<html><head></head><body style="word-wrap: break-word; -webkit-nbsp-mode: space; -webkit-line-break: after-white-space; ">A tereppel nem is volt baj. Nagyon jól kijavított térképen, igazán technikás terepeken futhattunk a hétvégén.<div>Ezt senki sem cáfolja. </div><div>Bár szerintem OB-t illik új terepen rendezni, de itt még ez sem volt annyira nagy baj, hogy ezzel a Célhellyel már rendeztek itt korábban nem is olyan kis versenyt.</div><div><br></div><div>DE:</div><div><br></div><div>A térkép nyomtatás minősége volt kritikán aluli. Ráadásul a silány minőség sem volt egyforma, így az egyenlő esély elve sem érvényesült. </div><div>A pályák közül igen sok túl volt méretezve. Nem kétlem, hogy pl. a svéd női junior mezőny megfutotta volna az előírt szintidőt, de a magyar bajnokságon a magyar mezőnyre kell a pályákat tervezni. </div><div>Az már csak apróság, hogy az átfutás utáni kis kört illett volna farsta pontokkal kitűzni.</div><div><br></div><div><br></div><div><br></div><div><br></div><div><br><div><div>On Oct 14, 2013, at 12:18 PM, Bozán György wrote:</div><br class="Apple-interchange-newline"><blockquote type="cite">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-2">
<div text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
Ha eltekintünk attól, hogy többen kihalásra szánt őslénynek tekintik
az OCSB-t, mások meg erőltetett agylövésnek az EOVB-t, akkor, de
csak ekkor azt mondhatjuk, hogy mégis:<br>
<b><br>
Jó volt Tázláron</b><b> versenyezni!</b><br>
<br>
Ez a homokbuckás terep egyike azon kevés hazai terepeknek, ahol úgy
kell(ene) tájékozódni, mint Skandináviában! Azaz meglehetősen pontos
irányfutás csaknem a lila körig, azon belül pedig finom
térképolvasással kell megfogni a pontot. A szintvonalak tényleg
elvesztek a sárgában, de erre egyáltalán nem kellett volna figyelni
átmenetben, csak pontközelben. Arra pedig ott a nagyító a tájolón,
azoknak akiknek erre szüksége van.<br>
Inkább az a baj, hogy itthon szinte sohasem kell a tájolót
használni, ezért sokan nem is tudják mi az iránymenet. Több,
rutinos, korosztályában menőnek számító versenyző is arról számolt
be, hogy irányfutás közben olyan helyen kötött ki, ami 20-30-40
fokkal eltért a követni kívánt iránytól. Ez pedig nem a térkép
hibája. Pedig itt nem kellett mocsarakon átgázolni, sziklafalakon
ugrálni, mint egy átlagos skandináv terepen. <br>
<br>
Vajon hány perces légvonal kilométereket teljesítenének azok a
versenyzőink északon, akik itt 10 perces kilométerekkel felállhattak
a bajnoki dobogóra?<br>
<br>
<br>
<br>
</div>
_______________________________________________<br>Tajfutas mailing list<br><a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas<br></blockquote></div><br></div></body></html>