<div dir="ltr"><p class="">Interjú Józsa Gáborral a tavalyi maratoni bajnokkal</p><p class="">1.<span class="" style="white-space:pre"> </span>Hogy sikerült a felkészülésed a maratonra, mit vársz magadtól?<br></p><p class="">
Úgy érzem összességében elég jól sikerült a felkészülésem. Egy egész sikeres tavaszi szezonon vagyok túl és nyáron is sok értékes edzést sikerült elvégezni. Több távon is sikerült egyéni csúcsot futnom, így mindenképpen bizakodó vagyok. Szeretném megjavítani a tavaszi egyéni csúcsomat, amit Rotterdamban futottam. (2:20:58)<br>
</p><p class="">2.<span class="" style="white-space:pre"> </span>Kit tartasz legnagyobb ellenfelednek? <br></p><p class="">A rajthoz állók közül egyértelműen Kovács Ádámot, akinek több mint két perccel van jobb egyéni csúcsa, mint nekem. Remélem, együtt mindketten jó időre leszünk képesek.<br>
</p><p class="">3.<span class="" style="white-space:pre"> </span>Főállású maratonfutó vagy? Milyen körülmények között készülsz a versenyekre?<br></p><p class="">Főállású informatikus vagyok egy fejlesztőcégnél. Banki és befektetési rendszereket készítünk ezen szektorok számára. „Mellékállásban”, a munkaidőmön túl pedig hosszútávfutó vagyok.<br>
</p><p class="">4.<span class="" style="white-space:pre"> </span>Van-e támogatód, szponzorod? <br></p><p class="">Igen van. Abban a megtiszteltetésben lehetett részem egy pár hónappal ezelőtt, hogy megkeresett Magyarország egyik legnagyobb sportszer forgalmazója a Nike.<br>
</p><p class="">Illetve részben a cégem, az Ardinsys Zrt. is hozzájárul a felkészülésemhez.</p><p class="">5.<span class="" style="white-space:pre"> </span>Mennyi kilométert futsz egy héten, a felkészülés alatt és versenyidőszakban?<br>
</p><p class="">Felkészülési időszakban 130-160 kilométer közötti heteket tudok elvégezni. Szeretnék ennél többet, de sajnos munka mellett ennyi az amennyire idom és energiám jut. Verseny időszakban (ami nálam egészen rövid, mert munka mellett a hétvége az egyetlen idő, amikor egyébként pihenni tudok) 110-130 kilométer között futok.<br>
</p><p class="">6.<span class="" style="white-space:pre"> </span>Milyen cipőben fogod lefutni a maratont? (márka, típus)<br></p><p class="">Nike FlyKnit Racer cipőben fogok futni.<br></p><p class="">7.<span class="" style="white-space:pre"> </span>Mivel frissíted magad a maraton alatt?<br>
</p><p class="">Folyadékot elég keveset viszek be, csak pár korty vizet vagy izotóniás italt szoktam, de ideális időben (kellően hűvösben) egészen minimális mennyiséget iszok, de előfordult már több maraton is, amin nem ittam. A folyadékon kívül az UltraSport géljét is szoktam használni.</p>
<p class="">8.<span class="" style="white-space:pre"> </span>Melyik a kedvenc futó tereped?<br></p><p class="">Mint extájfutó igazán az erdőben érzem jól magam. Magyarországon a Bükk-fennsík és a Mátra a kedvencem, illetve a zalai dombság. Viszont egy skandináv erdőben való futásnál meg egyenesen nem is nagyon tudok sok jobb dolgot elképzelni. <br>
</p><p class="">9.<span class="" style="white-space:pre"> </span>Mi segítené a felkészülésedet? Mitől tudnál még jobb eredményt elérni?<br></p><p class="">Sajnos az itthoni atlétikai verseny mezőny nagyon leszűkült, nagyon vékonyka réteg vagyunk, akik ezt csinálják. Sokkal motiválóbb lenne, ha legalább annyian edzenének, versenyeznének hasonló szinten, mint mondjuk még a 80-as években. Jó lenne, ha nem csak az 5-10 ember húzná egymást, hanem legalább 20-30. De ezért nem csak az itthoni politikát lehet hibáztatni, sajnos, ahogy látom európai trend, hogy egyre kevesebben sportolnak, egyre kevesebben lesznek élversenyzők. Ha a napom 26-28 órából állna, kicsit több időm lenne futni és pihenni :-) Ez bizonyára segítene :-)</p>
<p class="">10. Mivel tudnád biztatni azokat, akik először szeretnék lefutni a maratont?<br></p><p class="">A maratoni célba érkezés ad a legtöbbet: annak a teljesítésére mindenki büszke lehet és sosem olyan jó megállni, mint egy maraton után :)<br>
</p><p class="">10+1. Mi véleményed az útvonalról?<br></p><p class="">Láttunk már sok sokkal nehezebb útvonalakat (pl. Róma), de természetesen van sok, sokkal jobb útvonal (Berlin, Rotterdam, Frankfurt). A budapesti pályában a teljes fordítókat nem szeretem. Ezek túlságosan megtörik a ritmust és le is lassítanak. (Tavaly hét fordító volt.) Azt gondolom, hogy ezeket talán kis költséggel el lehetne kerülni. A budapesti pálya állandó sajátossága, hogy a sok kilométer zajlik a rakpartokon, ami a kitettsége (szél, nap) miatt nem könnyíti meg a dolgunkat. A berlini pálya például azért is tud nagyon gyors pálya lenni, mert sok megy a belvárosban, védve a házak között.<br>
</p><p class="">Forrás: <a href="http://www.mahfusz.hu">www.mahfusz.hu</a> <br></p><div><br></div></div>