklináció azóta ennyire elvitte.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Fapados módszerekkel és nem optimális körülmények között mérve (iskolai szögmérővel, gyűrött térképeken, világítóasztalon) az eltérés kb. 2º kelet felé.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">A gyakorlatban ez kb. 30 m eltérést jelentene 1 km-en,</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Hogy ez sok-e, vagy kevés, azt nem tudom, de hangsúlyozom: nekem sem akkor, sem most nem volt gondom az északi iránnyal.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Amit az ÉOB-ból én láttam, az nekem nagyon tetszett, a legfontosabbak (terep, térkép, pálya) is.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Kifejezetten szórakoztató volt a kis területen sok pont miatt az idegen lámpások között bolyongani.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">A jövőre nézve az ÉOB rendezők számára megfontolandó lehet, hogy az alábbi két dologgal jó pontokat gyűjthetnek a romló látású szenioroknál, egészen biztosan hálásak lennénk érte:</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">- a szimbólrács mérete most a szabályzatban említett lehetséges legnagyobb, 7x7 mm volt, de ezt éjszaka futás közben nekünk már nem könnyű kiolvasni, főleg a kódokat.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">A gond abból eredhet, hogy valószínűleg az ocad alapbeállítás egy csenevészebb betűtípus használ, a szám ott szerénykedik valahol a 7x7-es mező közepén, míg az eredeti IOF ajánlás mintáján szépen kitölti az egész mezőt, és jól olvasható.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Hogy ez megoldható-e az ocad egyszerű állítgatásával, vagy csak a szabályzattól való durva eltéréssel (9-10mm-es "kockák") azt nem tudom.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">- Idei újítás a versenyszabályzatban, hogy a szenioroknak már külön engedélykérés nélkül is szabad 1:7500-as térképet adni. Ilyen aprólékos terepen, éjszaka ez fokozottan növelné a komfortérzetünket.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Abban bizonyos vagyok, hogy Matyi már most felvéste magának ezt a két dolgot :-)</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">A magam részéről pedig köszönöm szépen a versenyt!</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">kovacsp</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2016. június 12. 11:35 Szabolcs Tornai írta, <span dir="ltr"><<a href="mailto:tornai.szabolcs@gmail.com" target="_blank">tornai.szabolcs@gmail.com</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left-width:1px;border-left-style:solid;border-left-color:rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div dir="ltr">Sziasztok!<div><br></div><div>Tapasztalt valaki olyat az elmúlt éjjel, hogy megvadult a tájolója? A 42-es számú pontra menet egyszer csak azt vettem észre, hogy durván félrehúzok, és hogy nem tudom megzabolázni a megbokrosodott tájolómat. Innentől alig tudtam tartani az irányokat, és csak akkor nyugodott meg a tájoló, ha teljesen előrenyújtottam a karomat, különben "ficánkolt csikói tűzben". Az volt az érzésem, hogy a fejlámpa zavar be, de korábban sosem tapasztaltam ilyesmit!</div><div><br></div><div>Szabi</div></div>
<br>_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" rel="noreferrer" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
<br></blockquote></div><br></div><div class="gmail_extra"><br></div></div>