<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #800000">
<DIV>Szia Zsolt!</DIV>
<DIV>Kedves Mindenki!</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Szerintem egy nagyon jól megrendezett OB hétvégén vettünk részt.</DIV>
<DIV>Kezdve az Éjszakai OB-val, folytatva a rendkívül rossz időjárás ellenére
szuperül megrendezett Sprint Váltó OB-val.</DIV>
<DIV>Megkoronázva a tegnapi OCSB-vel és a mai EVOB-vel, mindkettő terepe igazi
csemege volt.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Aki nem tudja értékelni ennek nagyszerűségét, azt csak sajnálni
lehet.</DIV>
<DIV>További hasonló jó versenyeket kívánok mindenkinek!</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Ne szegje kedveteket néhány óvás! </DIV>
<DIV>A magam részéről remélem, továbbra is a “humánus” oldal kerekedik felül
bennetek.</DIV>
<DIV>Hiszen ez a lényege ennek az egésznek...</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Üdvözlettel</DIV>
<DIV>Kovács Gábor</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=zsolt@gerzsenyi.hu
href="mailto:zsolt@gerzsenyi.hu">Gerzsényi Zsolt</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Sunday, October 26, 2014 9:33 PM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=tajfutas@lazarus.elte.hu
href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu">tajfutas@lazarus.elte.hu</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> [Tajfutas] OEVB óvások - hosszabb</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV dir=ltr>Üdv Mindenkinek!
<DIV> </DIV>
<DIV>Sajnos a mai versenyen minden igyekezetünk ellenére két óvás is érkezett.
</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Az egyikről már szó esett az eredményhirdetés előtt. Ezt a Tabáni Spartacus
adta be, mivel az egyik befutó versenyző a térképlevételnél elszakította a
következő versenyző térképét, melyről a szimból egy része, és két ellenőrző pont
hiányzott.</DIV>
<DIV>A váltásnál a befutó versenyző a hiányos térképet jelezte társának, igaz, ő
azt hitte, hogy csak a szimból egy része hiányzik a térképről. Sajnos a pálya
közben derült ki, hogy ennél több is hiányzott a térképből. A beadott óvást az
ellenőrző bíró elutasította, mivel a versenyzők annak tudatában hajtották végre
a váltást, hogy hiányos a versenytérkép. Egyben felhívta a rendezők figyelmét,
hogy az esetből vonják le a megfelelő következtetéseket, hogy a későbbiekben az
ilyen problémák kiküszöbölhetők legyenek. </DIV>
<DIV>Részünkről ezt meg is tettük/tesszük, és a következő ilyen jellegű
versenynél jobban meg fogjuk vizsgálni, hogy az egyre jobban elterjedő pretex
papír mennyire bírja az ilyen jellegű terhelést, milyen rögzítési módot
alkalmazzunk, ami a verseny közben változó időjárási körülményeknek is ellenáll,
másrészt az ilyen jellegű hibák száma is nullára csökkenthető. Az eddigi váltó
versenyeinken még hagyományos papír térképeket alkalmaztunk fólia védelemmel
ellátva, ami sokkal nagyobb igénybevételnek áll ellen, mint a pretex papír, így
ilyen jellegű tapasztalatokkal sajnos nem rendelkeztünk. A két váltó verseny
alatt összességében nem nagy számban fordult elő ilyen eset, de természetesen
minket is bánt, hogy ilyen problémák árnyékolják be a verseny sikerességét a
befektetett sok munka ellenére.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>A másik óvásról még nem volt szó, de erről is mindenképpen szólni
szeretnék. Történt, hogy az elmúlt napok eseményei - sérülések és egyéb
problémák miatt - az F230-as kategóriában két egyesület sem tudta kiállítani az
előre benevezett váltóját, és csak egy-egy versenyzőjük maradt a 4 főből. Ezek a
versenyzők - Fey Sándor (HSP) és Hunyadi Károly (PSE) - befutásuk után
megkérdeztek engem, mint a versenybíróság elnökét, hogy mivel nincs több
váltótársuk, kimehetnek-e a második futó helyett is lefutni a pályát. Én ezt
jóhiszeműen engedélyeztem is nekik, mivel nem tételeztem fel róluk, hogy bármi
sportszerűtlen dolgot szeretnének ezzel végrehajtani. Ez a tény azonban néhány
sporttársukat mélységesen felháborította, akik közül Blum László (SZU) egy
óvásban ezt nyomatékosította is. Az óvást az ellenőrző bíró elfogadta, a két
érintett csapatot kizárta a versenyből - bár érvényes eredményük amúgy sem lett
volna. </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>És innentől egy kis személyes kiegészítés: Blum László az óvás
elfogadásának nagyon örült, és ezt a tényt többeknek újságolta. De persze az a
tény már nem késztette óvásra, mikor a saját váltótársát engedtem ki a
versenytérképpel a terepre, hogy megkereshesse az elhagyott dugókáját - ami
sajnos nem lett meg. Pedig véleményem szerint a két eset között az Ő értelmezése
szerint - mármint, hogy egy befutott versenyző a verseny ideje alatt ne menjen
ki még egyszer a terepre - nincs különbség. Ő a szabályzatra hivatkozott. De
kérdem én, ha Ő ennyire a szabályzat és az előírások szelleme szerint versenyez,
akkor azt minek kellene értékelnünk, hogy az autójával - bizonyítottan, több más
versenytársával együtt - olyan helyen parkolt, ahol a rendezőség a versenyzők
számára versenyértesítőben megtiltotta a parkolást? A szabályzat azt is előírja,
hogy a versenyzők kötelesek a versenybíróság utasításait betartani. Amikor erre
rákérdeztünk, akkor azt mondta, hogy nem Ő vezetett, és nem tudja, hol szállt ki
a kocsiból, sőt később úgy nyilatkozott, hogy vonattal érkezett...</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Én mindhárom kiengedett versenyző esetében még véletlenül sem feltételezem,
hogy bármi sportszerűtlen cselekedetet akartak volna végrehajtani. Ha ilyet
szerettek volna csinálni, biztosan nem ilyen látványosan, mindenki szeme láttára
teszik. Én tanultam az esetből, sajnos nem lehet az ember humánus, csak a
szabályzat szerint kell mindent csinálni, és a következő versenyen, ha ilyen
pozícióban leszek, így is fogok tenni. És akkor majd kizárom azon csapatokat,
akiknek a kocsija a tiltott területen parkolt, elutasítom az összes, a
szabályzat által előírt határidő után leadott nevezést, módosítás, kizárom
azokat a váltókat, akik összecserélték a rajszámukat, rossz dugóka számot adtak
le, esetleg nem a megadott ember futott az adott váltópozícióban - a két
váltóversenyen elég nagy számú váltó járt volna pórul. De biztos, hogy ezt
akarjuk? Most nem tettük ezt - pedig a szabályzatra hivatkozva megtehettük volna
- , hanem annak érdekében, hogy mindenki jó hangulatban távozhasson a
versenyről, ezeket a helyzeteket kezeltük. Ugyanolyan humánus megfontolásból,
amiért a három versenyzőt kiengedtem a terepre.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>És az óvás analógiájára: nyílt kategóriákat se rendezzük a bajnokságokon,
mert ott aztán tényleg kontrollálhatatlan, hogy ki mit csinál a terepen a
kezében lévő versenytérképpel.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Mindezektől függetlenül köszönjük, hogy ilyen nagy számban vettetek részt a
bajnokságokon, reméljük azért összességében kellemes élményekkel gazdagodtatok,
és sok szeretettel, a szabályzat előírásait betartva - de azért továbbra is némi
humánumot is belecsempészve - várunk mindenkit a jövő évi versenyeinken, a
Borsod Kupán, a Herman váltón, a jövőre is általunk rendezett OCSB-n, a
pontbegyűjtő CSB-n, valamint a megyei versenyeken.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Üdv:</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>G.Zs.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<P>
<HR>
_______________________________________________<BR>Tajfutas mailing
list<BR>Tajfutas@lazarus.elte.hu<BR>http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas<BR></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>