<div dir="ltr"><div class="gmail_default" style="font-size:small">Sziasztok!</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Én személy szerint rossz döntésnek tartom azoknak a versenyzőknek a kizárását, akiknek hiányzott a 100-as.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">A váltón a befutópont közelében tanyáztunk, és tizenhuszon versenyzőt láttunk, aki végigdugta mindhárom dobozt, hátha. Nyilván közülük olyan is akadt, aki végül megtalálta a három állvány közül az egyiken a szúróbélyegzőt, mert végül csak nyolc olyan versenyzőt láttam az eredménylistában, akiknek hiányzik a 100-as, és ezért zárták ki.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">A versenyszabályzatban nincs egyértelmű leírás arra vonatkozóan, hogy egy ellenőrzőponton hány bójának, állványnak, doboznak ill. szúróbélyegzőnek kell lennie, de nem hiszem hogy épp a sprintváltó az a versenyforma, ahol azzal kellene fegyelmezni a "rossz dugókájú" versenyzőket, hogy megkeressék az "elrejtett" szúróbélyegzőt.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Ha ez a versenyforma tényleg arról szól, hogy minden tizedmásodperc számít, akkor egy ilyen apró hiányosságnál (keresni kellett a szúrót) lehetnénk elnézőbbek.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Egyébként van valami protokoll arra vonatkozóan, hogy nem csipogó doboz esetén mi a helyes sorrend?</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Kipróbálom a másikat, aztán a harmadikat, és aztán keresem meg a szúrót? (ez azért több mp is lehet)</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Vagy az is (inkább csak elvi) lehetőség, hogy ha nem csipogott az első doboz, akkor egyből a szúrót használom? (ha a másik két doboz sem fog csipogni, akkor ez lenne a gyorsabb, de ezt előre nem tudhatom.</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Tényleg számít minden másodperc?</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Ha igen, akkor a tiltott területek jeleinek sulykolásán kívül ezt is bele kellene égetni az agyakba!</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Sajnos épp a sprintváltón nehéz gyorsan jó döntést hozni, mert ha 15 perc múlva a harmadik futó már ki sem megy azért, mert az első futójuk diszkózott, akkor őket már utólag sem lehet rehabilitálni (pl. épp a PVM-et)</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small">Ettől függetlenül nekem nagyon tetszett a szegedi verseny, a terep, a pályák, a város, minden!</div><div class="gmail_default" style="font-size:small">kovacsp</div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div><div class="gmail_default" style="font-size:small"><br></div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2015. szeptember 15. 6:52 Szieberth Péter írta, <span dir="ltr"><<a href="mailto:szieberth@gmail.hu" target="_blank">szieberth@gmail.hu</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><u></u>
<div>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">Sziasztok!</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">Előre bocsájtom, hogy tanulságként írom meg gondolaimat Szegedi Rövidtávú kapcsán. Talán nem vagyok egyedül azzal, hogy ez a versenyforma nem igazán "jön be" nekem. Nem véletlen, hogy erős a törekvés, hogy a Nemzetek Bajnokságán (VB) is a Normáltávtól elválasszák (más évben rendeznék). Szegeden kivitelben és tartalomban is megfelelő szintet kaptunk. Ezt le kell szögezni, mert a pályák és a körítés nem kérdőjelezhető meg. Szeged csodálatosan szép város… és tele van kocsmával. A váltó viszont gyerekcipőben jár és ennek tanulságait elemezni kellene. Én első futó voltam a "hosszú szenioron", az a lökdösődés a 30 fölötti induló, akik egy vonalvezetésen voltak, ami ment a pálya 2/3-ig, elképesztő és lehangoló volt. Ha rögtön az elején a két kör külön vált volna (a fele az egyikkel majd a másikkal futott volna)… vagy több variáció, több első pontok(?). Hiába van 3 pont érintési hely(doboz) elhelyezve, ha a másik 2 helyen dugókkal közelharcot vívok! Van egy létszám, ami ebben a versenyformában egy irányban nem elengedhető. </span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">A pontok száma is "megtréfált" párunkat. Ajándékba kapott a dugókámmal kapcsolatban fogalmam sem volt, mennyi a tárolási kapacitása. Régen voltam olyan helyzetben, hogy ezzel érdemben foglalkoznom kellene. Viszont vannak olyanok akik ezt tudhatják. Nem kaptunk tájékoztatást ennek a hibának kiküszöbölésére (magyarán kidiszkozták a váltónkat). A balhét egyedül velünk nyelették le. Tudom a szabályzat, mely ezt írja:</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><strong><span style="font-size:11.0pt;font-family:Tahoma-Bold;color:black">17.3. A versenyző felelőssége</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:ArialMT;color:#4d485c">- </span><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">Egyértelmű és megfelelő sorrendben történő pontérintéséért és a célban történő kiolvasásáért a</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">versenyző a felelős;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:ArialMT;color:#4d485c">- </span><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">a pontérintést igazoló dugóka (elektronikus karton) helyes kezeléséért, annak meghibásodása</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">esetén a tartalék igazoló eszköz megfelelő alkalmazásáért a versenyző felelős;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:ArialMT;color:#4d485c">- </span><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">amennyiben a rendezőség versenyzőkartont alkalmaz a pontérintés igazolására, úgy azt a</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">versenyzőnek a célban le kell adnia.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><strong><span style="font-size:11.0pt;font-family:Tahoma-Bold;color:black">7.7. Hiányzó elektronikus pontérintés</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:ArialMT;color:#4d485c">- </span><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">Ha a versenyző pontfogása a versenyző hibájából hiányzik, akkor az eredménye nem fogadható</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">el, a versenyzőt ki kell zárni.</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">Sportident használata esetén az előző szabály azt jelenti, hogy</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:ArialMT;color:#4d485c">- </span><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">ha egy elektronikus egység nem működik (azaz nem ad visszajelzést), a versenyzőnek kötelessége</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">használni a tartalék pontérintést igazoló eszközt (pl. lyukasztó). Amennyiben a pontérintés</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">igazolása a dugókából és a tartalék lyukasztásból is hiányzik, a versenyzőt ki kell zárni.</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black"> </span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">DE azért azt is írja:</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black"> </span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><strong><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma-Bold;color:black">21.2.3. Nem értékelhető versenyző:</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><strong><span style="font-size:10.0pt;font-family:ArialMT;color:#4d485c">- </span></strong><strong><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">nem érintett minden kötelező ellenőrző pontot;</span></strong></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:ArialMT;color:#4d485c">- </span><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">a versenyt feladta;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:ArialMT;color:#4d485c">- </span><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">a versenyidőt túllépte;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:ArialMT;color:#4d485c">- </span><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">nem sorrendben érintette az ellenőrző pontokat;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:ArialMT;color:#4d485c">- </span><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">elektronikus vagy versenyzőkartonját elhagyta, vagy másra bízta;</span></p>
<p class="MsoNormal" style="text-autospace:none"><span style="font-size:10.0pt;font-family:ArialMT;color:#4d485c">- </span><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">a váltó vagy csapat, amelynek tagja volt, nem volt teljes létszámú;</span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:10.0pt;font-family:ArialMT;color:#4d485c">- </span><span style="font-size:10.0pt;font-family:Tahoma;color:black">a versenybíróság kizárta;</span></p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal">Én és mások is, érintettek minden kötelező pontot, sorrendben is, csak a ("gyors", nem olcsón vett dugóka) 29 + a célt bír bevenni. A hiányzó (30 pontunk volt) 1 érintés az utolsó pont, mely kábelen megjelent a célban a monitoron. Tehát megjelent, hogy fog(tuk)am. De nem szúrtam. Az életképtelen dolog, hogy a hangosítás üvöltése mellett halljam, hogy már nem csippant (ha megtelik nem csippan) az utolsó ponton, hogy azt figyeljem, pláne a befutóponton rövidtávú versenyen rohanásában az elmaradt fényjelzést.</p>
<p class="MsoNormal">Úgy gondolom hibázott:</p>
<p class="MsoNormal">- a pályakitűző aki ezzel a lehetőséggel (hogy vannak olyan dugókák amik nem bírnak 30 pontot) nem számolt </p>
<p class="MsoNormal">- a rendezőség, akikben szintén a pályakitűző hibáját elkövetve fel sem merült a tájékoztatás. Emlékeimben van egy OB a Mátrában (?), ahol a rajtban minden érintett kategóriában kicserélték a dugókákat olyanra (akinek kellett), ami többet tud tárolni!</p>
<p class="MsoNormal">- hibázott az MTFSZ által küldött ellenőr (L.Áron) aki erre a rendezéstechnikai hibalehetőségre nem hívta fel a rendezőség figyelmét, de kizárt mindenkit.</p>
<p class="MsoNormal">- és elsősorban én(mi) akik nem tudtuk, vagy nem figyeltük oda arra,hogy 30 pont lesz. Nem vagyunk tisztában a dugókánk paramétereivel. Nem kerestük meg az utolsó ponton az <span> </span>egyetlen szúrót, ami 20 cm volt a földtől. Nem figyeltük a hangos mellett a csippanást és fényjelzést, majd komótosan bevánszorogtunk volna a váltásra. A szabályzatot azért fogalmazták meg így, mert számtalan reklamáció volt, hogy fogott vagy sem valaki egy pontot. Képtelenség lenne ellenőrizni, hogy egy távoli pont esetén rögzítette vagy sem a doboz a versenyző adatait. És addig áll az eredmény hirdetés! <span> </span>De ebben a konkrét esetben a befutópont a célba be volt kábelezve, egy kis rugalmasság jó jött volna.</p>
<p class="MsoNormal">Mint versenyző és ellenőrző bíró is tanultam az esetből, csak a csapattársaimat sajnálom, hogy feleslegesen gürcöltek.</p>
<p class="MsoNormal">Szieberth Péter PVM </p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<p class="MsoNormal"> </p>
<div> </div>
</div>
<br>_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" rel="noreferrer" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
<br></blockquote></div><br></div>