<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=iso-8859-2" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.23543">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Szia Péter</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Számos kérdésedre Zetor előadásában lévő oldal
választ ad:</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>"Hogyan lehetne a magyar helyesbítők szemléletét
egységesíteni? <BR> El kell olvasni a jelkulcso(ka)t és a szabályzatokat és be
kell tartani és tartatni (ez az IOF versenyek szintjén is feladat). <BR> Meg
kéne tanulni nem csak helyi (klub, megyei vagy országos) szinten gondolkodni.
Persze maradhatunk ezen a szinten, de akkor ne várjunk nagyobb eredményeket
nemzetközi szinten sem. <BR> Nem kell semmit kitalálni, felfedezni, a sportág
szabályai minden tekintetben le vannak fektetve, nemzetközi szinten
elfogadottak. <BR> Nem térképésznek kell ahhoz lenni, hogy valaki jó tájfutó
térképet készítsen, a térképész szaktudás – zömmel – már benne van a
jelkulcsban, de meg kell tanulni az elit versenyző szemével látni a terepet (nem
a 60 éves szenior szemével)."</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>A végső kérdésedre az én válaszom, hogy a
sportágunkat űzőknek. </FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Így, ha egy sprint térképen valami úgy van
ábrázolva, hogy azon nem szabad leugorni, akkor ezt a "titánoknak" is be kell
tartaniuk (a vétkest, nem jogászok hanem versenybírók fogják elmarasztalni,
kizárni a versenyből - ez Imrének szóló válasz)</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Üdv,</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>HN
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Ui: Mivel az előadás vége előtt eljöttem, ezért nem
tudom, hogy szóba került el az OCAD állományok sorsa,
felhasználhatósága?</FONT></DIV></FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
<DIV
style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=kovacsp969@gmail.com href="mailto:kovacsp969@gmail.com">péter
kovács</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=tajfutas@lazarus.elte.hu
href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu">tájfutó levlista</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Tuesday, January 14, 2014 10:48
AM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> [Tajfutas] térképhelyesbítő
fórum (nagyon hosszú!)</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV dir=ltr>
<DIV class=gmail_quote>
<DIV dir=ltr>
<DIV>Sziasztok!<BR></DIV>
<DIV>Én ott voltam a fórumon, és sok mindenről esett szó.</DIV>
<DIV>És még több dologról nem, vagy csak magunk között, a szünetekben.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Igazából jó lett volna a teljes elhangzott anyagot rögzíteni, mert így a
távol maradt érdeklődők sajnos csak egy kis szeletet láthatnak belőle, és
lassan a mi agyunkból is törlődik a java.</DIV>
<DIV>Persze képernyőn végighallgatni/nézni egy többórás előadásfolyamot elég
reménytelen dolog, leírni, megszerkeszteni meg még inkább, pedig úgy lenne az
igazi.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>A témával nyilván tartalmasan megtölthető lenne egy tíznapos kurzus is,
elegendő, ha csak a helyesbítői szemlélet egységesítésére gondolunk, amit egy
terem falai között nem is nagyon lehet bemutatni, ahhoz "gyakorlati
foglalkozások" kellenének, szerte az országban, különböző jellegű
terepeken.</DIV>
<DIV>(nem is beszélve arról, hogy az így egységesített látásmód érvényes-e a
szomszéd országban, vagy a Föld túloldalán)</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Az egyes terepek sajátosságairól sem beszéltünk, arról, hogy pl. az egyik
terepen sok a szikla (és mivel esetleg csak ezektől lesz "technikás" az adott
terep, ezért túlhangsúlyozzuk, túlrészletezzük az ábrázolásukat, de ugyanez
előfordulhat a jellegfával (Hollókő), gödörrel (Gödörállás), metsződésekkel
(őrségi terepek), bozótfoltokkal (Bócsa) is. Lehet, hogy a jicini térképek is
túlrajzoltak?</DIV>
<DIV>Én sem vagyok következetes: Lehet, hogy csak személyes fogyatékosság, de
én esetenként könnyebben tudom értelmezni az egyvonalas esetleg a kétvonalas
metsződés jelével kirajzolt árokrendszereket, holott ezt az ábrázolási módot
kezdik teljesen kiszorítani a kanyargó szintvonalak.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Kérdés, hogy szabad-e a helyesbítőnek kiemelnie a terep
jellegzetességeit, ill. szabad-e "túlhelyesbítenie azt?</DIV>
<DIV>Vagy ha a hazai terepeink jelentős része olyan "buta", hogy csak ilyen
túlhelyesbítéssel lehet technikásítani, akkor inkább üres, részletszegény
térképlapokat adjunk-e (és fosszuk meg a hazai versenyzőket a precíziós
tájékozódástól), vagy eltérhetünk-e az IOF jelkulcstól?</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Kérdés, hogy szabad-e (az IOF-nek) minden terepre ráhúznia ugyanazt a
jelkulcsot?</DIV>
<DIV>Tényleg alkalmas ugyanaz a jelkulcs egy kongói őserdőben, mint a
sarkkörön túl, vagy a kiskunsági buckákon?</DIV>
<DIV>Az én saját véleményem szerint nem lenne baj, ha a jelkulcs bizonyos
szabadságot adna a javítónak, hiszen a terepen derül ki igazán, hogy ott mik a
fő jellegzetességek, mi a terep erőssége.</DIV>
<DIV>Bár az IOF nem is várja el mindenütt a jelkulcs 100%-os betartását, csak
a világversenyeken.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Az is kérdés, hogy mi a helyes méretarány mondjuk egy erdei terep
ábrázolásánál? (IOF megfelelőség tekintetében)</DIV>
<DIV>Ez valójában teljesen rossz kérdés, mert a mai szabályozás szerint
egyértelműen az 1:15 000-es.</DIV>
<DIV>Egészen pontosan nem is létezhet más lehetőség, hiszen a szabályok
szerint 1:10e méretarány csak a térkép mechanikus felnagyításával jöhet létre,
tehát 15e méretarányra kell javítanunk.</DIV>
<DIV>Valóban, középtávú és váltóversenyeknél használható a 10e méretarány, de
csak a mechanikus nagyítással előállított.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Eretnek kérdés: Biztos, hogy aktuális még az 1:15e méretarány?</DIV>
<DIV>Csak az itthoni helyzetről:</DIV>
<DIV>Színes tájfutó térkép 1963-ban jelent meg először, kb. így alakult azóta
az adott években használt domináns méretarán :</DIV>
<DIV><FONT color=#000000>1963 - 1970: 1:25 000 (8 év)</FONT></DIV>
<DIV><FONT color=#000000><FONT color=#000000>1971 - 1980/</FONT>8</FONT>1:
1:20 000 (10-11 év)</DIV>
<DIV>1981-től 1:15 000 (33 év)</DIV>
<DIV>1981-től azért nem bontom tovább, mert hivatalosan még mindig csak a 15e
jelsűrűséget használhatjuk. (de az most is elhangzott, hogy a gyakorlatban a
15e méretarány már ritka, mint a fehér holló, még ha a szabályzat ezt is
követeli meg)</DIV>
<DIV>Az azért nyilvánvaló, hogy a korábbi nagyobb méretarányváltásoknál mindig
nőtt a térképek részletessége is. De miért állt meg ez a "fejlődés" 33
éve?</DIV>
<DIV>Olcsó poén párhuzamot vonni a számítástechnikával, de van olyan köztünk
aki még ma is 15 éves számítógépen dolgozik? Vagy tíz évesen?</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Tehát itthon illegális módon ontjuk magunkból az illegális méretarányú
térképeket, de mi a helyzet külföldön?</DIV>
<DIV>Az omaps.worldofo.com-on azt látom, hogy külföldön is nagyon gyakran
eltérnek a 15e méretaránytól, jelsűrűségtől.</DIV>
<DIV>És azt, hogy terjed az egy térképen több méretarány alkalmazása, a
legsűrűbb helyeket kinagyítással ábrázolják (akár 1_2000-1:500 méretarány!),
akár elit kategóriákban is. Pedig a "főtérkép" esetében nem is olyan alapjában
véve egyszerű terepekről van szó, mint amiket itthon találunk.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Természetesen addig amíg a világversenyeken klasszikuson 15e, középtávon
és váltón 10e (felnagyított 15e részletességgel) méretarány az előírás, addig
a versenyeinket nekünk is illene ezekkel a méretarányokkal rendeznünk.</DIV>
<DIV>Mert bár igaz, hogy felnőtt válogatottaink jelentős részben már nem
itthon szerzik meg a nemzetközi sikerekhez szükséges technikai tudásszintet,
de ha a fiatalok csak a felnőttkor küszöbén ismerik meg a 15e részletességű
kidolgozást/generalizálást, akkor sokkal nehezebb lesz alkalmazkodniuk
hozzá.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Az azért elhangzott szombaton, hogy a szenioroknak nyugodtan adhatunk
akármekkorára nagyított térképet.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Nem könnyű feladvány:</DIV>
<DIV>Azzal teszünk-e jót, ha megpróbáljuk itthon is "technikásabbá" tenni a
terepeinket a túlhelyesbítéssel, vagy azzal, ha a nemzetközi előírásokat
maradéktalanul betartjuk?</DIV>
<DIV>Kiknek kell készítenünk a térképet? A hazai kutyaütő-ínyenc többségnek,
vagy leendő világbajnokainknak?</DIV>
<DIV>Én nem tudom a választ.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Még néhány kérdés, amire nem tértünk ki a fórumon:</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>- Erdei sprint versenyek térképei.</DIV>
<DIV>A sprint versenyeket az őskorban (1996 körül) a tájfutás erdőből való
kicsalogatására találták ki, hogy végre a civilek is lássák, mit is
csinálunk.</DIV>
<DIV>Ennek megfelelően a sprint jelkulcs is a városi környezetre van
optimalizálva.</DIV>
<DIV>Ezzel szemben az utóbbi időben itthon és külföldön is egyre több erdei
sprint versenyt rendeznek, részben anyagi okokból (kisebb terület térképezése
- ami persze nem feltétlenül gyorsabb is), részben pedig azért, mert egyes
erdei terepek elég részletesek ahhoz, hogy nagy méretarányban ábrázolva is
igényes tájékozódási feladatot nyújtanak. Igaz, ezzel vissza is bújtunk az
erdőbe, tehát megkérdőjeleződhet a sprint versenyszám eredeti célja, de
előtérbe kerül a nagyobb sebesség mellett történő precíz tájékozódás.</DIV>
<DIV>Igen ám, de a városi környezetre optimalizált sprint jelkulcs (főleg az
útábrázolás) erdei környezetben nem igazán állja meg a helyét.</DIV>
<DIV>Erről pl. nem volt szó, hogy mikor és hogyan szabad eltérni, ill. hogy
szabad-e egyáltalán? (pl. a klasszikus fekete utakat használni)</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>- Ultimate" térképek:</DIV>
<DIV>Itthon még nem gyakori, vagy csak edzéseken, de pl. az OO-Cup-on már
külön kategória van,amely "ultimate" térképpel fut, ezen nem szerepel az
úthálózat, ezáltal nehezebb tájékozódási feladatot biztosít.</DIV>
<DIV>Új-Zélandon az egyébként aprólékos domborzatú, technikás nyílt terepeiket
tönkrevágják a birkák könnyen átugorható kerítései. A kategóriában ezek nem
kerülnek rá a térképre.</DIV>
<DIV>Ilyen módszerekkel a hazai egyszerűbb terepek is "technikásíthatók"
lennének, persze nem mindegy, hogy milyen tartalmat kapcsolunk le, nyilván
csak a haladást könnyítő tartalmat szabad elhagyni. (ami pl. egy
Kőhányáspuszta esetében az utak mellett a tisztások elhagyása is lehet). Az
akadályt jelentő objektumoknak (bozót, kerítés, sziklafal) nyilván maradniuk
kell.</DIV>
<DIV>Jogos ellenvetés lehet, hogy a terepet már jobban ismerők helyzeti
előnybe kerülnek.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Végül néhány konkrét válasz vagy megjegyzés Imre észrevételeire:</DIV>
<DIV>Bátyám, Kovács Gábor az előadás végén elmondta, hogy a terep
jellegzetességeinek megjelenítésére alkalmaztunk bizonyos megoldásokat,
amelyek esetenként eltértek az előírásoktól, de hogy ezek voltak-e a helyes
megoldások, azt magunk sem tudjuk, talán bennünk is több kétség maradt, mint
ahány extra megoldást alkalmaztunk.</DIV>
<DIV>Más javító, a saját terepének javítása közben ugyanígy szembesülni fog
annak speciális megjelenítési problémáival, amelyeket neki magának kell
megoldania.</DIV>
<DIV>Az ilyen fórumok, beszélgetések egészen biztosan jó alkalmak arra, hogy
legalább támpontokat kapjunk a következő munkákhoz, Zetor előadása és Janó
megjegyzései kifejezetten ilyenek voltak.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Alapanyagok:</DIV>
<DIV>Sajnos a hazai versenyzők egy darabig még biztosan nem fogják tudni
megfizetni a legoptimálisabb alaptérképek használatát, vagy az állami
alapanyagok teljesen jogtiszta használatát. És ebben az sem lehet vigasz, hogy
a térképkészítésnél, versenyrendezésnél használt szoftverek jogtisztasága is
sokszor kérdéses.</DIV>
<DIV>Az állami alapanyagokkal kapcsolatban érdekes volt látni Janó
bemutatóját, ahol az ortofoto és az eotr 10e egymásra vetítésénél kiderült,
hogy bizony az eotr szintvonalrajza önmagában még csak-csak ad támpontot a
domborzatrajz elkészítéséhez (hány szintvonalat kell használnom), de a konkrét
objektumok (pl. dombtető) akár 50-70 m-rel is odébb vannak a jelölt
helytől.</DIV>
<DIV>Emiatt óvatosan kell használni az alaptérképet, és még a legkonkrétabbnak
tűnő pontok helyét is fenntartással kezelni. Illetve elgondolkodik az ember,
hogy akkor miért is fizettem ki az adatértékdíjat, ha ennyire nem fele meg a
valóságnak?</DIV>
<DIV>(Azért, mert fehér lapról többször ennyi munka lett volna megcsinálni, ha
egyáltalán sikerül)</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Az egészet összegző kérdés:</DIV>
<DIV>Kiknek csináljuk a térképet?</DIV>
<DIV>Erre sajnos nem lehet egyértelműen jó választ adni.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Kovács Péter</DIV>
<DIV>BBB</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV class=gmail_extra><BR><BR>
<DIV class=gmail_quote>2014. január 13. 23:16 Török Imre írta, <SPAN
dir=ltr><<A href="mailto:toreny@freemail.hu"
target=_blank>toreny@freemail.hu</A>></SPAN>:<BR>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex"
class=gmail_quote>
<DIV>
<DIV class=h5>
<DIV>
<DIV>Sziasztok!</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Ezúton szeretném megköszönni Zetornak, hogy feltette az anyagokat, mert
sajnos én sem tudtam elmenni személyesen. A prezentációk nagyon jól
bemutatják a jelenlegi problémákat, amikhez az alábbi észrevételeim
vannak:</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><STRONG>1. Generalizálás</STRONG></DIV>
<DIV>Teljes mértékben egyetértek Zetorral, hogy jelenleg nem kellően
generalizáltak a térképeink, "túl vannak helyesbítve". Sajnos a hazai
közvélemény szerint is az a jó térkép, ami a végletekig részletes, így nehéz
lesz ezen a szemléleten változtatni.</DIV>
<DIV>Nem tudom, hogy megfigyeltétek-e, hogy szinte teljesen eltűnt a hazai
térképekről a szabdalt terület (ISOM 117) és a sziklamező (ISOM 208)
térképjel. Helyettük inkább kirajzolnak több tucatnyi gödröt, illetve
sziklát. Tényleg attól lesz jó egy verseny, ha 80 gödörből kell megtalálni
az 52. darabot?</DIV>
<DIV>A szintén itt elhangzó kovacs-g.pdf előadás 66. oldala akaratlanul is
szemlélteti a Zetor által kifogásolt gyakorlatot: Annyira sok jellegfát
vittek fel a térképre, hogy a szabványos méretű térképjelekkel teljesen
egymásba lógnak a karikák. Erre a generalizálás helyett a karikák méretének
csökkentése a "megoldás".</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><STRONG>2. Sprint versenyek</STRONG></DIV>
<DIV>Teljes mértékben osztom a Zetor előadásában leírt aggodalmakat a
versenyformával kapcsolatban, két fő ok miatt:</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>a) Ebben a versenyformában túlzottan nagy a szerencse faktor, illetve
főleg rengeteg vitás helyzetet eredményezhet. Korábban ezen a listán volt
egy vita, hogy egy fényképen látható, kőfalon átnyúlva bélyegző versenyző
szabályosan járt-e el. Ott az volt a konklúzió, hogy mivel áthatolhatónak
volt ábrázolva a kőfal a térképen, így szabályos volt a pontfogás. De mi
van, ha a térkép készítője áthatolhatatlannak ábrázolja ugyanezt a kőfalat?
Majd jogászok fognak évekig vitatkozni, hogy az átnyúlás áthatolás-e, vagy
nem?</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>b) A sprint versenyeket eredetileg azért hozták be a városokba, hogy
népszerűsítsék a sportágat. Nem tudom, hogy készült-e már felmérés egy
forgalmasabb belvárosban a járókelők véleményéről egy ilyen sprint futam
után. Egyáltalán nem vagyok meggyőződve, hogy a pozitív vélemények lesznek
többségben. A velencei versenyen már konkrétan botrányba fulladt a futam
ilyen okok miatt, de pl. a Vác belvárosában megrendezett OB esetében sem
vagyok biztos, hogy az esküvői menetek résztvevői örültek annak, hogy nagy
sebességgel cikáztak közöttük a versenyzők. A marketing bizottságnak ilyen
kutatást is érdemes lenne végeznie, részemről nagyon kíváncsi lennék az
eredményre.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><STRONG>3. Szerzői jogok</STRONG></DIV>
<DIV>Szintén a szombaton elhangzó kovacs-g.pdf előadás
"Alapanyagok" része (12. oldaltól) mutatja, hogy kb. tucatnyi különböző
korábbi térkép és légi fotó került felhasználásra a tájfutó térképek
elkészítéséhez. Halkan szeretném megkérdezni, hogy ezek felhasználása minden
esetben a szerzői jogi szabályok betartásával történt-e?</DIV>
<DIV>Valóban probléma más tájfutó térképek jogtalan felhasználása, de attól
félek, hogy sokkal gyakoribb, hogy a tájfutó térképek egyéb "Alapanyagai"
nem jogszerűen kerülnek felhasználásra, csak hát erről nem
beszélünk...</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>A félreértések elkerülése érdekében itt szeretném tisztázni, hogy semmi
bajom az egyes előadások készítőivel, sőt kifejezetten hálás vagyok nekik,
hogy (akár akaratlanul is) bemutatták a jellemző problémákat.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>A levelem célja kizárólag az, hogy felhívjam a figyelmet az általánosan
megfigyelhető, szerintem aggályos jelenségekre. A konkrét hivatkozott
példákat rengeteg más térképpel kapcsolatban ugyanígy fel lehetne
hozni.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Üdv:</DIV>
<DIV>Török Imre</DIV>
<DIV>MAFC</DIV>
<DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><BR>From: Zentai László <<A
href="mailto:lzentai@caesar.elte.hu"
target=_blank>lzentai@caesar.elte.hu</A>><BR>To: Marczis István <<A
href="mailto:marczisi@yahoo.com"
target=_blank>marczisi@yahoo.com</A>> <BR>Sent: Sunday, January 12, 2014 10:49 AM<BR>Subject: Re: [Tajfutas] térképhelyesbítő fórum<BR><BR><BR>Szia!<BR><BR>Ide töltöttem fel a prezentációkat (Sőtér Janó szerepelt a legtöbbet, de <BR>neki nem volt prezentációja):<BR><A
style="FONT-FAMILY: Arial,Helvetica,Sans; COLOR: rgb(0,80,228); FONT-SIZE: 13px; TEXT-DECORATION: none"
href="http://lazarus.elte.hu/puff/forum/"
target=_blank>http://lazarus.elte.hu/puff/forum/</A><BR><BR>Üdvözlettel:<BR><BR>ZL<BR> </DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV><BR></DIV></DIV>_______________________________________________<BR>Tajfutas
mailing list<BR><A href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu"
target=_blank>Tajfutas@lazarus.elte.hu</A><BR><A
href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas"
target=_blank>http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</A><BR><BR></BLOCKQUOTE></DIV><BR></DIV></DIV></DIV><BR></DIV>
<P>
<HR>
<P></P>_______________________________________________<BR>Tajfutas mailing
list<BR>Tajfutas@lazarus.elte.hu<BR>http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>