<div dir="ltr"><div>Sziasztok!</div><div><br></div><div>Kiszámítottam a HK 1-4. napján szerzett rangsorpontokat, csak erre az egy kategóriára, a mellékelt táblázatban az utolsó oszlopba írtam a számításom szerint járó rangsorpontokat. Természetesen ez nem hivatalos. Az 5. napon véletlenül kihagytam egy ellenőrző pontot, ezért annak eredményével nem foglalkoztam. Ahol valaki történetesen csak 0 rangsorpontot tudott elérni, az ilyen eredményeket kivettem a táblázatból. Ezenkívül a svéd és 2 magyar résztvevőnek tudomásom szerint nincs érvényes versenyengedélye, ők emiatt maradtak ki a számításból, és emiatt nem is kaphattak rangsorpontot.</div>
<div><br></div><div>Viszont az 1. napi rangsorpontos eredményhez Muszély György eredményét az összetett eredményből átvettem, mivel a napi eredményből valamilyen ok miatt kimaradt - feltételezhetően tévedésből. MGy eredményét a Tm-be is beszámítottam.</div>
<div><br></div><div>Az 1., 2,, és 4. nap tehát több, látszólag igen jó rangsorpontot futottunk, 60-70 közötti pontokat, sőt a 4. nap Jelinek kicsivel 75 fölöttit. De ne áltassuk magunkat, hogy ilyen jók vagyunk, mert a 3. napra felborult a megszokott rangsorpontos számítás.</div>
<div><br></div><div>Az erre (vagyis a 3. napra) vonatkozó számítást szándékosan hagytam a táblázat végére. Ezen a napon az F45Br kategória velünk azonos pályán futott, ezért a rangsorpontokat a szabályzat szerint e két kategóriára összevontan kell számítani. A 3 ponthozó olyan gyors futók, mint Szebeli István, Pataki Gábor és Domán Gábor, bár az utóbbi ezen a futamon nem volt a legjobb formájában, a legjobb idők 24:13, 24:58 és 26:21. A 3. legjobb időt futott Győri Lajosnak nincs érvényes versenyengedélye az adatbázis szerint. Ezek alapján a Pm nagyon jó lett (az első 3 napi 35,507 helyett 18,513), de természetesen a Tm is jobb (35 helyett 25 perc - kerekítve). Az Fa pedig az F45-ös kategóriákra érvényes Fa=60, nem pedig 35, mint a többi napon, ahol nem futottunk más szenior férfi kategóriával azonos pályán. Mindez együtt az F70-esek számára nagyon kedvezőtlenül módosította a rangsorpontos eredményeket a 3. napra.</div>
<div><br></div><div>Sajnos, be kell azonban látnunk, hogy a HK 3. napi futamában elért rangsorpontjaink vannak a reális tartományban. A rangsoroló versenyek többségében, amikor nincs összevont értékelés, az utóbbi években kapott F70-es rangsorpontok (és az ehhez közeli más kategóriák versenyzőinek a rangsorpontjai) már régóta túl szépek ahhoz, amit ebben a korban reálisan el lehet érni.</div>
<div><br></div><div>Ám nehogy bárkinek elmenjen a kedve emiatt, nyugodjunk meg, hogy nem a rangsorpontok a fontosak. Büszkék lehetünk, hogy egy sorozatverseny ilyen nehéz pályáin végig tudjuk küzdeni magunkat jó vagy esetleg kevésbé jó eredménnyel.</div>
<div><br></div><div><div>Sokat gondolkodtam azon, hogyan lehetne a különböző szenior kategóriák rangsorpont számítását közös nevezőre hozni, és arra a következtetésre jutottam, hogy sehogy nem lehet. Abban az egy esetben lehetnének csak reálisan összemérhetőek a különböző kategóriákban szerzett rangsorpontok, ha valamennyi szenior kategória ugyanazon a pályán futna. Ez pedig több okból is kivitelezhetetlen. Kivételesen néha előfordulhat, pl. a 3x3-as rendszerű váltók esetén, hogy mindenki ugyanazt futja, csak esetleg az átmenetek más sorrendjében. Azt nyilván nem szabad kikötni, hogy csak ilyen versenyek számítsanak bele a szenior rangsorok számításába. Egyszer Salgótarjánban lefutottam egy ilyen váltóverseny pályáit, és természetesen ott is az átlagosan megszokottnál jóval kisebb rangsorpontot értem el.</div>
</div><div><br></div><div>Üdv:</div><div>Kéri Gerzson</div></div>