<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
Sziasztok!<br>
<br>
Péter az első levelében már megfogalmazta a lényeget amivel az egész
dolog méregfogát ki lehetett volna húzni. Ha maximum 27-28 pontos
pályákat terveznek, akkor bőven belefér 2-3 plusz dugás és nem lenne
ma senkinek sem rossz szájíze. A pályák színvonala szerintem kicsit
sem csorbult volna ha két ponttal kevesebb van. Amikor világverseny
pályakitűzője voltam az SI kezelője még a tervezési fázisban
kiemelten figyelmeztetett, hogy hagyjak ráhagyást, ne a maximum
pontszámmal tervezzek és milyen igaza volt!<br>
<br>
Ettől függetlenül egy nagyon jó verseny volt, ezúton is gratulálok a
rendezőknek! Jó pap is holtig tanul.<br>
<br>
Bence<br>
<br>
<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">2015.09.15. 10:56 keltezéssel, Pap
Attila írta:<br>
</div>
<blockquote
cite="mid:!&!AAAAAAAAAAAYAAAAAAAAAGegBIpmoDxBtM+b9F27wV7CgAAAEAAAANJsGk3VWBtAl6c2T6ygem8BAAAAAA==@petrolterv.hu"
type="cite">
<meta http-equiv="Context-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<meta name="Generator" content="Microsoft Word 15 (filtered
medium)">
<div class="WordSection1">
<p class="MsoNormal"><span>Sziasztok,</span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Nem érint a dolog, de teljes
mértékben egyetértek Péterrel, miszerint „</span>rossz
döntésnek tartom azoknak a versenyzőknek a kizárását, akiknek
hiányzott a 100-as.”</p>
<p class="MsoNormal"><span>Szerintem a népszerűsítés mellett
(ami támogatandó dolog és a SZVSE jó példát mutatott ebből )
a meglévő versenyzői állományt sem árt megtartani </span><span>J</span><span></span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Értem én, hogy az ORVB ellenőrzőbíró
magasan képzett, nemzetközi szaktekintély (vagy mi…) , de
mellette versenyzett is…átérezheti a problémát.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Azt is értem, hogy a leírt
szabályokat be kell tartani, de akkor legyen leszabályozva
minden eshetőség, és (vagy) kerülendő az ilyen helyzet.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Értem még azt is, hogy minden
versenyzőnek saját maga kell igazolni a pontérintést…de ha a
körülmények nem száz százalékosak, akkor is mereven be kell
tartani a szabályzatot?</span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Csak feldobom a kérdést…ha az él
csapatok közül a 100-as pontra befutó emberként egyszerre
érkeznek meg a versenyzők és látszólag a befutón dől el majd
a verseny…hányan állnak majd meg sorban ledugni a 100-ast,
majd keresgetni a szúrót és felnézve konstatálni, hogy az
előbb még mellette álló kollégája már a befutó szakasz
felénél jár….</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Ugyan már kedves Ellenőrzőbíró
Úr…mennyire életszerű ez…???</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Azt sem árt mérlegelni, hogy egy
ilyen helyzet után a kizárt csapatok milyen szájízzel mennek
haza egy versenyről. Ja…és hogy hogyan működik az ember…nem
is biztos, hogy tudják az ellenőrzőbíró kilétét…maga a
verseny vagy a Rendezőség fog negatív érzéssel bennük
maradni. </span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span>És még egy dolog zárásként…szerintem
a versenyzők 99%-ának, beleértve engem is,…fogalma sincs,
hogyan viselkedik egy dugóka ilyen helyzetben…</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Ha jól értem Ádám magyarázatát a
dugóka be tud telni 30 ponttal és az utolsó pontfogás nem
írja felül a korábbit úgy is, hogy valójában a 30 pontot
egyszer fogta, csak van olyan eset, amikor többnek számít…</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Tehát…</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>„A” eset: ha valaki a verseny hevében
fogja a pontot, de nem biztos benne és visszanyúl és újra
„ledugja” ugyanazt a pontot, akkor a dugókában nem lesz új
pontérintés. (30 pont esetében is mindegy hányszor fogja
ugyanazt a pontot…pontosabban <b>dobozt</b>)</span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span>„B” eset: fogja a pontot, de
visszanyúlva egy <u>másik dobozban</u> fogja gyakorlatilag
ugyanazt a pontot csak másik dobozban…az akkor <u>két
pontérintés</u>????</span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Ezt jó lenne tisztázni mert biztosan
mással is előfordult már, hogy nem látta, hallotta a
pontérintést és visszanyúlt még egyszer, de ez 30 pontnál
már kizáráshoz vezethet ha nem ugyanazt a dobozt fogja. </span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Üdv,</span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span>PA</span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><b><span>From:</span></b><span> péter
kovács [<a class="moz-txt-link-freetext" href="mailto:kovacsp969@gmail.com">mailto:kovacsp969@gmail.com</a>] <br>
<b>Sent:</b> Tuesday, September 15, 2015 10:35 AM<br>
<b>Cc:</b> tájfutó levlista <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu"><tajfutas@lazarus.elte.hu></a><br>
<b>Subject:</b> Re: [Tajfutas] Szeged RVOB</span></p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<div>
<div>
<p class="MsoNormal">Sziasztok!</p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Én személy szerint rossz döntésnek
tartom azoknak a versenyzőknek a kizárását, akiknek
hiányzott a 100-as.</p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> </p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">A váltón a befutópont közelében
tanyáztunk, és tizenhuszon versenyzőt láttunk, aki
végigdugta mindhárom dobozt, hátha. Nyilván közülük olyan
is akadt, aki végül megtalálta a három állvány közül az
egyiken a szúróbélyegzőt, mert végül csak nyolc olyan
versenyzőt láttam az eredménylistában, akiknek hiányzik a
100-as, és ezért zárták ki.</p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> </p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">A versenyszabályzatban nincs egyértelmű
leírás arra vonatkozóan, hogy egy ellenőrzőponton hány
bójának, állványnak, doboznak ill. szúróbélyegzőnek kell
lennie, de nem hiszem hogy épp a sprintváltó az a
versenyforma, ahol azzal kellene fegyelmezni a "rossz
dugókájú" versenyzőket, hogy megkeressék az "elrejtett"
szúróbélyegzőt.</p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Ha ez a versenyforma tényleg arról
szól, hogy minden tizedmásodperc számít, akkor egy ilyen
apró hiányosságnál (keresni kellett a szúrót) lehetnénk
elnézőbbek.</p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> </p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Egyébként van valami protokoll arra
vonatkozóan, hogy nem csipogó doboz esetén mi a helyes
sorrend?</p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Kipróbálom a másikat, aztán a
harmadikat, és aztán keresem meg a szúrót? (ez azért több
mp is lehet)</p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Vagy az is (inkább csak elvi)
lehetőség, hogy ha nem csipogott az első doboz, akkor
egyből a szúrót használom? (ha a másik két doboz sem fog
csipogni, akkor ez lenne a gyorsabb, de ezt előre nem
tudhatom.</p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Tényleg számít minden másodperc?</p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Ha igen, akkor a tiltott területek
jeleinek sulykolásán kívül ezt is bele kellene égetni az
agyakba!</p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> </p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Sajnos épp a sprintváltón nehéz gyorsan
jó döntést hozni, mert ha 15 perc múlva a harmadik futó
már ki sem megy azért, mert az első futójuk diszkózott,
akkor őket már utólag sem lehet rehabilitálni (pl. épp a
PVM-et)</p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> </p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> </p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Ettől függetlenül nekem nagyon tetszett
a szegedi verseny, a terep, a pályák, a város, minden!</p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">kovacsp</p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> </p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> </p>
</div>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> </p>
<div>
<p class="MsoNormal">2015. szeptember 15. 6:52 Szieberth
Péter írta, <<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:szieberth@gmail.hu" target="_blank">szieberth@gmail.hu</a>>:</p>
<blockquote>
<div>
<p class="MsoNormal"><span>Sziasztok!</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Előre bocsájtom, hogy
tanulságként írom meg gondolaimat Szegedi Rövidtávú
kapcsán. Talán nem vagyok egyedül azzal, hogy ez a
versenyforma nem igazán "jön be" nekem. Nem
véletlen, hogy erős a törekvés, hogy a Nemzetek
Bajnokságán (VB) is a Normáltávtól elválasszák (más
évben rendeznék). Szegeden kivitelben és tartalomban
is megfelelő szintet kaptunk. Ezt le kell szögezni,
mert a pályák és a körítés nem kérdőjelezhető meg.
Szeged csodálatosan szép város… és tele van
kocsmával. A váltó viszont gyerekcipőben jár és
ennek tanulságait elemezni kellene. Én első futó
voltam a "hosszú szenioron", az a lökdösődés a 30
fölötti induló, akik egy vonalvezetésen voltak, ami
ment a pálya 2/3-ig, elképesztő és lehangoló volt.
Ha rögtön az elején a két kör külön vált volna (a
fele az egyikkel majd a másikkal futott volna)… vagy
több variáció, több első pontok(?). Hiába van 3 pont
érintési hely(doboz) elhelyezve, ha a másik 2 helyen
dugókkal közelharcot vívok! Van egy létszám, ami
ebben a versenyformában egy irányban nem
elengedhető. </span></p>
<p class="MsoNormal"><span>A pontok száma is
"megtréfált" párunkat. Ajándékba kapott a dugókámmal
kapcsolatban fogalmam sem volt, mennyi a tárolási
kapacitása. Régen voltam olyan helyzetben, hogy
ezzel érdemben foglalkoznom kellene. Viszont vannak
olyanok akik ezt tudhatják. Nem kaptunk
tájékoztatást ennek a hibának kiküszöbölésére
(magyarán kidiszkozták a váltónkat). A balhét
egyedül velünk nyelették le. Tudom a szabályzat,
mely ezt írja:</span></p>
<p class="MsoNormal"><strong><span>17.3. A versenyző
felelőssége</span></strong></p>
<p class="MsoNormal"><span>- </span><span>Egyértelmű és
megfelelő sorrendben történő pontérintéséért és a
célban történő kiolvasásáért a</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>versenyző a felelős;</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>- </span><span>a
pontérintést igazoló dugóka (elektronikus karton)
helyes kezeléséért, annak meghibásodása</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>esetén a tartalék igazoló
eszköz megfelelő alkalmazásáért a versenyző felelős;</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>- </span><span>amennyiben a
rendezőség versenyzőkartont alkalmaz a pontérintés
igazolására, úgy azt a</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>versenyzőnek a célban le kell
adnia.</span></p>
<p class="MsoNormal"><strong><span>7.7. Hiányzó
elektronikus pontérintés</span></strong></p>
<p class="MsoNormal"><span>- </span><span>Ha a
versenyző pontfogása a versenyző hibájából hiányzik,
akkor az eredménye nem fogadható</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>el, a versenyzőt ki kell
zárni.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>Sportident használata esetén
az előző szabály azt jelenti, hogy</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>- </span><span>ha egy
elektronikus egység nem működik (azaz nem ad
visszajelzést), a versenyzőnek kötelessége</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>használni a tartalék
pontérintést igazoló eszközt (pl. lyukasztó).
Amennyiben a pontérintés</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>igazolása a dugókából és a
tartalék lyukasztásból is hiányzik, a versenyzőt ki
kell zárni.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span>DE azért azt is írja:</span></p>
<p class="MsoNormal"><span> </span></p>
<p class="MsoNormal"><strong><span>21.2.3. Nem
értékelhető versenyző:</span></strong></p>
<p class="MsoNormal"><strong><span>- </span></strong><strong><span>nem
érintett minden kötelező ellenőrző pontot;</span></strong></p>
<p class="MsoNormal"><span>- </span><span>a versenyt
feladta;</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>- </span><span>a versenyidőt
túllépte;</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>- </span><span>nem
sorrendben érintette az ellenőrző pontokat;</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>- </span><span>elektronikus
vagy versenyzőkartonját elhagyta, vagy másra bízta;</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>- </span><span>a váltó vagy
csapat, amelynek tagja volt, nem volt teljes
létszámú;</span></p>
<p class="MsoNormal"><span>- </span><span>a
versenybíróság kizárta;</span></p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal">Én és mások is, érintettek minden
kötelező pontot, sorrendben is, csak a ("gyors", nem
olcsón vett dugóka) 29 + a célt bír bevenni. A hiányzó
(30 pontunk volt) 1 érintés az utolsó pont, mely
kábelen megjelent a célban a monitoron. Tehát
megjelent, hogy fog(tuk)am. De nem szúrtam. Az
életképtelen dolog, hogy a hangosítás üvöltése mellett
halljam, hogy már nem csippant (ha megtelik nem
csippan) az utolsó ponton, hogy azt figyeljem, pláne a
befutóponton rövidtávú versenyen rohanásában az
elmaradt fényjelzést.</p>
<p class="MsoNormal">Úgy gondolom hibázott:</p>
<p class="MsoNormal">- a pályakitűző aki ezzel a
lehetőséggel (hogy vannak olyan dugókák amik nem
bírnak 30 pontot) nem számolt </p>
<p class="MsoNormal">- a rendezőség, akikben szintén a
pályakitűző hibáját elkövetve fel sem merült a
tájékoztatás. Emlékeimben van egy OB a Mátrában (?),
ahol a rajtban minden érintett kategóriában
kicserélték a dugókákat olyanra (akinek kellett), ami
többet tud tárolni!</p>
<p class="MsoNormal">- hibázott az MTFSZ által küldött
ellenőr (L.Áron) aki erre a rendezéstechnikai
hibalehetőségre nem hívta fel a rendezőség figyelmét,
de kizárt mindenkit.</p>
<p class="MsoNormal">- és elsősorban én(mi) akik nem
tudtuk, vagy nem figyeltük oda arra,hogy 30 pont lesz.
Nem vagyunk tisztában a dugókánk paramétereivel. Nem
kerestük meg az utolsó ponton az egyetlen szúrót, ami
20 cm volt a földtől. Nem figyeltük a hangos mellett a
csippanást és fényjelzést, majd komótosan
bevánszorogtunk volna a váltásra. A szabályzatot azért
fogalmazták meg így, mert számtalan reklamáció volt,
hogy fogott vagy sem valaki egy pontot. Képtelenség
lenne ellenőrizni, hogy egy távoli pont esetén
rögzítette vagy sem a doboz a versenyző adatait. És
addig áll az eredmény hirdetés! De ebben a konkrét
esetben a befutópont a célba be volt kábelezve, egy
kis rugalmasság jó jött volna.</p>
<p class="MsoNormal">Mint versenyző és ellenőrző bíró is
tanultam az esetből, csak a csapattársaimat sajnálom,
hogy feleslegesen gürcöltek.</p>
<p class="MsoNormal">Szieberth Péter PVM </p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<div>
<p class="MsoNormal"> </p>
</div>
</div>
<p class="MsoNormal"><br>
_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a moz-do-not-send="true"
href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas"
target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a></p>
</blockquote>
</div>
<p class="MsoNormal"> </p>
</div>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
Tajfutas mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">--
Bence Kiácz
Office Manager
BCD Travel EMEA
Engedély szám: U-001091
Paulay Ede u. 7-9.
1061 Budapest
Hungary
Phone: + 36 1 429 9716
Fax: + 36 1 429 9710
E-mail: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:bence.kiacz@bcdtravel.hu">bence.kiacz@bcdtravel.hu</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.bcdhungary.com">http://www.bcdhungary.com</a>
Nyitva tartási idő: Hétfő-Péntek 09:00-17:30
Amennyiben nyitva tartási időnkön kívül kívánja utazási dokumentumát megrendelni, kérjük hívja az ügyeleti számunkat. Ha cége még nem tagja az ügyeleti rendszerünknek, de szeretnék igénybe venni ezt a szolgáltatásunkat a jövőben, kérjük jelezzék szándékukat irodánknál, vagy a <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:reservation@bcdtravel.hu">reservation@bcdtravel.hu</a> e-mail címen normál nyitva tartási időben.
Opening hours: Monday-Friday 09:00-17:30
If you would like to order your ticket outside our opening hours please call our T24 Hotline. If your company is not registered for this service of ours yet but wishes to use it in the future please contact your BCD agent during our opening hours or send an e-mail to <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:reservation@bcdtravel.hu">reservation@bcdtravel.hu</a>
Please consider the environment before printing this e-mail
This e-mail message and all attachments transmitted with it are confidential and are intended solely for the addressee(s). If the reader of this message not the intended recipient,
you are hereby notified that any reading, dissemination, distribution, copying, or other use of this message or its attachment(s) is strictly prohibited.
</pre>
</body>
</html>