<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2"><meta name=Generator content="Microsoft Word 14 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Tahoma;
        panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:12.0pt;
        font-family:"Times New Roman","serif";}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:purple;
        text-decoration:underline;}
span.E-mailStlus17
        {mso-style-type:personal-reply;
        font-family:"Times New Roman","serif";
        color:#1F497D;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        font-family:"Calibri","sans-serif";
        mso-fareast-language:EN-US;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]--></head><body lang=HU link=blue vlink=purple><div class=WordSection1><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'>Kedves Sporttársak,<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'>Mets Miki véleményét a négy kitűnően rendezett versenynapról osztom.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'>Az  urak  első futását  magam is érvényesnek ítélem, de a második behatolásukat a terepre semmiképp nem értem mi motiválta.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'>A korukból adódóan, és a negyedik nap után,  nem tudom  elképzelni azt, hogy  fékezhetetlen mozgásigényük lett volna.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'>De lehet, hogy nem vagyunk egyformák. Nekem, s akikkel beszéltem épp elég volt a négy verseny nyújtotta élmény.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'>Az újból kimenetelt a terepre nem a humanitás kell, hogy eldöntse a jövőben sem, hanem az, hogy a zajló versenyt ismeretekkel rendelkező személyek mozgása ne  befolyásolhassa.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'>Ennek megítélését a dugóka kereséstől és a parkolástól függetlenül kell megítélni a fenti alapvetés szerint.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'>üdvözlettel,<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'>Fifi<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US'>Honfi Gábor<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US'>.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US'>Tel.: 06-36/312-701<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US'>Mobil: 06-30/4711-593<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US'><a href="mailto:honfi.gabor@szuperinfo.hu">honfi.gabor@szuperinfo.hu</a><o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US'><a href="http://www.szuperinfo.hu/">www.szuperinfo.hu</a><o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'>From:</span></b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'> tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu [mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu] <b>On Behalf Of </b>miklos mets<br><b>Sent:</b> Sunday, October 26, 2014 10:02 PM<br><b>To:</b> Gerzsényi Zsolt<br><b>Cc:</b> tájfutó lista<br><b>Subject:</b> Re: [Tajfutas] OEVB óvások - hosszabb<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div><p class=MsoNormal>Zsolt!<o:p></o:p></p><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Nem vagyunk egyformák.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Én a két csapat kizárását mondjuk tudomásul venném, de én is kiengedtem volna, ha akar menni , de az első futók eredményét mindenképp érvényesnek tartom, mert hát ugye akkor még semmi szabálytalanság nem áll fent. :-)<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>És bizony vannak pillanatok, amikor az embernek "muszáj" óvni, mert bal lábbal kelt fel, vagy összeveszett kedvesével, de nem hiszem, hogy egy igazi tájfutó örömmel óv.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Jó négy nap volt, kösz a sok munkát, a mai versenyt különösen élveztem, lehetett kicsit tájékozódni <o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>MM<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal> <o:p></o:p></p></div></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div><p class=MsoNormal>2014. október 26. 21:33 Gerzsényi Zsolt írta, <<a href="mailto:zsolt@gerzsenyi.hu" target="_blank">zsolt@gerzsenyi.hu</a>>:<o:p></o:p></p><div><p class=MsoNormal>Üdv Mindenkinek!<o:p></o:p></p><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Sajnos a mai versenyen minden igyekezetünk ellenére két óvás is érkezett. <o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Az egyikről már szó esett az eredményhirdetés előtt. Ezt a Tabáni Spartacus adta be, mivel az egyik befutó versenyző a térképlevételnél elszakította a következő versenyző térképét, melyről a szimból egy része, és két ellenőrző pont hiányzott.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>A váltásnál a befutó versenyző a hiányos térképet jelezte társának, igaz, ő azt hitte, hogy csak a szimból egy része hiányzik a térképről. Sajnos a pálya közben derült ki, hogy ennél több is hiányzott a térképből. A beadott óvást az ellenőrző bíró elutasította, mivel a versenyzők annak tudatában hajtották végre a váltást, hogy hiányos a versenytérkép. Egyben felhívta a rendezők figyelmét, hogy az esetből vonják le a megfelelő következtetéseket, hogy a későbbiekben az ilyen problémák kiküszöbölhetők legyenek. <o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Részünkről ezt meg is tettük/tesszük, és a következő ilyen jellegű versenynél jobban meg fogjuk vizsgálni, hogy az egyre jobban elterjedő pretex papír mennyire bírja az ilyen jellegű terhelést, milyen rögzítési módot alkalmazzunk, ami a verseny közben változó időjárási körülményeknek is ellenáll, másrészt az ilyen jellegű hibák száma is nullára csökkenthető. Az eddigi váltó versenyeinken még hagyományos papír térképeket alkalmaztunk fólia védelemmel ellátva, ami sokkal nagyobb igénybevételnek áll ellen, mint a pretex papír, így ilyen jellegű tapasztalatokkal sajnos nem rendelkeztünk. A két váltó verseny alatt összességében nem nagy számban fordult elő ilyen eset, de természetesen minket is bánt, hogy ilyen problémák árnyékolják be a verseny sikerességét a befektetett sok munka ellenére.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>A másik óvásról még nem volt szó, de erről is mindenképpen szólni szeretnék. Történt, hogy az elmúlt napok eseményei - sérülések és egyéb problémák miatt - az F230-as kategóriában két egyesület sem tudta kiállítani az előre benevezett váltóját, és csak egy-egy versenyzőjük maradt a 4 főből. Ezek a versenyzők - Fey Sándor (HSP) és Hunyadi Károly (PSE) - befutásuk után megkérdeztek engem, mint a versenybíróság elnökét, hogy mivel nincs több váltótársuk, kimehetnek-e a második futó helyett is lefutni a pályát. Én ezt jóhiszeműen engedélyeztem is nekik, mivel nem tételeztem fel róluk, hogy bármi sportszerűtlen dolgot szeretnének ezzel végrehajtani. Ez a tény azonban néhány sporttársukat mélységesen felháborította, akik közül Blum László (SZU) egy óvásban ezt nyomatékosította is. Az óvást az ellenőrző bíró elfogadta, a két érintett csapatot kizárta a versenyből - bár érvényes eredményük amúgy sem lett volna. <o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>És innentől egy kis személyes kiegészítés: Blum László az óvás elfogadásának nagyon örült, és ezt a tényt többeknek újságolta. De persze az a tény már nem késztette óvásra, mikor a saját váltótársát engedtem ki a versenytérképpel a terepre, hogy megkereshesse az elhagyott dugókáját - ami sajnos nem lett meg. Pedig véleményem szerint a két eset között az Ő értelmezése szerint - mármint, hogy egy befutott versenyző a verseny ideje alatt ne menjen ki még egyszer a terepre - nincs különbség. Ő a szabályzatra hivatkozott. De kérdem én, ha Ő ennyire a szabályzat és az előírások szelleme szerint versenyez, akkor azt minek kellene értékelnünk, hogy az autójával - bizonyítottan, több más versenytársával együtt - olyan helyen parkolt, ahol a rendezőség a versenyzők számára versenyértesítőben megtiltotta a parkolást? A szabályzat azt is előírja, hogy a versenyzők kötelesek a versenybíróság utasításait betartani. Amikor erre rákérdeztünk, akkor azt mondta, hogy nem Ő vezetett, és nem tudja, hol szállt ki a kocsiból, sőt később úgy nyilatkozott, hogy vonattal érkezett...<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Én mindhárom kiengedett versenyző esetében még véletlenül sem feltételezem, hogy bármi sportszerűtlen cselekedetet akartak volna végrehajtani. Ha ilyet szerettek volna csinálni, biztosan nem ilyen látványosan, mindenki szeme láttára teszik. Én tanultam az esetből, sajnos nem lehet az ember humánus, csak a szabályzat szerint kell mindent csinálni, és a következő versenyen, ha ilyen pozícióban leszek, így is fogok tenni. És akkor majd kizárom azon csapatokat, akiknek a kocsija a tiltott területen parkolt, elutasítom az összes, a szabályzat által előírt határidő után leadott nevezést, módosítás, kizárom azokat a váltókat, akik összecserélték a rajszámukat, rossz dugóka számot adtak le, esetleg nem a megadott ember futott az adott váltópozícióban - a két váltóversenyen elég nagy számú váltó járt volna pórul. De biztos, hogy ezt akarjuk? Most nem tettük ezt - pedig a szabályzatra hivatkozva megtehettük volna - , hanem annak érdekében, hogy mindenki jó hangulatban távozhasson a versenyről, ezeket a helyzeteket kezeltük. Ugyanolyan humánus megfontolásból, amiért a három versenyzőt kiengedtem a terepre.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>És az óvás analógiájára: nyílt kategóriákat se rendezzük a bajnokságokon, mert ott aztán tényleg kontrollálhatatlan, hogy ki mit csinál a terepen a kezében lévő versenytérképpel.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Mindezektől függetlenül köszönjük, hogy ilyen nagy számban vettetek részt a bajnokságokon, reméljük azért összességében kellemes élményekkel gazdagodtatok, és sok szeretettel, a szabályzat előírásait betartva - de azért továbbra is némi humánumot is belecsempészve - várunk mindenkit a jövő évi versenyeinken, a Borsod Kupán, a Herman váltón, a jövőre is általunk rendezett OCSB-n, a pontbegyűjtő CSB-n, valamint a megyei versenyeken.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Üdv:<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>G.Zs.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>    <o:p></o:p></p></div></div><p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'><br>_______________________________________________<br>Tajfutas mailing list<br><a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br><a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><o:p></o:p></p></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div></div></body></html>