<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    Sziasztok!<br>
    <br>
    Péter az első levelében már megfogalmazta a lényeget amivel az egész
    dolog méregfogát ki lehetett volna húzni. Ha maximum 27-28 pontos
    pályákat terveznek, akkor bőven belefér 2-3 plusz dugás és nem lenne
    ma senkinek sem rossz szájíze. A pályák színvonala szerintem kicsit
    sem csorbult volna ha két ponttal kevesebb van. Amikor világverseny
    pályakitűzője voltam az SI kezelője még a tervezési fázisban
    kiemelten figyelmeztetett, hogy hagyjak ráhagyást, ne a maximum
    pontszámmal tervezzek és milyen igaza volt!<br>
    <br>
    Ettől függetlenül egy nagyon jó verseny volt, ezúton is gratulálok a
    rendezőknek! Jó pap is holtig tanul.<br>
    <br>
    Bence<br>
    <br>
      <br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">2015.09.15. 10:56 keltezéssel, Pap
      Attila írta:<br>
    </div>
    <blockquote
cite="mid:!&!AAAAAAAAAAAYAAAAAAAAAGegBIpmoDxBtM+b9F27wV7CgAAAEAAAANJsGk3VWBtAl6c2T6ygem8BAAAAAA==@petrolterv.hu"
      type="cite">
      <meta http-equiv="Context-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <meta name="Generator" content="Microsoft Word 15 (filtered
        medium)">
      <div class="WordSection1">
        <p class="MsoNormal"><span>Sziasztok,</span></p>
        <p class="MsoNormal"><span> </span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>Nem érint a dolog, de teljes
            mértékben egyetértek Péterrel, miszerint „</span>rossz
          döntésnek tartom azoknak a versenyzőknek a kizárását, akiknek
          hiányzott a 100-as.”</p>
        <p class="MsoNormal"><span>Szerintem a népszerűsítés mellett
            (ami támogatandó dolog és a SZVSE jó példát mutatott ebből )
            a meglévő versenyzői állományt sem árt megtartani </span><span>J</span><span></span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>Értem én, hogy az ORVB ellenőrzőbíró
            magasan képzett, nemzetközi szaktekintély (vagy mi…) , de
            mellette versenyzett is…átérezheti a problémát.</span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>Azt is értem, hogy a leírt
            szabályokat be kell tartani, de akkor legyen leszabályozva
            minden eshetőség, és (vagy) kerülendő az ilyen helyzet.</span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>Értem még azt is, hogy minden
            versenyzőnek saját maga kell igazolni a pontérintést…de ha a
            körülmények nem száz százalékosak, akkor is mereven be kell
            tartani a szabályzatot?</span></p>
        <p class="MsoNormal"><span> </span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>Csak feldobom a kérdést…ha az él
            csapatok közül a 100-as pontra befutó emberként egyszerre
            érkeznek meg a versenyzők és látszólag a befutón dől el majd
            a verseny…hányan állnak majd meg sorban ledugni a 100-ast,
            majd keresgetni a szúrót és felnézve konstatálni, hogy az
            előbb még mellette álló kollégája már a befutó szakasz
            felénél jár….</span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>Ugyan már kedves Ellenőrzőbíró
            Úr…mennyire életszerű ez…???</span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>Azt sem árt mérlegelni, hogy egy
            ilyen helyzet után a kizárt csapatok milyen szájízzel mennek
            haza egy versenyről. Ja…és hogy hogyan működik az ember…nem
            is biztos, hogy tudják az ellenőrzőbíró kilétét…maga a
            verseny vagy a Rendezőség fog negatív érzéssel bennük
            maradni. </span></p>
        <p class="MsoNormal"><span> </span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>És még egy dolog zárásként…szerintem
            a versenyzők 99%-ának, beleértve engem is,…fogalma sincs,
            hogyan viselkedik egy dugóka ilyen helyzetben…</span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>Ha jól értem Ádám magyarázatát a
            dugóka be tud telni 30 ponttal és az utolsó pontfogás nem
            írja felül a korábbit úgy is, hogy valójában a 30 pontot
            egyszer fogta, csak van olyan eset, amikor többnek számít…</span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>Tehát…</span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>„A” eset: ha valaki a verseny hevében
            fogja a pontot, de nem biztos benne és visszanyúl és újra
            „ledugja” ugyanazt a pontot, akkor a dugókában nem lesz új
            pontérintés. (30 pont esetében is mindegy hányszor fogja
            ugyanazt a pontot…pontosabban <b>dobozt</b>)</span></p>
        <p class="MsoNormal"><span> </span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>„B” eset: fogja a pontot, de
            visszanyúlva egy <u>másik dobozban</u> fogja gyakorlatilag
            ugyanazt a pontot csak másik dobozban…az akkor <u>két
              pontérintés</u>????</span></p>
        <p class="MsoNormal"><span> </span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>Ezt jó lenne tisztázni mert biztosan
            mással is előfordult már, hogy nem látta, hallotta a
            pontérintést és visszanyúlt még egyszer, de ez 30 pontnál
            már kizáráshoz vezethet ha nem ugyanazt a dobozt fogja. </span></p>
        <p class="MsoNormal"><span> </span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>Üdv,</span></p>
        <p class="MsoNormal"><span> </span></p>
        <p class="MsoNormal"><span>PA</span></p>
        <p class="MsoNormal"><span> </span></p>
        <p class="MsoNormal"><b><span>From:</span></b><span> péter
            kovács [<a class="moz-txt-link-freetext" href="mailto:kovacsp969@gmail.com">mailto:kovacsp969@gmail.com</a>] <br>
            <b>Sent:</b> Tuesday, September 15, 2015 10:35 AM<br>
            <b>Cc:</b> tájfutó levlista <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu"><tajfutas@lazarus.elte.hu></a><br>
            <b>Subject:</b> Re: [Tajfutas] Szeged RVOB</span></p>
        <p class="MsoNormal"> </p>
        <div>
          <div>
            <p class="MsoNormal">Sziasztok!</p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal">Én személy szerint rossz döntésnek
              tartom azoknak a versenyzőknek a kizárását, akiknek
              hiányzott a 100-as.</p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal"> </p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal">A váltón a befutópont közelében
              tanyáztunk, és tizenhuszon versenyzőt láttunk, aki
              végigdugta mindhárom dobozt, hátha. Nyilván közülük olyan
              is akadt, aki végül megtalálta a három állvány közül az
              egyiken a szúróbélyegzőt, mert végül csak nyolc olyan
              versenyzőt láttam az eredménylistában, akiknek hiányzik a
              100-as, és ezért zárták ki.</p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal"> </p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal">A versenyszabályzatban nincs egyértelmű
              leírás arra vonatkozóan, hogy egy ellenőrzőponton hány
              bójának, állványnak, doboznak ill. szúróbélyegzőnek kell
              lennie, de nem hiszem hogy épp a sprintváltó az a
              versenyforma, ahol azzal kellene fegyelmezni a "rossz
              dugókájú" versenyzőket, hogy megkeressék az "elrejtett"
              szúróbélyegzőt.</p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal">Ha ez a versenyforma tényleg arról
              szól, hogy minden tizedmásodperc számít, akkor egy ilyen
              apró hiányosságnál (keresni kellett a szúrót) lehetnénk
              elnézőbbek.</p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal"> </p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal">Egyébként van valami protokoll arra
              vonatkozóan, hogy nem csipogó doboz esetén mi a helyes
              sorrend?</p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal">Kipróbálom a másikat, aztán a
              harmadikat, és aztán keresem meg a szúrót? (ez azért több
              mp is lehet)</p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal">Vagy az is (inkább csak elvi)
              lehetőség, hogy ha nem csipogott az első doboz, akkor
              egyből a szúrót használom? (ha a másik két doboz sem fog
              csipogni, akkor ez lenne a gyorsabb, de ezt előre nem
              tudhatom.</p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal">Tényleg számít minden másodperc?</p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal">Ha igen, akkor a tiltott területek
              jeleinek sulykolásán kívül ezt is bele kellene égetni az
              agyakba!</p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal"> </p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal">Sajnos épp a sprintváltón nehéz gyorsan
              jó döntést hozni, mert ha 15 perc múlva a harmadik futó
              már ki sem megy azért, mert az első futójuk diszkózott,
              akkor őket már utólag sem lehet rehabilitálni (pl. épp a
              PVM-et)</p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal"> </p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal"> </p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal">Ettől függetlenül nekem nagyon tetszett
              a szegedi verseny, a terep, a pályák, a város, minden!</p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal">kovacsp</p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal"> </p>
          </div>
          <div>
            <p class="MsoNormal"> </p>
          </div>
        </div>
        <div>
          <p class="MsoNormal"> </p>
          <div>
            <p class="MsoNormal">2015. szeptember 15. 6:52 Szieberth
              Péter írta, <<a moz-do-not-send="true"
                href="mailto:szieberth@gmail.hu" target="_blank">szieberth@gmail.hu</a>>:</p>
            <blockquote>
              <div>
                <p class="MsoNormal"><span>Sziasztok!</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>Előre bocsájtom, hogy
                    tanulságként írom meg gondolaimat Szegedi Rövidtávú
                    kapcsán. Talán nem vagyok egyedül azzal, hogy ez a
                    versenyforma nem igazán "jön be" nekem. Nem
                    véletlen, hogy erős a törekvés, hogy a Nemzetek
                    Bajnokságán (VB) is a Normáltávtól elválasszák (más
                    évben rendeznék). Szegeden kivitelben és tartalomban
                    is megfelelő szintet kaptunk. Ezt le kell szögezni,
                    mert a pályák és a körítés nem kérdőjelezhető meg.
                    Szeged csodálatosan szép város… és tele van
                    kocsmával. A váltó viszont gyerekcipőben jár és
                    ennek tanulságait elemezni kellene. Én első futó
                    voltam a "hosszú szenioron", az a lökdösődés a 30
                    fölötti induló, akik egy vonalvezetésen voltak, ami
                    ment a pálya 2/3-ig, elképesztő és lehangoló volt.
                    Ha rögtön az elején a két kör külön vált volna (a
                    fele az egyikkel majd a másikkal futott volna)… vagy
                    több variáció, több első pontok(?). Hiába van 3 pont
                    érintési hely(doboz) elhelyezve, ha a másik 2 helyen
                    dugókkal közelharcot vívok! Van egy létszám, ami
                    ebben a versenyformában egy irányban nem
                    elengedhető. </span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>A pontok száma is
                    "megtréfált" párunkat. Ajándékba kapott a dugókámmal
                    kapcsolatban fogalmam sem volt, mennyi a tárolási
                    kapacitása. Régen voltam olyan helyzetben, hogy
                    ezzel érdemben foglalkoznom kellene. Viszont vannak
                    olyanok akik ezt tudhatják. Nem kaptunk
                    tájékoztatást ennek a hibának kiküszöbölésére
                    (magyarán kidiszkozták a váltónkat). A balhét
                    egyedül velünk nyelették le. Tudom a szabályzat,
                    mely ezt írja:</span></p>
                <p class="MsoNormal"><strong><span>17.3. A versenyző
                      felelőssége</span></strong></p>
                <p class="MsoNormal"><span>- </span><span>Egyértelmű és
                    megfelelő sorrendben történő pontérintéséért és a
                    célban történő kiolvasásáért a</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>versenyző a felelős;</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>- </span><span>a
                    pontérintést igazoló dugóka (elektronikus karton)
                    helyes kezeléséért, annak meghibásodása</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>esetén a tartalék igazoló
                    eszköz megfelelő alkalmazásáért a versenyző felelős;</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>- </span><span>amennyiben a
                    rendezőség versenyzőkartont alkalmaz a pontérintés
                    igazolására, úgy azt a</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>versenyzőnek a célban le kell
                    adnia.</span></p>
                <p class="MsoNormal"><strong><span>7.7. Hiányzó
                      elektronikus pontérintés</span></strong></p>
                <p class="MsoNormal"><span>- </span><span>Ha a
                    versenyző pontfogása a versenyző hibájából hiányzik,
                    akkor az eredménye nem fogadható</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>el, a versenyzőt ki kell
                    zárni.</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>Sportident használata esetén
                    az előző szabály azt jelenti, hogy</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>- </span><span>ha egy
                    elektronikus egység nem működik (azaz nem ad
                    visszajelzést), a versenyzőnek kötelessége</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>használni a tartalék
                    pontérintést igazoló eszközt (pl. lyukasztó).
                    Amennyiben a pontérintés</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>igazolása a dugókából és a
                    tartalék lyukasztásból is hiányzik, a versenyzőt ki
                    kell zárni.</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span> </span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>DE azért azt is írja:</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span> </span></p>
                <p class="MsoNormal"><strong><span>21.2.3. Nem
                      értékelhető versenyző:</span></strong></p>
                <p class="MsoNormal"><strong><span>- </span></strong><strong><span>nem
                      érintett minden kötelező ellenőrző pontot;</span></strong></p>
                <p class="MsoNormal"><span>- </span><span>a versenyt
                    feladta;</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>- </span><span>a versenyidőt
                    túllépte;</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>- </span><span>nem
                    sorrendben érintette az ellenőrző pontokat;</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>- </span><span>elektronikus
                    vagy versenyzőkartonját elhagyta, vagy másra bízta;</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>- </span><span>a váltó vagy
                    csapat, amelynek tagja volt, nem volt teljes
                    létszámú;</span></p>
                <p class="MsoNormal"><span>- </span><span>a
                    versenybíróság kizárta;</span></p>
                <p class="MsoNormal"> </p>
                <p class="MsoNormal">Én és mások is, érintettek minden
                  kötelező pontot, sorrendben is, csak a ("gyors", nem
                  olcsón vett dugóka) 29 + a célt bír bevenni. A hiányzó
                  (30 pontunk volt) 1 érintés az utolsó pont, mely
                  kábelen megjelent a célban a monitoron. Tehát
                  megjelent, hogy fog(tuk)am. De nem szúrtam. Az
                  életképtelen dolog, hogy a hangosítás üvöltése mellett
                  halljam, hogy már nem csippant (ha megtelik nem
                  csippan) az utolsó ponton, hogy azt figyeljem, pláne a
                  befutóponton rövidtávú versenyen rohanásában az
                  elmaradt fényjelzést.</p>
                <p class="MsoNormal">Úgy gondolom hibázott:</p>
                <p class="MsoNormal">- a pályakitűző aki ezzel a
                  lehetőséggel (hogy vannak olyan dugókák amik nem
                  bírnak 30 pontot) nem számolt </p>
                <p class="MsoNormal">- a rendezőség, akikben szintén a
                  pályakitűző hibáját elkövetve fel sem merült a
                  tájékoztatás. Emlékeimben van egy OB a Mátrában (?),
                  ahol a rajtban minden érintett kategóriában
                  kicserélték a dugókákat olyanra (akinek kellett), ami
                  többet tud tárolni!</p>
                <p class="MsoNormal">- hibázott az MTFSZ által küldött
                  ellenőr (L.Áron) aki erre a rendezéstechnikai
                  hibalehetőségre nem hívta fel a rendezőség figyelmét,
                  de kizárt mindenkit.</p>
                <p class="MsoNormal">- és elsősorban én(mi) akik nem
                  tudtuk, vagy nem figyeltük oda arra,hogy 30 pont lesz.
                  Nem vagyunk tisztában a dugókánk paramétereivel. Nem
                  kerestük meg az utolsó ponton az  egyetlen szúrót, ami
                  20 cm volt a földtől. Nem figyeltük a hangos mellett a
                  csippanást és fényjelzést, majd komótosan
                  bevánszorogtunk volna a váltásra. A szabályzatot azért
                  fogalmazták meg így, mert számtalan reklamáció volt,
                  hogy fogott vagy sem valaki egy pontot. Képtelenség
                  lenne ellenőrizni, hogy egy távoli pont esetén
                  rögzítette vagy sem a doboz a versenyző adatait. És
                  addig áll az eredmény hirdetés!  De ebben a konkrét
                  esetben a befutópont a célba be volt kábelezve, egy
                  kis rugalmasság jó jött volna.</p>
                <p class="MsoNormal">Mint versenyző és ellenőrző bíró is
                  tanultam az esetből, csak a csapattársaimat sajnálom,
                  hogy feleslegesen gürcöltek.</p>
                <p class="MsoNormal">Szieberth Péter PVM </p>
                <p class="MsoNormal"> </p>
                <p class="MsoNormal"> </p>
                <div>
                  <p class="MsoNormal"> </p>
                </div>
              </div>
              <p class="MsoNormal"><br>
                _______________________________________________<br>
                Tajfutas mailing list<br>
                <a moz-do-not-send="true"
                  href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
                <a moz-do-not-send="true"
                  href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas"
                  target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a></p>
            </blockquote>
          </div>
          <p class="MsoNormal"> </p>
        </div>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
Tajfutas mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
    <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
Bence Kiácz
Office Manager
 
BCD Travel EMEA
Engedély szám: U-001091
 
Paulay Ede u. 7-9.
1061 Budapest
Hungary
Phone: + 36 1 429 9716
Fax:     + 36 1 429 9710
E-mail:  <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:bence.kiacz@bcdtravel.hu">bence.kiacz@bcdtravel.hu</a>    
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.bcdhungary.com">http://www.bcdhungary.com</a>
 
Nyitva tartási idő: Hétfő-Péntek 09:00-17:30
 
Amennyiben nyitva tartási időnkön kívül kívánja utazási dokumentumát megrendelni, kérjük hívja az ügyeleti számunkat. Ha cége még nem tagja az ügyeleti rendszerünknek, de szeretnék igénybe venni ezt a szolgáltatásunkat a jövőben, kérjük jelezzék szándékukat irodánknál, vagy a <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:reservation@bcdtravel.hu">reservation@bcdtravel.hu</a> e-mail címen normál nyitva tartási időben.
 
 
 
Opening hours: Monday-Friday 09:00-17:30
 
If you would like to order your ticket outside our opening hours please call our T24 Hotline. If your company is not registered for this service of ours yet but wishes to use it in the future please contact your BCD agent during our opening hours or send an e-mail to <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:reservation@bcdtravel.hu">reservation@bcdtravel.hu</a> 

Please consider the environment before printing this e-mail
 
This e-mail message and all attachments transmitted with it are confidential and are intended solely for the addressee(s). If the reader of this message  not the intended recipient,
you are hereby notified that any reading,  dissemination, distribution, copying, or other use of this message or its attachment(s) is strictly prohibited.
 </pre>
  </body>
</html>