<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #800000">
<DIV>Szia Zsolt!</DIV>
<DIV>Kedves Mindenki!</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Szerintem egy nagyon jól megrendezett OB hétvégén vettünk részt.</DIV>
<DIV>Kezdve az Éjszakai OB-val, folytatva a rendkívül rossz időjárás ellenére 
szuperül megrendezett Sprint Váltó OB-val.</DIV>
<DIV>Megkoronázva a tegnapi OCSB-vel és a mai EVOB-vel, mindkettő terepe igazi 
csemege volt.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Aki nem tudja értékelni ennek nagyszerűségét, azt csak sajnálni 
lehet.</DIV>
<DIV>További hasonló jó versenyeket kívánok mindenkinek!</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Ne szegje kedveteket néhány óvás! </DIV>
<DIV>A magam részéről remélem, továbbra is a “humánus” oldal kerekedik felül 
bennetek.</DIV>
<DIV>Hiszen ez a lényege ennek az egésznek...</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Üdvözlettel</DIV>
<DIV>Kovács Gábor</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=zsolt@gerzsenyi.hu 
href="mailto:zsolt@gerzsenyi.hu">Gerzsényi Zsolt</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Sunday, October 26, 2014 9:33 PM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=tajfutas@lazarus.elte.hu 
href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu">tajfutas@lazarus.elte.hu</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> [Tajfutas] OEVB óvások - hosszabb</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV dir=ltr>Üdv Mindenkinek! 
<DIV> </DIV>
<DIV>Sajnos a mai versenyen minden igyekezetünk ellenére két óvás is érkezett. 
</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Az egyikről már szó esett az eredményhirdetés előtt. Ezt a Tabáni Spartacus 
adta be, mivel az egyik befutó versenyző a térképlevételnél elszakította a 
következő versenyző térképét, melyről a szimból egy része, és két ellenőrző pont 
hiányzott.</DIV>
<DIV>A váltásnál a befutó versenyző a hiányos térképet jelezte társának, igaz, ő 
azt hitte, hogy csak a szimból egy része hiányzik a térképről. Sajnos a pálya 
közben derült ki, hogy ennél több is hiányzott a térképből. A beadott óvást az 
ellenőrző bíró elutasította, mivel a versenyzők annak tudatában hajtották végre 
a váltást, hogy hiányos a versenytérkép. Egyben felhívta a rendezők figyelmét, 
hogy az esetből vonják le a megfelelő következtetéseket, hogy a későbbiekben az 
ilyen problémák kiküszöbölhetők legyenek. </DIV>
<DIV>Részünkről ezt meg is tettük/tesszük, és a következő ilyen jellegű 
versenynél jobban meg fogjuk vizsgálni, hogy az egyre jobban elterjedő pretex 
papír mennyire bírja az ilyen jellegű terhelést, milyen rögzítési módot 
alkalmazzunk, ami a verseny közben változó időjárási körülményeknek is ellenáll, 
másrészt az ilyen jellegű hibák száma is nullára csökkenthető. Az eddigi váltó 
versenyeinken még hagyományos papír térképeket alkalmaztunk fólia védelemmel 
ellátva, ami sokkal nagyobb igénybevételnek áll ellen, mint a pretex papír, így 
ilyen jellegű tapasztalatokkal sajnos nem rendelkeztünk. A két váltó verseny 
alatt összességében nem nagy számban fordult elő ilyen eset, de természetesen 
minket is bánt, hogy ilyen problémák árnyékolják be a verseny sikerességét a 
befektetett sok munka ellenére.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>A másik óvásról még nem volt szó, de erről is mindenképpen szólni 
szeretnék. Történt, hogy az elmúlt napok eseményei - sérülések és egyéb 
problémák miatt - az F230-as kategóriában két egyesület sem tudta kiállítani az 
előre benevezett váltóját, és csak egy-egy versenyzőjük maradt a 4 főből. Ezek a 
versenyzők - Fey Sándor (HSP) és Hunyadi Károly (PSE) - befutásuk után 
megkérdeztek engem, mint a versenybíróság elnökét, hogy mivel nincs több 
váltótársuk, kimehetnek-e a második futó helyett is lefutni a pályát. Én ezt 
jóhiszeműen engedélyeztem is nekik, mivel nem tételeztem fel róluk, hogy bármi 
sportszerűtlen dolgot szeretnének ezzel végrehajtani. Ez a tény azonban néhány 
sporttársukat mélységesen felháborította, akik közül Blum László (SZU) egy 
óvásban ezt nyomatékosította is. Az óvást az ellenőrző bíró elfogadta, a két 
érintett csapatot kizárta a versenyből - bár érvényes eredményük amúgy sem lett 
volna. </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>És innentől egy kis személyes kiegészítés: Blum László az óvás 
elfogadásának nagyon örült, és ezt a tényt többeknek újságolta. De persze az a 
tény már nem késztette óvásra, mikor a saját váltótársát engedtem ki a 
versenytérképpel a terepre, hogy megkereshesse az elhagyott dugókáját - ami 
sajnos nem lett meg. Pedig véleményem szerint a két eset között az Ő értelmezése 
szerint - mármint, hogy egy befutott versenyző a verseny ideje alatt ne menjen 
ki még egyszer a terepre - nincs különbség. Ő a szabályzatra hivatkozott. De 
kérdem én, ha Ő ennyire a szabályzat és az előírások szelleme szerint versenyez, 
akkor azt minek kellene értékelnünk, hogy az autójával - bizonyítottan, több más 
versenytársával együtt - olyan helyen parkolt, ahol a rendezőség a versenyzők 
számára versenyértesítőben megtiltotta a parkolást? A szabályzat azt is előírja, 
hogy a versenyzők kötelesek a versenybíróság utasításait betartani. Amikor erre 
rákérdeztünk, akkor azt mondta, hogy nem Ő vezetett, és nem tudja, hol szállt ki 
a kocsiból, sőt később úgy nyilatkozott, hogy vonattal érkezett...</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Én mindhárom kiengedett versenyző esetében még véletlenül sem feltételezem, 
hogy bármi sportszerűtlen cselekedetet akartak volna végrehajtani. Ha ilyet 
szerettek volna csinálni, biztosan nem ilyen látványosan, mindenki szeme láttára 
teszik. Én tanultam az esetből, sajnos nem lehet az ember humánus, csak a 
szabályzat szerint kell mindent csinálni, és a következő versenyen, ha ilyen 
pozícióban leszek, így is fogok tenni. És akkor majd kizárom azon csapatokat, 
akiknek a kocsija a tiltott területen parkolt, elutasítom az összes, a 
szabályzat által előírt határidő után leadott nevezést, módosítás, kizárom 
azokat a váltókat, akik összecserélték a rajszámukat, rossz dugóka számot adtak 
le, esetleg nem a megadott ember futott az adott váltópozícióban - a két 
váltóversenyen elég nagy számú váltó járt volna pórul. De biztos, hogy ezt 
akarjuk? Most nem tettük ezt - pedig a szabályzatra hivatkozva megtehettük volna 
- , hanem annak érdekében, hogy mindenki jó hangulatban távozhasson a 
versenyről, ezeket a helyzeteket kezeltük. Ugyanolyan humánus megfontolásból, 
amiért a három versenyzőt kiengedtem a terepre.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>És az óvás analógiájára: nyílt kategóriákat se rendezzük a bajnokságokon, 
mert ott aztán tényleg kontrollálhatatlan, hogy ki mit csinál a terepen a 
kezében lévő versenytérképpel.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Mindezektől függetlenül köszönjük, hogy ilyen nagy számban vettetek részt a 
bajnokságokon, reméljük azért összességében kellemes élményekkel gazdagodtatok, 
és sok szeretettel, a szabályzat előírásait betartva - de azért továbbra is némi 
humánumot is belecsempészve - várunk mindenkit a jövő évi versenyeinken, a 
Borsod Kupán, a Herman váltón, a jövőre is általunk rendezett OCSB-n, a 
pontbegyűjtő CSB-n, valamint a megyei versenyeken.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Üdv:</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>G.Zs.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>    </DIV></DIV>
<P>
<HR>
_______________________________________________<BR>Tajfutas mailing 
list<BR>Tajfutas@lazarus.elte.hu<BR>http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas<BR></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>